Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!postnews.google.com!v1g2000yqm.googlegroups.com!not-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Homodyktat w ofensywie.
Date: Sun, 22 Apr 2012 11:14:42 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 67
Message-ID: <d...@v...googlegroups.com>
References: <8...@w...googlegroups.com>
<jmmvha$640$1@news.icm.edu.pl> <jmn003$867$1@node2.news.atman.pl>
<jmn237$avv$1@news.icm.edu.pl> <jmn2am$bgl$1@news.icm.edu.pl>
<jmn2vh$boe$1@node2.news.atman.pl>
<9...@m...googlegroups.com>
<jmrsl8$ikr$1@node2.news.atman.pl>
<e...@z...googlegroups.com>
<jms0ut$n5i$4@node2.news.atman.pl>
<4...@f...googlegroups.com>
<jmv764$1pg$8@node2.news.atman.pl> <jn08uc$3oc$1@node2.news.atman.pl>
<6...@2...googlegroups.com>
<f...@w...googlegroups.com>
<jn1ah6$km7$1@node2.news.atman.pl>
<0...@2...googlegroups.com>
<jn1cso$n66$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 79.191.133.39
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1335118570 2128 127.0.0.1 (22 Apr 2012 18:16:10 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Apr 2012 18:16:10 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v1g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=79.191.133.39;
posting-account=N1s5fQoAAADh79ikLaZl6sk75TRnxCdW
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101203 Firefox/3.6.13 (.NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:633254
Ukryj nagłówki
On 22 Kwi, 18:50, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:09e6cf5b-8bf7-4d27-a576-a03fbe4a9075@
2g2000yqp.googlegroups.com...
>
>
>
> > Ja tylko twierdzę, że KRK sam powinien dbać o swój wizerunek. Takich złych
> > kapłanów- z pożytkiem dla siebie i wiernych- powinien nawet po cichu-
> > pozbywać się. I w tym sensie odrzucenie kuracji przeczyszczającej, jaką
> > mogła być lustracja księży- było złe dla nas, katolików
>
> Pamiętaj, że lustracja to tylko narzędzie - niekoniecznie obiektywne.
> ====
>
> A istnieje obiektywne? OK- narzędzie. Jednak to, do czego doprowadził jej
> brak- będzie miało IMO negatywne skutki dla KRK na pokolenia
Wydaje mi się, że niestety jedyną efektywną i sensowną "lustracją
Kościoła" (a właściwie hierarchii koscielnej!) jest
świadomość=jawność=nagłaśnianie tego, co się w nim dzieje. To
wystarczy. Część ludzi w poczuciu bezsilności lub z powodu własnej
słabości (szukanie wymówki) oczywiście się odsunie i już to czyni, ale
pozostaną ci, być może nieliczni, którzy mając świadomość istnienia
zła będą bacznym okiem je obserwować, wyłapywać i żądać piętnowania na
bieżąco. Żadne odgórne narzędzia tego nie zastąpią.
Bo zło istnieje wszędzie, Kościół też nie jest od niego wolny i trzeba
mieć tego świadomość: "Nie myślcie, że Szatana nie ma!"// JPII
"Istnienia, obecności i działania szatana jako sprawcy zła na świecie
nie można ignorować. W ostatnich czasach nie wspomina się o nim jednak
zbyt często. Wielu uznaje, że w epoce racjonalizmu, rozwoju nauki i
postępu technicznego nie wypada mówić o szatanie. Ludzi, którzy wierzą
w jego istnienie i działanie uznaje się za "zacofanych",
"prymitywnych", chcących "zastraszyć" innych piekłem.
Szatan istnieje. Mówi o nim Pismo Święte (por. m. in. 1 Krn 21,1; Hi
1; Za 3; Mt 4,1nn; Mt 12,24nn; Mk 4,14nn; Łk 13,16; Łk 22,3; Łk 22,31;
Dz 5,3; 2 Kor 2,10n; 2 Kor 11,13n; 1 Tes 2,18; 2 Tes 2,9; Ap 12,9).
Chcąc, by rozszerzało się na świecie i w życiu każdego z nas dobro
trzeba zachować czujność i trzeba walczyć."
http://www.voxdomini.com.pl/vox_art/walka.html
Nie da się odgórnie odsiać "złych" kapłanów od dobrych jak plewy od
ziarna. Nie da się oddzielić dobra od zła. Nie ma do tego żadnego
narzędzia. Po prostu nie ma.
A Kościół... cóż, ludzie odchodzą od niego. To nic.
"Kościół trzeciego tysiąclecia nie musi być liczny (...)"// JPII
|