I po raz trzeci

141. Data: 2015-11-06 23:29:39

Temat: Re: I po raz trzeci
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message
news:563d2747$0$689$65785112@news.neostrada.pl...

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> Gdzieś tak napisałem?

Pytam przecież czy się wyrażali o wpływie religii pozytywnie.
Pisałeś że nic o ranach/bliznach nie mówili...

> Widzę, że już ci się świadomość o czym gadasz rozłazi,
> dość symptomatyczne dla antyteistów.

Raczej Ty robisz argumenty trochę nielogiczne...
Najpierw stawiasz argument że nie wszyscy ateiści, a wielu
ich znasz, oceniają religie negatywnie a potem wypierasz
się, że stawiasz tezę że oceniają pozytywnie.
Uogólniam oczywiście te rany/blizny do ogólnie negatywnego
oddziaływania religii na wychowanie dzieci, bo nie sądzę aby
każdy ateista którego znasz akurat czytał Dawkinsa i w rozmowie
z Tobą akurat identycznie parafrazował słowa Dawkinsa.

Być może wczytuje się za dużo w to co piszesz, być może
doszukuje się na siłę logiki w tym co piszesz, tam gdzie logiki
nie ma, bo tylko chcesz sobie troszkę pouprawiać napierdalankę.
Jak to sam subtelnie nazwałeś. Wtedy ok - moja wina, odpuszczam :-))

> Skąd ta pewność, że jest coś co zmienia znaczenie wypowiedzi?

Akurat znam Dawkinsa z wielu jego wypowiedzi i z ksiązek jakie
przeczytałem - wiem że nie miał na myśli tego co insynuujesz.

> Jakiej książki?

No odnosisz się do cytatu z książki w którym zebrano
wywiady z różnymi ludźmi, między innym z Dawkinsem.
Nie wiedziałeś?

> To nie obelgi, to stwierdzenie faktu.

Bynajmniej, to tylko Twoja subiektywna ocena faktu i wnioski wyssane z pały.

> Jaką tezę?

Za dużo wycinasz cytatów i się już biedaku pogubiłeś...

142. Data: 2015-11-06 23:38:45

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Kreator opisywany przez religię. Ten co stworzył Świat.

I w "tak musiało być" od razu widzisz kreatora, stworzyciela świata? Ty masz
poważne problemy z percepcją rzeczywistości. Wbrew pozorom jesteś bardzo
blisko globa.

>No skoro tak to (według mnie błędnie) oceniasz to co ja na to poradzę?

Nic, tak po prostu - jest on wie, ty wiesz, ale tobie się zdaje, że twoje
wiem jest inne.

143. Data: 2015-11-06 23:40:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-06 o 15:54, Pszemol pisze:

> Oczywiście - nie da się zaprzeczyć że jest taka grupa ludzi.
> Używają tej wiary (często nieświadomie) jako opium
> łagodzącego strach przed śmiercią swoją czy utratą tą
> drogą bliskich, tłumaczą sobie "przeznaczeniem" swoje
> życiowe niepowodzenia - i faktycznie, szczerze, czują
> się z tym szczęśliwi. I uważam że takich ludzi nalezy
> zostawić w spokoju, nie burzyć im tego szczęścia, nawet
> jeśli nam się wydaje że wypływa ono z ignorancji, o ile
> Ci ludzie nie próbują wpływać na decyzje podejmowane
> przez innych ludzi, np. organizując publiczne prawo
> według jakiejś religii którą oni wyznają.

Generalnie powinniśmy wzajemnie szanować swoje sposoby na szczęście, bo
nikt nie ma uniwersalnej recepty. Rozumiesz to?

> Macie dużo różnic między sobą, niestety w kwestiach
> religijnych/wiary jesteście bardzo podobne - przynajmniej
> z mojej perspektywy wszyscy ludzie wierzący są w większym
> lub mniejszym stopniu "delusional" (jak to jest po naszemu?).

Strasznie szufladkujesz ludzi.

> Co tu cynicznego w stwierdzeniu faktu, że to JEST zawód jak inne?
> Zawód, który jak inne zawody wymaga talentu, ma zalety i wady,
> są z nim połączone ryzyka - mnóstwo ludzi podtrzymujące fasadę
> tabu w tym temacie korzysta powszechnie z prostytutek...
> Tylko naiwność u pewnych ludzi powoduje że nie dostrzegają tego.

Ale czego nie dostrzegają? Ja zdaję sobie sprawę z popularności
prostytutek. Co ani trochę nie zmienia mojej opinii o prostytucji.

> Nawet na testach dla daltonistów widziała
> tam (razem z Chironem zresztą) cyfry których nie było. Rozumiesz?

Tego nie musisz mi tłumaczyć. Siedzę tutaj nie od dziś.

