Helicobacter Pylori

1. Data: 2005-02-03 12:59:23

Temat: Helicobacter Pylori
Od: "Andi" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcialbym sie zorientowac czy wie ktos moze gdzie w okolicy katowic/Chorzowa
mozna zrobic sobie badania na obecnosc Helicobacter pylori (prywatnie badz
ze skierowaniem)metoda testow oddechowych polega na doustnym podaniu
roztworu mocznika znakowanego izotopem węgla, z tego co wiem jest wysoka
wykrywalnosc tych bakterii a nie wymaga to tak nieprzyjemnego badania
gastroskopii.

Za wszelkie rady i namiary z gory dzieki

2. Data: 2005-02-03 14:42:01

Temat: Re: Helicobacter Pylori
Od: "Matti" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
Na pierwsze z Twoich pytań nie jestem w stanie odpowiedzieć gdyż sam nie wiem,
gdzie i kto wykonuje diagnostykę tą metodą.

Na pocieszenie - w aptekach można kupić test wykrywający przeciwciała przeciwko
Helicobacter pylori we krwi. Test można wykonać samodzielnie w domu, a jako
materiał do badania wystarczy kropla krwi z palca. Jedyną wadą tego testu jest
to, że może on dawać wynik dodatni u osób, które BYŁY zakażone, a już nie są
(bo się wyleczyły), jednak przeciwciała utrzymują się we krwi.
Zatem "Helicotest" jest świetną metodą wykrywania nosicielstwa Helicobacter
pylori, ale nie nadaje się do monitorowania skuteczności leczenia tego
zakażenia.

3. Data: 2005-02-03 15:18:10

Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Andi wrote:
> [...]
> gastroskopii.
>
> Za wszelkie rady i namiary z gory dzieki

A nie prosciej kupic test w aptece (Helico Test do wykrywania pzeciwcial
IgG), kosztuje okolo 30zl, recepty nie potrzeba zreszta refundacji i tak
nie ma. Wykonuje sie go z kropli krwi, zestaw zawiera wszystkie elementy
do jego przeprowadzenia, skutecznosc tez podobno jest wysoka.
pozdrawiam,
Koala

4. Data: 2005-02-03 18:58:41

Od: "Rav" <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Koala" <...@...c> wrote in message news:cttfbl$5a5$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> nie ma. Wykonuje sie go z kropli krwi, zestaw zawiera wszystkie elementy
> do jego przeprowadzenia, skutecznosc tez podobno jest wysoka.

No niestety co do skuteczności to ja jestem przykładem czegoś zgoła
odwrotnego. Miałem robione badanie krwi pod kątem Helicobacter pylori i
wynik był negatywny. Poniewaz jednak żadne inne badania nic nie wykazały,
zostałem skierowany na gastroskopię, i podczas gastroskopii stwierdzono
jednak obecność Helicobactera (test ureazowy pozytywny). Na szczeście już
się go pozbyłem :)

Pozdrawiam
Rav

5. Data: 2005-02-04 11:13:27

Od: "aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak się to leczy i u jakiego specjalisty, leki na recepte?

6. Data: 2005-02-04 14:55:59

Od: "Andi" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak się to leczy i u jakiego specjalisty, leki na recepte?

no coz i juz po wizycie u lekarza - dowiedzialem sie jedynie ze kazdy test
jest platny - nawet pobranie krwi na obecnosc Helicobacter pylori - jest
odplatne, tak samo testy krwii pobieranej z palca czy nawet jakies nowe
testy sliny - jedyne bezplatne badanie to gastroskopia (refundowane) - a co
do samej bakterii to lekarka przekazala ze leczy sie ja minimum 14 dni
antybiotykiem + 2 dodatkowe leki - brane regularnie przez ten czas - mozna
sie leczyc u zwyklego lekarza domowego ale mozna tez byc zapisanym w poradni
gastrologicznej albo gastroenterologicznej

7. Data: 2005-02-05 08:06:22

Od: "Rav" <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

"aneta" <a...@i...pl> wrote in message
> a jak się to leczy i u jakiego specjalisty, leki na recepte?

Jest kilka schematów leczenia, ale generalnie jest to kombinacja kilku
lekarstw (2, 3 lub 4 zaleznie od schematu). Podstawowym lekiem jest
antybiotyk metronidazol, który wspiera się innymi środkami. Schemat musi
dobrac oczywiście lekarz, leczenie trwa kilka tygodni (w moim przypadku
miesiąc). Leki są na receptę, ale nie są drogie. Cała eradykacja (4 leki w
całkiem dużych ilościach) kosztowała mnie jakieś 60 PLN.

Pozdrawiam
Rav

8. Data: 2005-02-05 08:08:12

Od: "Rav" <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andi" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
> odplatne, tak samo testy krwii pobieranej z palca czy nawet jakies nowe
> testy sliny - jedyne bezplatne badanie to gastroskopia (refundowane) - a

No ale pamiętajcie, że gastroskopia to jedyne badanie które daje PEWNOŚĆ
co do obecności lub nie Helicobactera, czego ja jestem najlepszym
przykładem (badanie krwi na Helico wyszło negatywne a test ureazowy
podczas gastroskopii pozytywnie).

Pozdrawiam
Rav

9. Data: 2005-02-05 11:38:56

Od: "kazoo" <s...@s...spam> szukaj wiadomości tego autora

Tester w aptece daje dosyc duza pewnosc - wlasnie kupilem taki (30zl) bo
czesto mnie pobolewa brzuch. Jednak chyba go nie uzyje bo okazalo sie, ze
przyczyna bylo co innego (wiec moge odsprzedac za pol ceny;)). Kiedys mialem
gastroskopie na HP i wykryto dosyc duzo tej bakterii. Samo badanie nie jest
wcale takie nieprzyjemne - wystarcz sie rozluznic (daja ci tez cos na
"otepienie" wrazliwosci przelyku).

--
pozdro.kazoo

infekcja układu moczowego, jak długo może trwać?
Gastroenterologia
jakie objawy może dawać powiększony woreczek żółciowy?
plastry niquitin
Jak urusnac? :)