Hasło na dziś:

1. Data: 2010-01-15 10:33:22

Temat: Hasło na dziś:
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

I ty zostań psychopatą.

MK

***
Mieszkał w samym sobie
jak gawron w wieży bez dachu.

2. Data: 2010-01-15 11:29:59

Temat: Re: Hasło na dziś:
Od: "Redart" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:hipg8g$ucq$1@news.onet.pl...
> I ty zostań psychopatą.

Przydałby się jeszcze podręcznik:
"Starzy radzą młodym..."
albo
"Wszystko co chcielibyście wiedzieć, a boicie się zapytać"
albo wprost
"Podręcznik małego psychopaty"

3. Data: 2010-01-15 11:35:09

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <z...@o...pl> wrote in message news:hipjjo$8c7$1@news.onet.pl...

Lepszy:

Poradnik Wredarta, albo mrzonki czerwonego artefakta...

4. Data: 2010-01-15 12:40:08

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli małe dzieci wykazują cechy osobowości psychopatycznej,
to oznacza, że każdy był psychopatą.

Proponuję hasło powinno być odwrotne: zapomnij o psychopatii
i stań się w pełni sobą.

--
CB

5. Data: 2010-01-15 16:27:43

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

"Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote in message
> I ty zostań psychopatą.
>
> MK

bardzo swietny temat, ja go jeszcze ciut rozwine zapytaniem, czy psychopata
sie rodzisz czy tez zostajesz?

zacznijmy od definicij:
Antisocial personality disorder (ASPD or APD) is defined by the American
Psychiatric Association's Diagnostic and Statistical Manual as "...a
pervasive pattern of disregard for, and violation of, the rights of others
that begins in childhood or early adolescence and continues into
adulthood."[1]

The individual must be age 18 or older, as well as have a documented history
of a conduct disorderbefore the age of 15.[1] People having antisocial
personality disorder are sometimes referred to as "sociopaths" and
"psychopaths", although some researchers believe that these terms are not
synonymous with ASPD.[2]

--
'Does she stare at you sometimes saying nothing? She is thinking: How the
hell have I ever ended up with this ugly motherfucker?'-Chris Rock

6. Data: 2010-01-15 16:51:14

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Himera" <h...@z...org>
> [...]

I ever ended
> up with this ugly motherfucker?'-Chris Rock

Bez owijania w bawełnę:
Człowiek rodzi się potencjalnym psychopatą, złodziejem,
gwałcicielem, świętym, samarytaninem, marszałkiem itd.
Jest niezapisaną księgą z genetycznymi predyspozycjami.
Dziecko wychowywane bez miłości nie rozwija w sobie uczuć
ciepłych i rodzinnych - a organ nieużywany zanika.
Polska nazwa na psychopatię = skórwysyństwo z łacińskiego "curve"
skrzywienie osobowości. Dzieci kobiet bez zasad moralnych
to na ogół psychopaci: mamusia nie tuliła, a tatuś nie głaskał
zwłaszcza gdy nie wiadomo kim był biologiczny tatuś.
"Księżyca miska lśni
świat cały zwisa mi
bo ja nikogo nie potrafię kochać już"
to smutne wyznanie psychopatów, którym los odmówił ciepła.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

7. Data: 2010-01-15 17:21:17

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

no tak, kazdy z nas ma jakis tam potencjal.
po czesci odpowiadaja za to geny, po czesci wychowanie. ale czy moze byc cos
takiego jak psychopata z kochajacego domu? albo normalny czlowiek z
patologicznego srodowiska? pewnie tak...

ogolnie fascynuje mnie ten temat a szczegolnie seryjni mordercy. Jeffrey
Daghmer w wywiadzie z mediami stwierdzil ze jego dom rodzinny byl zuplenie
normalny. ojcies Jeffa jednak obwinial matke za to ze byla despotka. Jeff
byl najstarszym synem, o 6 lat mlodszy brat zmienil nazwisko i zyje w
ukryciu. podobno zachowanie Jeffa zaczelo sie zmieniac w okresie 10-15 lat.
zastanawiam sie czy zaszlo cos wtedy w jego zyciu czy tez po prostu jego
'choroba' osiagnela punkt zwrotny.

