HIV a AIDS

51. Data: 2009-10-21 21:37:08

Temat: Re: HIV a AIDS
Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> to co z tym lekarzem, który przed kamerami nakłuł się igłą z krwią pozytywnego
> hemofilika? Gdzie jego Nobel?

Czy chodzi ci o Roberta Willnera? A czemu zapomniałeś dodać, że Willner
zmarł 6 miesięcy później na zawał serca, więc żadnym sposobem nie
zdążyłby rozwinąć AIDS?

Leszek

52. Data: 2009-10-27 02:37:36

Od: "tomek wilicki" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak <l...@z...pl> napisał(a):

> Czy chodzi ci o Roberta Willnera? A czemu zapomniałeś dodać, że Willner
> zmarł 6 miesięcy później na zawał serca, więc żadnym sposobem nie
> zdążyłby rozwinąć AIDS?

To jakie jeszcze warunki trzeba spełnić, żeby tego Nobla dostać? Było nakłuć
się, teraz jeszcze przeżyć - niech zgadnę, 20 lat? A jak ktoś to zrobi (już
zrobiło kilkadziesiąt tysięcy osób), to pewnie wymyślisz coś innego.

53. Data: 2009-10-27 19:34:38

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
> się, teraz jeszcze przeżyć - niech zgadnę, 20 lat? A jak ktoś to zrobi (już
> zrobiło kilkadziesiąt tysięcy osób), to pewnie wymyślisz coś innego.

Przecież pisałem, że to się udowadnia epidemiologicznie. Znasz jakąś
chorobę zakaźną, w której kontakt z zarazkiem ZAWSZE kończy się
zachorowaniem? Metodą, którą chcesz uznać za rozstrzygającą, jeden
gościu "udowodnił", że przecinkowiec cholery nie powoduje cholery.
Łyknął fiolkę i nic. I co z tego???

Ja wspominałem, że tym sposobem dowodzono odwrotnej tezy, a raczej
zaprzeczano jej antytezie. Antyteza (czy też hipoteza zerowa) do takiego
eksperymentu brzmi:

- zarazek X *_nigdy_nie_powoduje_* choroby Z.

Ktoś wtedy łyka zarazek X i jeśli zapada na chorobę Z, dowiadujemy się,
że nie mieliśmy racji i jednak zarazek X *_czasami_* powoduje chorobę Z.
To zresztą tylko jeden z tzw. postulatów Kocha, ale nie będę tego tu
rozwijał.

Leszek

54. Data: 2009-10-28 00:30:14

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
> się, teraz jeszcze przeżyć - niech zgadnę, 20 lat? A jak ktoś to zrobi (już
> zrobiło kilkadziesiąt tysięcy osób), to pewnie wymyślisz coś innego.

Wiadomo doskonale, że nie każdy zakażony HIV zapada na AIDS. Wiadomo
też, że okres wylęgania AIDS jest dość długi. Zob. np:

Saksena NK, Rodes B, Wang B, Soriano V. Elite HIV controllers: myth or
reality? AIDS Rev. 2007 Grudzień ;9(4):195-207.
za darmo tu: [http://www.aidsreviews.com/files/2007_9_195_207.pdf
]

55. Data: 2009-11-14 14:36:09

Od: "kkh" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Heja heja
>
> Tytułem wstępu:
>
> Ostatnio trafiłem na ciekawy artykuł - autor wyznaczał nagrodę
kilkudziesięciu
> tysięcy dolarów za zdjęcie wirusa HIV, albo za wiarygodny dowód na jego
> istnienie. Z ciekawości przejrzałem dotychczas wykonane badania na temat
tego

[ciach]

> Z góry dziękuję za wszystkie SENSOWNE odpowiedzi

Interesujaca dyskusja. Ja w kwestii pozamerytorycznej...Przeczytalem
wszystkie posty i czuje sie troszeczke zniesmaczony chwytami jakie stosuje
pan Trzeciak. Znalazlem kilka postow w ktorych ten czlowiek jest agresywny,
np. pisze on do Tomka Wilick:

"Zmień leki lub dietę, bo piszesz od rzeczy."

"A podobno myślisz..."

i niedoczekawszy sie reakcji na rownie niskim poziomie podsumowuje:

"jesteś jeszcze w bardzo młodym wieku (za czym przemawiałaby także
niewielka wiedza i nieproporcjonalnie wielka buta"

Jakos nie znalazlem podobnej agresji po drugiej stronie, wiec pytam: po co ta
panie Trzeciak?

Druga kwestia jest sprytne odchodzenie od tematu. Nie zauwazylem aby Trzeciak
jasno odpowiedzial na pytanie postawione w pierwszym poscie. Zrobil za to
sporo dygresji, np. o malpach (piekny elaborat) i klasyczny chwyt z "Zydami i
cyklistami", mimo, ze Tomkek Wilick nie schodzil na polityke. Czyzby to
jakies nozyce podskakiwaly? Leszek palnal tez niezlego babola rozpisujac sie
o prostytutkach, a potem wmawiajac, ze on o prostytutkach nic nie pisal. Po
takiej wpadce wypadaloby zachowac nieco pokory...Pokory, ktorej Trzeciak
domaga sie u adwersarza.

Oczywiscie przylapanie pana Trzeciaka na erystyce, grubianstwie i
roztargnieniu nie przesadza kto ma racje.

pozrawiam

56. Data: 2009-11-14 16:27:00

Od: "tomek wilicki" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kkh <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> domaga sie u adwersarza.
>
> Oczywiscie przylapanie pana Trzeciaka na erystyce, grubianstwie i
> roztargnieniu nie przesadza kto ma racje.

hehe, zaraz zostaniesz zakrzyczany przez miejscowych urażonych po przegranej w
dyskusjach ze mną, jakiego to strasznego trolla bronisz, który to troll nic
nie robi tylko obraża ludzi i stosuje sztuczki słowne, bo nie ma argumentów
medycznych :D

Anyway, przekornie, chciałem pana Trzeciaka trochę obronić - jakkolwiek
faktycznie można się przyczepić do poziomu niektórych wypowiedzi, to jest to
bodaj jedyna osoba, która w ogóle na jakimkolwiek poziomie była w stanie
podjąć dyskusję o tematyce HIV/AIDS. W większości wypadków albo leciały
bluzgi, albo paraargumenty typu "no przecież na wikipedii napisali...".

57. Data: 2009-11-15 00:27:19

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

kkh pisze:

> [...]
> palnal tez niezlego babola rozpisujac sie o prostytutkach,
> a potem wmawiajac, ze on o prostytutkach nic nie pisal.

KKh, witam, czyżbyś wpadł załatwić jakieś porachunki osobiste? ;-)
A w kwestii merytorycznej: na ile znaków "rozpisałem się" o
prostytutkach, zanim Tomek zarzucił mi ich dyskryminację? Wal śmiało, to
dla telewidzów dziennika telewizyjnego. Buduj swoją wiarygodność :-)

Leszek

Problem po urazie stawu kolanowego - długi opis
Chodzenie o kuli.
Nagonka na solaria.
profilaktyka na urlopie
Bol w okolicy szyi i krtani?