Hełm Persingera

31. Data: 2008-09-26 16:54:38

Temat: Re: Hełm Persingera
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun-kiedys kilka,teraz nie mam psa.To wychodzenie z ciala,mozna w
taki sam sposób wyjasnic.Nawet dzieci,którym nikt nie pokazal strachu
przed myszami,nie boja sie ich.Gdzies ze spoleczeństwa wychacza taki
obraz,a pózniej ze strachu wskakuja na stolki,i ten strach wydaje sie
prawdziwy.Gdyby dziecko tego strachu ,gdzies nie zobaczylo,to by sie
bawilo z myszami.A nie strzelalo objawieniami strachu.Kiedys w Anglii
psy palono na stosie.

32. Data: 2008-09-26 17:18:32

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> [...]
pewnej
> czesci mózgu! :))
>
> 3. "płaty skroniowe zaczęto nazywać miejscem Boga w mózgu"
>
> a ktore płaty są odpowiedzialne za te badania naukowe, przedstawione w
> artykule? Jesli np. skroniowe,
> to czy powiemy ze "badania naukowe mieszkają w płatach skroniowych?" :)
> I dalej - gdyby pobudzic odpowiednia czesc mózgu naukowca to czy
naukowiec
> miał by poczucie że
> właśnie uczestniczy w badaniu naukowym o ogromnym znaczeniu? :)) LOL

Wprawdzie użycie terminu "wykształciuch" lokalizuje mi Ciebie jako
zwolennika radykalnej PISologii , a ta NAUKA nie daje zbyt wielu
wspólnych płaszczyzn do dyskusji, niemniej dla spokoju sumienia mam
prośbę: Czy możesz otwartym tekstem napisać o co Ci tu chodzi?
Jaką tezę chcesz udowodnić?

podrawiam
vonBraun

33. Data: 2008-09-26 17:20:26

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch pisze:
> "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie jestes ciekawy ktore płaty mózgu powodują u Ciebie ze wierzysz
> w to co napisałeś powyżej?
>
> A gdyby te Twoje płaty mózgu pobudzic, myślę że nagle zacząłbyś
> ni-z-tego-ni-z-owego
> wierzyć w zupelnie inne rzeczy!
>
> Myslisz ze to nie mozliwe? :)
>
> Pozdr,
> Duch

Rozsądek to mechanizm moim zdaniem niezależny od wiary. Nie wiem jak to
wyjasnic, ale to jest coś w rodzaju narzędzia, którego chcesz lub nie
chcesz używać.
Ludzie poddawani eksperymentom takim jak hełm persingera mają z jednej
strony nieodparte wrażenie, że obok nikt ktoś jest a z drugiej strony
odzywa sie rozsądek, który [będąc czymś niezaleznym] mówi im że to
złudzenia.
Jeśli nie użyjesz rozsądku, to uwierzysz że faktycznie prześladują cie
duchy.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

34. Data: 2008-09-26 17:42:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2008 17:50:34 +0200, trurl napisał(a):

> Nie uważasz, że jeśli doskonała istota boska istnieje, to każde wyobrażenie
> na jej temat będzie ograniczone? Podobno natura stwórcy jest niepoznawalna
> dla śmiertelników.

I dlatego nie ma sensu tworzenie sobie jakichkolwiek wyobrażeń. Tzn kto
jest szczery i chce być rzetelny w wierze, nie tworzy ich. Ja nie tworzę.
Ja czuję. To mi wystarcza, mam osobiste dowody na Jego istnienie, no ale
one przekonują tylko mnie, bo tylko mnie dotycżą. Gdybym mogła komukowliek
przekazać, o czym tu mówię, wielu byłoby porażonych ich oczywistością. no,
ale póki co, rozumieją to tylko moi najbliźsi, bo moje sprawy dotyczą ich w
równym stopniu, co mnie :-)
--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak

35. Data: 2008-09-26 17:49:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2008 18:13:08 +0200, vonBraun napisał(a):

> Zjawisko które bardzo trafnie opisał
> nie ma prawie nic wspólnego z doznaniami
> "transcendencji" opisywanymi w niektórych stanach epileptycznych
> /w sensie lokalizacji mózgowej, godzaju patologii mózgowej i
> subiektywnych doświadczeń pacjentów/.
>

> pozdrawiam
> vonBraun

Ale ja nie twierdzę, że ma, lecz pokazuję odczucia.

