Data: 2017-07-16 22:27:33
Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:okggjp$h5i$...@n...news.atman.pl...
On 15.07.2017 19:56, Pszemol wrote:
> "bartekltg" <b...@g...com> wrote in message
> news:oka8aa$j2f$1@node2.news.atman.pl...
>> On 11.07.2017 17:39, pinokio wrote:
>>>> Gimnazjalista otrzymuje pytanie:
>>>> są dwa rysunki a)koło b)kwadrat
>>>> Pytanie: wskaż trapez
>>>> odpowiedzi:a)a b)b c)nie ma trapezu
>>>> Wybrać b czy c ?
>>
>>
>>> Trapez to czworobok o dwóch bokach równoległych.
>>> Kwadrat ma dwie pary boków równoległych,
>>> jest więc trapezem do kwadratu.
>
>> A co Ty, Bartku, myślisz o tezie, że 1+1+1+... = -1/2 ? :-)
[ciaaach niezwiazane]
>To skąd się wzięłą -1/2?
>Bardzo pobieżnie, np. z przedłużeń analitycznych;-)
>Jest sobie funkcja Dzeta Riemanna. Na sporym obszarze płąszczyzny
>zespolonej zadana szeregiem (tam, gdzie szereg jest zbieżny).
>Ale sama funkcje jest analityczna (ściślej: Dzeta jest przdłużeniem
>analitycznym tego szeregu). Możemy teraz popatrzeć w miejsca, gdzie
>ten szereg byłby rozbieżny.
Nie byłby a jest.
>Czyli np w punkt 0 (szereg 1+1+1...)
>czy -1 (szereg 1+2+3+4+5+...). Szereg sam z siebie wartości tam nie ma
>ale Dzeta ejst tam równa -1/2 i -1/12.
Bartus tradycyjnie wie jak nieskomplikowane skomplikować. Funkcja, która
określa sumy liczbowe w miejscach gdzie one istnieją, tam gdzie szereg jest
rozbieżny daje też określone wartości (nie dając tam oczywiście wartości
sumy szeregu). I tyle.
>Tak więc 1+1+1+1....
>-to nie jest zwykłę dodawania... ani nawet zwykły szereg
1, 2, 3, 4 , 5 , 6 to jakis niezwykły szereg?
|