HELP - KAPARY

1. Data: 2002-12-21 12:31:19

Temat: HELP - KAPARY
Od: "@gi" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Własnie robię ser mozzarella z sosem i do tego mam dodać kapary. Kupiałam
kapary firmy Goya i wyglądają trochę inaczej niż te, które były w sałatce
zrobionej przez koleżankę. Te, które kupiłam maja w środku jakieś pestki
(coś podobnego do drobnych pestek) a w sałatce znajomej tych pestek nie
zawuważyłam (koleżanka kupiła kapary innej firmy) Czy mam dodać tak jak są -
z pestkami, czy je wydrążyć???? Szukałam na liście dyskusyjnej, ale nie
znalazłam nic na ten temat:-))))
pomocy
@gi

1. Data: 2002-12-21 12:34:00

Temat: Re: HELP - KAPARY
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

@gi wrote:
> [...]
| zawuważyłam (koleżanka kupiła kapary innej firmy) Czy mam dodać tak jak
| są - z pestkami, czy je wydrążyć???? Szukałam na liście dyskusyjnej, ale

Czyżbyś kupiła owoce kaparów, podczas gdy miały być pąki - dużo bardziej
popularne niż owoce?

P.

1. Data: 2002-12-21 12:39:55

Od: "@gi" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:au1n2g$j04$1@news.tpi.pl...

> Czyżbyś kupiła owoce kaparów, podczas gdy miały być pąki - dużo bardziej
> popularne niż owoce?
>
> P.

nie mam bladego pjęcia:-((((((((((
to co kupiłam miało ogonki a koleżanka pokazywała mi kapary w słoiczku bez
ogonków:-)))
i co ja teraz zrobię???
jaka jest różnica?? do czego stosuje się pąki a do czego owoce?
i co z tymi pestkami??
@gi

1. Data: 2002-12-21 12:44:00

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

@gi wrote:
> [...]
| ogonków:-)))
| i co ja teraz zrobię???
| jaka jest różnica?? do czego stosuje się pąki a do czego owoce?

jakiej wielkości były te, które widziałaś u koleżanki, a jakiej są Twoje?

p.

1. Data: 2002-12-21 12:46:31

Temat: Re: HELP - KAPARY [pączki]
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

@gi wrote:
> [...]
|

| nie mam bladego pjęcia:-((((((((((
| to co kupiłam miało ogonki a koleżanka pokazywała mi kapary w słoiczku bez
[cut]

Kapary:

"Pączki kwiatu krzewu kaparowego, którego ojczyzną są wybrzeża Morza
Śródziemnego. Marynuje się je w kwaśnej zalewie i pod tą postacią używa jako
przyprawy. Najbardziej cenione są kapary najmniejsze [czyli zapewne do ok.
0,5 cm] w kolorze zielonofioletowym - ich smak jest pikantny i gorzkawy.
Włosi dodają je do pizzy, sosów, potrawek, przeróżnych sałatek jarzynowych.
Kapary stanowią elegancki dodatek do gotowanych na twardo jaj, pikantnych
sosów. Są ozdobą małych kanapeczek i wszelkich półmisków wchodzących w skład
zimnego bufetu."

P.

1. Data: 2002-12-21 12:48:45

Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

http://www-ang.kfunigraz.ac.at/~katzer/germ/generic_
frame.html?Capp_spi.html
tu jest zdjecie.

to co ty opisujesz, to sa chyba owoce kaparow.

Moinka

1. Data: 2002-12-21 12:51:07

Od: "@gi" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakiej wielkości były te, które widziałaś u koleżanki, a jakiej są Twoje?
>
> p.

moje są większe i z ogonkami i tymi beznadziejnymi pestkami :-(((
@gi

1. Data: 2002-12-21 12:52:39

Od: "@gi" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Monika" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

http://www-ang.kfunigraz.ac.at/~katzer/germ/generic_
frame.html?Capp_spi.html
> tu jest zdjecie.
>
> to co ty opisujesz, to sa chyba owoce kaparow.
>
> Moinka

ja kupilam te co sa po prawej z ogonkami - to sa owoce??? nie znam
niemieckiego
i co mam zrobic z tymi pestkami???
@gi

1. Data: 2002-12-21 12:54:07

Od: "@gi" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kapary stanowią elegancki dodatek do gotowanych na twardo jaj, pikantnych
> sosów. Są ozdobą małych kanapeczek i wszelkich półmisków wchodzących w

ale nadal nie wiem co mam zrobić z pestkami - podać w tej postaci w jakiej
są czy wydrążyć??
@gi

1. Data: 2002-12-21 12:55:23

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

@gi wrote:

| ale nadal nie wiem co mam zrobić z pestkami - podać w tej postaci w jakiej
| są czy wydrążyć??

ale Ty masz zdaje się owoce kaparów!!

szczerze mówiąc, nie wiem, do czego się ich używa (owoców nawet nigdy nie
jadłem)

może zadzwoń do koleżanki (czy to jakaś ujma?)

p.

wieniec imbirowy
Patelnie która do czego
Wykwintna baba