8. Data: 2010-01-15 17:37:56

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdy po przeczytaniu Twojego listu pomyślałem:
czy ja będąc przy zdrowych zmysłach mógłbym stać się
seryjnym mordercą?
Odpowiedź padła:
tak
Pomijając już warunki wojenne gdy człowiek zabija aby żyć,
a chwałę przelicza się liczbą skalpów, czy kresek na kolbie.
Mógłbym pod warunkiem, że byłbym narcyzem nienawidzącym
wszystkiego co ludzkie.
Sądzę, że tu działa taka logika:
"jeśłi ja nie mogę być szczęśliwy (jestem trupem) to zabierając
komuś życie sprawiam, że trupów jest dwóch i oczywiście
kolekcjonowanie "pamiątek" po zabitym podtrzymujących to
poczucie wspólnoty" - jest więc seryjny mord efektem alienacji.
. . .
Zdaję sobie sprawę, że seryjni mordercy na tle seksualnym, lub
fobicznym - mają inne motywy. Opisałem przypadek konkretny:
zabójstwo z samotności.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~

9. Data: 2010-01-15 23:17:08

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jest to takie proste i oczywiste, tym bardziej, że ta definicja
obejmuje także inne znane i klasyfikowane rozłaczne zaburzenia
osobowości.

Istnieje wiele funkcjonalnych opisów cech psychopatii dla potrzeb
diagnostyki, które nie są wzajemnie spójne.
Dlatego często zdarza się, że osoby zajmujące się tym tematem
będą inaczej klasyfikować psychopatię niż inni.

Np istnieją zaburzenia charakterologiczne w uzależnieniach od
alkoholu i narkotyków, na podstawie których jedni będą zaliczać takie
osoby do cech psychopatii, zaś inni do charakteropatii, a jeszcze inni
będą traktować takie przypadki jako oddzielną grupę dla której
diagnozowanie psychopatii (i charakteropatii) nie ma żadnego sensu.

Albo np zachowania antyspołeczne - chyba dla większości jedna
z podstawowych cecha psychpatii, lecz nie dla wszystkich.

Podobnie jak np impulsywności (i ew. obniżony próg drażliwości)
- dla większości jest to cecha diagnostyczna psychopatii, lecz dla
innych nie (właściwa tylko dla charakteropatii).

Idąc dalej: dla części przejawem psychopatii będzie brak wykszatłcenia,
lub tzw niezawodnie "słomiany zapał" w przedsięwzięciach i działaniach,
lub niska odporność na niepowodzenia, lub niezdolność do przewidywania,
lub błędnie interpretowane emocje i intencje otoczenia... i wiele-wiele
innych "cudów" wykluczanych przez innych jako cechy ~główne psychopatii.

Reasumując: w zasadzie niemalże każdy kto zajmuje się tym tematem
ma w mniejszym lub większym stopniu własną koncepcję czym jest
psychopatia, a czym nie jest... i będzie się to przekładać bezpośrednio
na wyniki konkretnych diagnoz.

--
CB

10. Data: 2010-01-15 23:32:50

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto jedna z nich:

- trwała niezdolność do związków uczuciowych z innymi ludźmi;
- bezosobowy stosunek do życia seksualnego (przedmiotowe traktowanie
partnera);
- brak poczucia winy, wstydu i odpowiedzialności;
- nieumiejętność odraczania satysfakcji (dążenie do natychmiastowego
zaspokojenia popędów i potrzeb);
- utrwalone i nieadekwatne zachowania antyspołeczne;
- autodestrukcyjny wzorzec życia (np. po okresie dobrego przystosowania,
a nawet sukcesów, niszczenie dotychczasowych osiągnięć z przyczyn dla
otoczenia nie zrozumiałych);
- nadmierne zapotrzebowanie na stymulację;
- nieumiejętność planowania odległych celów (koncentracja na
teraźniejszości, zmienność i nietrwałość dążeń);
- znaczna aktywność dla osiągnięcia celu doraźnego, zanikająca wobec
minimalnych niepowodzeń;
- niezdolność przewidywania skutków własnego postępowania;
- niezdolność wysnuwania praktycznych wniosków z przeszłych doświadczeń
(tj. nieefektywność procesu uczenia się);
- nie dające się logicznie wyjaśnić przerywanie każdej podjętej
konstruktywnej działalności (tzw. "początki bez końca");
- swoisty brak wglądu ("otępienie semantyczne"), tj. zdolności oceny
samego siebie, zrozumienia zależności niepowodzeń od własnych cech;
- w miarę sprawna ogólna inteligencja, formalnie nie zaburzona;
- nierozróżnianie granicy między rzeczywistością a fikcją, prawdą a
kłamstwem (określane też takimi terminami, jak pseudologia, pseudologia
phantastica, mitomania, zespół Delbrücka, kłamstwo patologiczne);
- brak lęku;
- nietypowa lub niezwykła reakcja na alkohol;
- częste szantażowanie samobójstwem;
- tendencja do samouszkodzeń.

Prawdopodobnie jednak w rzeczywistości większość psychopatów
nie wykazuje nawet połowy tych wszystkich cech.
[W moim odczuciu to ujęcie diagnostyczne psychopatii jest bardzo
przesadzone.]

--
CB

ZAPYTAWYWYJE SIE