Ewa

144. Data: 2015-11-06 23:49:00

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Pytam przecież czy się wyrażali o wpływie religii pozytywnie.

Pytałeś: "A wielu ateistów znasz na tyle dobrze aby w te tematy
porozmawiać?" nic o pozytywnym oddziaływaniu.

>Najpierw stawiasz argument że nie wszyscy ateiści, a wielu
>ich znasz, oceniają religie negatywnie a potem wypierasz
>się, że stawiasz tezę że oceniają pozytywnie.

Obawiam się, że już całkowicie odleciałeś. Może doczytaj i spróbuj mnie
zacytować - zauważyłem, że antyteiści mają ten problem, dość szybko tracą
kontakt z rzeczywistością i pierdolą trzy po trzy. Może to jakaś choroba?

>Akurat znam Dawkinsa z wielu jego wypowiedzi i z ksiązek jakie
>przeczytałem - wiem że nie miał na myśli tego co insynuujesz.

Więcej dowodów na to, że jesteś wyznawcą chyba nie potrzeba :-)
Dzięki :-D

>No odnosisz się do cytatu z książki w którym zebrano
>wywiady z różnymi ludźmi, między innym z Dawkinsem.
>Nie wiedziałeś?

I uważasz, że zmanipulowałem znaczenie cytatu?

145. Data: 2015-11-06 23:49:19

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> U Was w szkole się tak na matematykę nie mówiło? 8-)

A, u nas się mówiło "matma".

Ewa

146. Data: 2015-11-06 23:55:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-06 o 19:03, Pszemol pisze:

> [...]
> Żal się patrzy na takiego człowieka na granicy depresji. Wszelkie
> próby zachęcenia go aby coś zmienił w życiu, poszukał sobie lepszej
> pracy czy też coś tam zrobił ciekawego kończą się stwierdzeniami
> typu że Bóg to wszystko widzi z nieba jak cierpi, że Bóg jest
> napewno sprawiedliwy i mu to wynagrodzi. I że to jego przeznaczenie.
> I że widocznie tak miało być... I że coś tam w młodości "nagrzeszył"
> i że widać to kara, i w kółko to samo.
>
> Czy on to według Ciebie ten chcący czy ten niechcący?
> Bo dla mnie to przykry rezultat wpływu religii na człowieka.

Ateiści nie miewają depresji?

Ewa

147. Data: 2015-11-06 23:59:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-06 o 20:40, Pszemol pisze:

> [...]
> Albo coś w stylu "ale ten Jarek to qtas, wiesz, że mi
> wczoraj nonszalancko drzwi do auta otworzył i obił".
> Innymi słowy przyczynę złych rezultatów wyraźnie
> widzi w sobie, w swoich działaniach lub działaniach
> innych ludzi.
>
> Objawem tego, że ktoś odczuwa przykry rezultat religii
> poznasz po sformuowaniach typu: "no trudno, widocznie
> tak się musiało stać". Albo "ciekawe co mnie tym chciał Pan
> Bóg nauczyć?". Albo "takiego już mam pecha/przeznaczenie".
> Albo "no tu na ziemi mi się nie powiodło ale będzie mi to

A co z odwrotnymi sytuacjami, tymi pozytywnymi? Czy doskonałe prace
plastyczne są wynikiem talentu (daru), czy ciężkiej pracy? ;)

Ewa

148. Data: 2015-11-07 00:14:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> I w "tak musiało być" od razu widzisz kreatora, stworzyciela świata?
> Ty masz poważne problemy z percepcją rzeczywistości.
> Wbrew pozorom jesteś bardzo blisko globa.

W "takie widocznie jest moje przeznaczenie" widzę kreatora.
Ty nie?

149. Data: 2015-11-07 00:16:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A co z odwrotnymi sytuacjami, tymi pozytywnymi? Czy doskonałe
> prace plastyczne są wynikiem talentu (daru), czy ciężkiej pracy? ;)

Z tym talentem to troche tak jak z ghostowym determinizmem :-)

Może być naturalistyczny talent jako kombinacja genów z którą
się po prostu urodziłaś, a może być religijny, w sensie "talen jako
dar od Stwórcy który miał dla Ciebie przeznaczenie bycie artyst(k)ą".

150. Data: 2015-11-07 00:17:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ateiści nie miewają depresji?

Mają! Napewno mają. Sądzę jednak że nie zwalają winy na jakieś
siły nadprzyrodzone typu "przeznaczenie" i nie szukają pocieszenia
że sytuacja się im polepszy w niebie...

Czy to naprawdę XXI wiek?
Czy to nie jest głupie?
do Ghosta
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
"Na koniec powiedzieli, że to dopiero POCZĄTEK."