36. Data: 2008-09-26 18:10:51

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Ale ja nie twierdzę, że ma, lecz pokazuję odczucia.

Sądzę, że jest wystarczająco dużo danych aby przyjąć,
że ODCZUCIA Twojego ojca nie miały nic wspólnego
ze zjawiskami odczuwanymi przez pacjentów przeżywanących
zarówno (1) "Out of body experience" (tu jest jedynie podobna
lokalizacja mózgowa w części przypadków), (2) doznaniami
"transcendencji" (3) doznaniami wizji o charakterze
religijnym.

Jak pisałem w rozmowie z CB, są ludzie, którzy pod wpływem
takich doznań (np. wyzwolonych przez napad epileptyczny)
stają się osobami wierzącymi - nawet jeśli
wcześniej nie mieli takich skłonności.
Zetknąłem się przynajmniej raz z podobnym zjawiskiem.

Persinger próbował
odtworzyć te stany. Jego eksperymenty spotkały się z krytyką
innego rodzaju - np. brak dostatecznej
kontroli podatności na sugestię.

To co przydarzyło się Twojemu ojcu polega na uszkodzeniu
somatosensorycznej reprezentacji własnego ciała po stronie lewej,
przy zachowaniu zdolności do percepcji bodźców lewostronnych
(jeśli to ostatnie też jest uszkodzone pacjent nie ma dylematu
"obcej nogi").

W skrajnych przypadkach doprowadza to
pacjentów do prób wyrzucenia "obcej nogi" z łóżka .
Problem pojawia się przy uszkodzeniach mózgu o różnej
lokalizacji, najczęściej jednak w okolicach ciemieniowych
półkuli prawej.
Nikt ze znanych mi osób które przez to przeszły nie interpretował
tego jako kontakt z bogiem. A osób tych znam dziesiątki.

pozdrawiam
vonBraun

37. Data: 2008-09-26 18:13:47

Temat: Re: Hełm Persingera - Errata
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun wrote:

> przy zachowaniu zdolności do percepcji bodźców lewostronnych
przy zachowaniu zdolności do percepcji WZROKOWEJ bodźców lewostronnych
vB

38. Data: 2008-09-26 18:25:26

Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> zarówno (1) "Out of body experience" (tu jest jedynie podobna
> lokalizacja mózgowa w części przypadków), (2) doznaniami
> "transcendencji" (3) doznaniami wizji o charakterze
> religijnym.

Do czego są podobne doznania "transcendencji" ?

39. Data: 2008-09-26 18:28:46

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sakujami wrote:

> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Do czego są podobne doznania "transcendencji" ?
Chodzi mi o "myślowe" połączenie z....
Bogiem?
Wszechświatem?
Kosmosem?
Jakoś tak to bywa opisywane. Chodzi o doświadczenie
czegoś w rodzaju "psychicznej obecności" tychże.

pozdrawiam
vonBraun

40. Data: 2008-09-26 18:29:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2008 20:10:51 +0200, vonBraun napisał(a):

> [...]
> przy zachowaniu zdolności do percepcji bodźców lewostronnych
> (jeśli to ostatnie też jest uszkodzone pacjent nie ma dylematu

Wiem, na czym to polega. Ojciec też wiedział. Tyle, że opisał to obrazowo,
abym zrozumiałą, co czuł.

> [...]
> Nikt ze znanych mi osób które przez to przeszły nie interpretował
> tego jako kontakt z bogiem. A osób tych znam dziesiątki.

Mój ojciec też nie nadinterpretowywał tego, co było dla niego oczywiste. Po
prostu było ciemno i nie mógł od razu ocenić, co się dzieje - tzn że nikogo
przy nim nie ma, a to doznanie jego własnego mózu o własnym ciele.

Trzeba być zdrowo rąbniętym, aby sobie próbowac w ogóle wyobrażać
bezpośredni kontakt z Bogiem (przez duże B - to może o innego mi chodzi,
niż Tobie...).

--

PILNE !!!
banda durniów