HERBATA - WYSIEW NASION - CZEMU NIE KIEŁKUJĄ?

1. Data: 2003-12-16 13:07:39

Temat: HERBATA - WYSIEW NASION - CZEMU NIE KIEŁKUJĄ?
Od: "Dominik Nikelski" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych kolegów - miłośników botaniki.

Mam pytanie - czy ktoś uprawiał lub uprawia herbatę? posiadam nasiona, ale nie
potrafię wyprowadzić z nich roślin. Nasiona pęcznieją, jakby chciały
kiełkować , ale gniją,nie wiem co robię nie tam, czy jest to kwestia PH ziemi
(3 miarki torfu na 1 miarkę piasku) temperatura - ok 25 st. i nic:-)

pomóżcie!!!!

pozdrawiam serdecznie.

zyczę wszystkim zdrowych i wesołych świąt!!

Dominik Nikelski

d...@p...onet.pl

GG 4866676

2. Data: 2003-12-16 13:17:45

Temat: Re: HERBATA - WYSIEW NASION - CZEMU NIE KIEŁKUJĄ?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4936.0000051c.3fdf039a@newsgate.onet.pl Dominik Nikelski
<d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Nasiona pęcznieją, jakby
> chciały kiełkować , ale gniją,nie wiem co robię nie tam, czy jest to
> kwestia PH ziemi (3 miarki torfu na 1 miarkę piasku) temperatura - ok 25
> st. i nic:-)

Hejka. Nasiona prawdopodobnie są martwe. :-( Nie mają tzw. siły
kiełkowania.
Pozdrawiam śniegowo Ja...cki

3. Data: 2003-12-16 20:32:57

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam szanownych kolegów - miłośników botaniki.

Witam szanownego allegrowicza.
Napisz Dominiku, co nowego nam szykujesz z bambusików
mrozoodpornych, bo nasionka pubescensa, to nam już
z Florpaka - tylko czekać...:))

Pozdrawiam calvi

4. Data: 2003-12-17 19:10:29

Temat: Odp: HERBATA - WYSIEW NASION - CZEMU NIE KIEŁKUJĄ?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dominik Nikelski <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...

> kiełkować , ale gniją,nie wiem co robię nie tam, czy jest to kwestia PH
ziemi
> (3 miarki torfu na 1 miarkę piasku) temperatura - ok 25 st. i nic:-)
Nie za torfiaste? Herbate uprawia sie na gorskich stokach.

Elfir

5. Data: 2003-12-17 20:51:36

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

calvi napisal:

> Witam szanownego allegrowicza.

Jeszcze tylko drobiazg - opisujesz na Allegro
Phyllostachys pubescens, a pokazujesz zdjęcie
P. vivax aureocaulis - nawet nie zmieniles nazwy jotpega:))
http://republika.pl/domnik/images/vivax.jpg
Nie da sie ukryc - pubescens jest caly (powyzej ziemi)
raczej zielony.

Pozdrawiam calvi

6. Data: 2003-12-17 21:12:58

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "calvi" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
jotpega:))
> http://republika.pl/domnik/images/vivax.jpg
> Nie da sie ukryc - pubescens jest caly (powyzej ziemi)

Zawsze możesz sobie kupić dwa listki fiołka;-)

Taniej i wymagania mniejsze:-)

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2003-12-17 21:36:49

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta napisała:
> Zawsze możesz sobie kupić dwa listki fiołka;-)
>
> Taniej i wymagania mniejsze:-)

- Fiołka tak,
ale moje nie:)

Pozdrawiam calvi

8. Data: 2003-12-17 22:17:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:brqbhp$5pb$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik Dominik Nikelski <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...

> Nie za torfiaste? Herbate uprawia sie na gorskich stokach.

To może trzeba pochylić doniczkę?? :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

RE: propozycja