Re: I po raz trzeci

From: krys <w...@n...pl>
Date: Mon, 16 Nov 2015 11:02:29 +0100
Subject: Re: I po raz trzeci
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<56447ad5$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<56448124$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<56448942$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<56448ea7$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>
<56449cc5$0$22844$65785112@news.neostrada.pl>
<5644a67d$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
<5644b390$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<5645b8e1$0$682$65785112@news.neostrada.pl> <n24mcs$sq8$1@dont-email.me>
<5645e262$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>
<n24o70$40j$1@dont-email.me> <5645f409$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
<n250r3$76t$1@dont-email.me>

Pszemol wrote:

> "krys" <w...@n...pl> wrote in message

> Dobre pytanie!
> Róznica jest zasadnicza: emigranci
> są gośćmi w Polsce. Polacy sa u siebie...

Imigranci, jeśli już.

> Jak przyjdę do Ciebie w odwiedziny to będę gościem,
> i też będę tolerował obrazki czy symbole jakie sobie
> U SIEBIE na ścianie zawiesisz. Nie będę oczekiwał że
> to czy tamto zdejmiesz bo mi to przeszkadza...
> Uszanuję to, że jestem gościem i Ty tu rządzisz.
>
> Co innego gdy jestem u siebie w Polsce i nie jestem
> katolikiem. Dlaczego ja u siebie, w swojej szkole, mam
> mieć jakies krzyże???

Powiem tak - w świetle ostatnich wydarzeń wolę, żeby mniejszosć Polaków
czuła się niekomfortowo widząc krzyż na ścianie szkoły, niż idąć wzorem
Francuzów zakazać symboli religijnych i pozwolić na to, żeby goście zaczęli
rządzić w naszym kraju.

> Dlaczego u siebie, w swoim kraju, mają ignorować
> narzucanie im symboliki religijnej w publicznej szkole???
J.w.

> No taki, że zlewa Ci się godło Polski z krzyżem katolickim w jedno.

To Twoje zdanie.

> Nie muszę pytać, bo to oczywiste że przeszkadza.

Aha. Dla mnie oczywiste jest, że mogą zignorować.

> Tobie też przeszkadzałaby w Twojej szkole flaga obcego państwa
> i nie musiałbym o to Ciebie pytać.

To w końcu flaga i krzyż to to samo? Czy tylko krzyż i godło?

> A to jest już ciut inna sprawa...

A niby dlaczego?

> Nie podoba mi się to! Sejm, szkoła, budynek Rady Miejskiej,
> budynek Sądu - to są miejsca gdzie według konstytucji,
> Państwo Polskie powinno reprezentować WSZYSTKICH POLAKÓW
> a nie tylko większości Polaków. Aby to osiągnąć nie można tam
> ani wieszać symboli religijnych ani też świętować religijnych świąt.

Chanuka to akurat nie jest święto większości Polaków.

> To jest moja opinia którą wyrazam publicznie i mam do tego prawo.
> Nie mam prawa narzucać Tobie jak wychowujesz swoje dzieci
> i tego nie robię.

A ja mam prawo wyrazićsprzeciw przeciw szkalowaniu Polaków.

> Winą większości jest przeniesienie nauczania religjnego na
> poletko szkoły publicznej. Nie byłoby tematu gdyby katecheza
> była w salkach przykościelnych.

> W jakim sensie niebezpieczne?

W takim, że mógłbyś się spotkać ze zdecydowaną reakcją usiłując
indoktrynować moje dziecko wbrew mojej woli.

> Ale jednak uruchamiasz jakieś mechanizmy obronne.
> Zupełnie niepotrzebnie czujesz się z mojej strony zagrożona.

Uruchamianie mechanizmów obronnych to zdrowa reakcja.

> No ale teraz to wyskoczyłaś jak Filip z konopii.
> Gdzie ja taką tezę postawiłem że wnioskujesz że mam rację?
> Nie uważam tak wcale, nic a nic. Wręcz przeciwnie.

Jeśli tak nie uważasz, to po co ta cała dyskusja o wprowadzaniu religii?

> Pójdźmy jeszcze jeden krok dalej, i zróbmy jak robią Muzułmanie
> w swoich "szkołach", gdzie dzieci mają ZAKAZ nauki matematyki,
> fizyki, chemii i wszelkich innych nowoczesnych nauk i jedyne
> czego się uczą to Quranu na pamięć, tłukąc całymi dniami
> starożytne wierszyki... Wyrastają na bardzo oddanych Baranków
> Bożych co to z petardami zapiętymi wokół pasa biegają i do siebie
> strzelają. Tego chcesz od polskich dzieci? Już dziś nasze nauczanie
> kuleje w porównaniu do tego co się dzieje w Niemczech czy Azji.

Polskie dzieci wyznają inną religię, gdybyś chcoiał zauważyć. I religia w
polskich szkołach nie jest przedmiotem popdprzadkowującym wszystko inne -
nawet nie jest obowiązkowa.
Ale wiesz co?
Niedługo może dojść do tego, że poślesz swoje wnuki do szkoły z Koranem, i
nawet do głowy Ci nie przyjdzie pyskowanie o tym, że to niezgodne z prawami
człowieka.