HDK

1. Data: 2001-12-19 12:41:38

Temat: HDK
Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Od pewnego czasu zastanawia mnie jedna rzecz...
Wszyscy lekarze (no, może prawie wszyscy) namawiaja ludzi oddawania krwi
(oczywiscie honorowo), ze to nic takiego, a tylu ludziom mozna zycie
uratowac...
Wszystko pieknie, ladnie, zadnych komplikacji... No wiec dlaczego sami
lekarze nie oddaja krwi? I blisko by mieli (zwlaszcza ci pracujacy w
szpitalu), no i przyklad ludowi by dawali..., a oni jednak ani mysla o tym.
A wiec moze to wcale nie jest tak jak sie oficjalnie mowi?
Na tej grupie udziela sie wielu lekarzy, wiec moze oswieciliby mnie jak to
jest? Moze jednak oddawanie krwi niesie za soba jakies ryzyko?
Kiedys chodzila powszechna opinia, ze jak sie dlugo oddawalo krew, a potem
przestalo, to czesto gesto mialo sie nadcisnienie... Obecnie lekarze chowaja
to miedzy bajki...
A moze jednak to cos w tym jest?
Czekam (na rozdrozu) na wasze opinie...

pozdrawiam
Berta

2. Data: 2001-12-19 18:03:20

Temat: Re: HDK
Od: "D.Z." <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

a niby kto mowi ze nie oddaja?
sam jestem lekarzem i oddalem krew.

pomysl logicznie dla odmiany- nawet jezeli wszyscy lekarze by oddali (ale
niby czemu powinni) to i tak pewnie tego by bylo zbyt malo.

czy widze tu objawow paranoii kolego????

D.Z

3. Data: 2001-12-19 18:28:40

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie oddaję bo mam anemię /ciągle niewyspany i niedożywiony/
Pozdr tolo

4. Data: 2001-12-19 18:56:43

Od: "D.Z." <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak idzac dalej czy lekarze nie robia dla pacjentow dosc duzo, poswiecajac
praktycznie cale swoje zycie za gu___ pensje ze jeszce powinni wlasna krew
oddawac, a taki berta tylko bedzie siedzial i gdybal.

a sam oddales krew????

D.Z.

5. Data: 2001-12-20 08:06:27

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "D.Z." <z...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> praktycznie cale swoje zycie za gu___ pensje ze jeszce powinni wlasna krew
> oddawac, a taki berta tylko bedzie siedzial i gdybal.

Witam
Po pierwsze Berta to ONA, a po drugie to chcialam sie tylko dowiedziec jak
to z tym jest ...
Bo kiedys ktos nasunal mi te watpliwosc i zaczela we mnie zyc :)

> a sam oddales krew????
>
> D.Z.

uwierz mi, ze nie raz...
stad tez bylo moje pytanie na grupie o zrosty na zylach...

pozrdawiam
Berta

6. Data: 2001-12-20 09:45:46

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Berta wrote:

> Wszyscy lekarze (no, może prawie wszyscy)
> namawiaja ludzi oddawania krwi
>
> dlaczego sami lekarze nie oddaja krwi?

Najczęściej z wygodnictwa, rzadziej programowo. Jak byłem lekarzem, to nie
oddawałem programowo - tak jak to wyjaśnili koledzy, mając pensję urągającą tzw.
sprawiedliwości społecznej plus 4-5 całodobowych dyżurów miesięcznie (których
nie uznawano za nadgodziny) uznałem, że mój honorowy wkład w leczenie ludzkości
jest już wystarczający. Teraz moja sytuacja się zmieniła, więc może czas pojawić
się w punkcie krwiodawstwa ... Zauważ także, że oddawanie krwi troszkę czasu
zabiera, a w przypadku lekarza oznacza to, że nie obsłuży iluśtam pacjentów.
Logicznie rzecz biorąc lepiej, aby lekarz leczył ludzi niż leżał bezczynnie,
oddając krew - krew może oddać każdy, a leczyć nie każdy umie.

> przyklad ludowi by dawali...,

Przykład ludowi to powinien dać prezydent, ministrowie, radcy, posłowie,
aktorzy, sportowcy - ludzie znani, których pokazywano by w Dzienniku, jak leżą i
oddają krew. Oddawanie krwi przez anonimowego dra Malinowskiego nic nie wniesie.

Oczywiście lekarzy jest za mało, żeby tak oddana krew mogła w istotny sposób
poprawić sytuację potrzebujących - chyba że uchwalisz ustawę zobowiązującą
lekarzy nie tylko do pracy za psie pieniądze, ale także do regularnego oddawania
krwi.

> Moze jednak oddawanie krwi niesie za soba jakies ryzyko?

Nie za bardzo - może poza zrostami. Jeżeli przewidujesz u siebie niewydolność
nerek i konieczność dializoterapii, to lepiej jest oszczędzać jedną kończynę dla
tych potrzeb - ale przy takich założeniach lepiej dać sobie spokój z
krwiodawstwem i zająć własnym zdrowiem.

Leszek

7. Data: 2001-12-20 12:09:03

Od: "Tichy" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

a skad wiesz ze nie oddaja????????????????????
ja oddaje
papa

8. Data: 2001-12-20 12:45:09

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W takim razie przepraszam wszystkich, ktorzy czuja sie dotknieci tym co
napisalam... :)
Dzieki temu dowiedzialam sie, ze sa jednak lekarze, ktorzy daja cos jeszcze
z siebie poza leczeniem :)))
Moje pytanie wyniklo stad, ze ja osobiscie jeszcze nie spotkalam lekarza,
ktory by oddawal krew i z tego powodu "cos zaczelo mi smierdziec..."
Ale teraz mnie uspokoiliscie :)))
Dziekuje i pozdrawiam

Berta

9. Data: 2001-12-21 15:48:21

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moje pytanie wyniklo stad, ze ja osobiscie jeszcze nie spotkalam lekarza,
> ktory by oddawal krew i z tego powodu "cos zaczelo mi smierdziec..."

tez jestem lekarzem, tez oddaje krew (wqprawdzie dopiero 6 litrow, ale mam
nadizeje na wiecej ;-)), a poza tym: nie spotkalas lekarza ktory oddaje
krew... - to przepraszam, maja napisane na czole krwiodawcy, ze sa lekarzami,
czy jak?? jak ja ide oddawac, to pies z kulawa noga nie wie ze jestem lekarzem,
no moze pani rejestratorka, bo w karcie pisze ze pracowalem w zoz'ie w
charakterze lek. stom....), a i ja nie krzycze na cale gardlo, ze przychodze
dac dobry przyklad ludowi i krew oddac...

dotkniety sie nie czuje, daleko mi do tego, ale przeciez to jest sprawa
osobista kazdego czy oddaje czy nie...

zreszta po oddzewie na post chyba juz uwierzylas, ze to nie jest kolejny
lekarsko-ordynatorsko-profesorski spisek przeciwko ludzkosci :-)))

pozdrowienia
wesolych swiat

adam

Powiekszona watroba?