Re: Hawkinga bzdury o Wielkim Wybuchu.

Data: 2015-06-07 08:33:18
Temat: Re: Hawkinga bzdury o Wielkim Wybuchu.
Od: LeoTar <L...@w...pl>

Simpler pisze:
> [...]

Czy zdajesz sobie sprawę z tego dlaczego pochwalasz rywalizację? Wszak
celem rywalizacji jest podporządkowanie sobie innych stworzeń.

> Sama ocena nie zmienia wyniku, bo nie ma wpływu na stan rzeczy.
>
> Obecnie możesz sobie oczywiście oceniać co jest dobre a co złe, ale
> tak naprawdę to nie są twoje oceny, lecz po prostu zbiorowe -
> zostałeś wychowany w pewnym środowisku, które toleruje to i to, a
> tamto zakazuje...

Zakaz to brak zaufania i wola narzucania innym własnej woli.

Narzucanie innym swojej bez objaśnienia motywów a odwołując się jedynie
do tradycji oznacza akceptowanie ślepej przemocy.

> i z przyczyn czysto praktycznych: to co nazywamy dobrym sprzyja
> przetrwaniu społeczności, a to co złym - przeciwnie.
>
> Zwłaszcza zabijanie jest zakazane, bo to jest przecież bezpośrednie
> niszczenie tejże społeczności.
>
> Zatem mordercy są szkodliwi dla nas... i nieważne czy oni robią to
> świadomie, czy też nie! Trzeba ich eliminować - jak każde inne
> obiektywne zagrożenie i tyle.

I tak bez wyjaśnienia motywów, które popychają ich ku zbrodni?

Czyż nie powinniśmy zrobić wszystkiego by wykorzystać tak skrajne
doświadczenie jakim jest zabieranie komuś życia do wyjaśnienia
mechanizmu, który wywołał tak skrajne zjawisko?

Czy nigdy nie pomyślałeś o tym by potraktować mordercę jako kogoś, kto
został zmuszony przez własną podświadomość do udowodnienia samemu sobie,
że jest lepszy od tego kto stanął mu na drodze i nie chciał się podać
jego dyktatowi?

Czy nigdy nie spojrzałeś na mordercę jako na kogoś, kto jest
wynaturzonym produktem rywalizacji?

> Podobnie: bandyci, złodzieje, gwałciciele, itd. To są mniejsze
> szkodniki, no ale nadal szkodzą, więc takich trzeba też eliminować -
> leczyć, uczyć, resocjalizować, itd.

W moim przekonaniu resocjalizację można podjąć dopiero wówczas gdy
zrozumie się mechanizm i ujawni przyczynę popełnienia przestępstwa.
Bez zrozumienia mechanizmu nie ma co marzyć o skutecznej resocjalizacji
i o ile mi wiadomo to społeczeństwo, pomimo wielu podejść, nie
wypracowało jeszcze całościowego systemu, który wyjaśniałby mechanizm
powstawania zbrodni.

Nie wiem ile moich tekstów przeczytałeś i czy akurat do tego dotarłeś
ale ja oferuję wyjaśnienie fenomenu zbrodni: jak dochodzi do
powszechnego zainfekowania ludzkiego umysłu poczuciem niższości z
którego każdy z nas chce się wyzwolić poprzez rywalizację.

Wyjaśniam dlaczego rywalizacja nie jest celem samym w sobie a jedynie
metodą, dostępną nam techniką w wyniku stosowania której albo pokonamy
zakaz ograniczający naszą wolność i przetrwamy albo też zginiemy jako
gatunek.

> Z tego samego powodu co drwal rąbie, nauczyciel naucza, lekarz
> leczy... hihi!
>
> Nie ma tu powodu: on to potrafi, więc to robi.
>
> Zatem nauczył się tego gdzieś... w środowisku w którym żył,
> oczywiście, ewentualnie ma uraz - fizyczna wada mózgu.
>
> W każdym razie to nie niego wina, że jest szkodnikiem, no ale to nie
> ma znaczenia dla nas: trzeba go leczyć i tyle.

Jak myślisz, które środowisko ma największy wpływ na kształtowanie
człowieka od poczęcia zaczynając?

Podpowiem Ci za darmo: to jest rodzina. To w rodzinie żyjącej zgodnie z
tradycyjnymi zakazami dziecko uczy się jak oszukiwać by przetrwać
nieświadome poniżanie ze strony opiekunów.

Bo zakaz jest najprostszym a zarazem najmniej oczywistym sposobem
poniżania dziecka.

Zakaz inicjuje wirusa umysłu, i jesteśmy nim wszyscy zainfekowani. Jest
przyczyną choroby umysłowej toczącej całą naszą cywilizację bez żadnych
wyjątków a przemoc jest narzędziem, które ma nas od niego wyzwolić.
Przemoc zmusza nas do tego byśmy się stawali coraz bardziej uważnymi i
empatycznymi by zaglądać we własne wnętrze i by próbować zrozumieć
motywy działania innych.

Aż w końcu nastąpi tak wielka akumulacja doświadczeń, że ich analiza
oraz synteza wypływających zeń wniosków zmuszą ludzkość do pozbycia się
ostatniego z obowiązujących zakazów.

> Po cokolwiek robić skoro i tak wiecznie żyć będziesz... hihi!
>
> Nieśmiertelni mieliby identyczne problemy... albo i nawet większe,
> bo wówczas samo życie byłoby jeszcze cenniejsze: zabicie
> nieśmiertelnego byłoby zbrodnią nieskończenie potworną!

A czy zabicie "przeciętniaka" nie jest równie wielką zbrodnią?
Nawet jeśli on sam popełnił zbrodnię w amoku wywolanym przez wirusa umysłu.

> Ja nie myślę - mnie nie ma w zasadzie wcale... mózg generuje takie i
> takie rzeczy i tyle: to "Ja" to iluzja.

Jesteś materialistycznym biologistą... Zaprzedałeś duszę Materii.

--
LeoTar
Świat według LeoTar'a. @ http://leotar.friko.pl/