Imigranci

41. Data: 2018-10-20 14:58:32

Temat: Re: Imigranci
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Niestety  - nie. To nie jest żadna postkolonialna postawa, to jest
> kolonialna postawa. Nadal  te kraje są okradane przez naszych "partnerów
> i sojuszników". Serbia zatrudniła międzynarodowe konsorcjum prawnicze
> które złoży pozew przeciw NATO, w grę wchodzą kolosalne wręcz pieniądze,
> kto wie czy i Polska nie będzie musiała uczestniczyć w wypłatach
> odszkodowań.

Zaraz po otrzymaniu reparacji od Niemiec i od Rosji.

--
XL

42. Data: 2018-10-20 16:03:13

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 20.10.18 um 14:51 schrieb Kviat:

> Co dumnego jest w odmowie nałożenia ubrania ochronnego do pracy?

> I ten twój boss dopuścił go do pracy?

No coz, ludzie sa rozni. Przedwczoraj wracalem z Nadrednii i widzialem
dziesiatki robot drogowych. Na jednej robotnicy utwardzali nawierzchnie
i wszyscy oprocz jednego mieli oslony na uszy. Kiedys ogluchnie, tak jak
ryzykanci, co nie wierza w wirusy, trujace gazy, ultrafiolet...
Ale widzialem filmy z Boliwii i innych krajow Poludniowej Ameryki, gdzie
ludzie wydobywaja rudy siarki i inne swinstwa bez zadnych zabezpieczen.
A roboli "grylujacych" sie na lotnisku w Abu Dhabi widzialem. Okropne!
Btw. W Polsce chyba sa robotnicy z Polnocnej Korei? Ciekawe jakie maja
warunki pracy i placy?

--
saluto
Silvio Balconetti

43. Data: 2018-10-20 16:18:59

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 20.10.18 um 13:14 schrieb Trybun:

> To muszę przyznać że zaskoczyła mnie twoja opinia o Rumuni. Bywałem tam
> przejazdem dość często, pod koniec ery Ceausescu i krótko po niej.
> Zawsze byłem pod wrażeniem ładu i porządku ich małych miasteczek. O
> gościnności pasterzy to chyba nigdy nie zapomnę. Najbardziej wyraziste
> parę dni w moim życiu,..

Mnie szokowaly parkingi przy drogach i Bukareszt. Do ludzi nie mialem
zastrzezen. Co do miasteczek to chyba dziala zasada, ktora obserwowalem
w Hiszpanii (wyjatek Katalonia) i poludniowej Francji - obszary prywatne
i mieszkania sa czyste i uporzadkowane, a publiczne, anonimowe - nie. W
Bukareszcie kolo naszego hotelu (Ramada - kilka hoteli) bylo wielkie
wysypisko smieci, gmachy publiczne byly otoczone smietniskami, a - jak
pisalem - mniejszosci pozytywnie odroznialy sie od wiekszosci.
W Afryce i Ameryce Lacinskiej (szczegolnie Kostaryce) tereny prywatne
(hotele, parki narodowe, lodges, campingi, koscioly) to juz prawie
poziom europejski.

44. Data: 2018-10-20 17:21:27

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-20 o 16:03, Silvio Balconetti pisze:

> No coz, ludzie sa rozni. Przedwczoraj wracalem z Nadrednii i widzialem
> dziesiatki robot drogowych. Na jednej robotnicy utwardzali nawierzchnie
> i wszyscy oprocz jednego mieli oslony na uszy.

Ale to raczej głupota, a nie że "duma" mu nie pozwalała na założenie osłon.
Jest jeszcze inne wytłumaczenie, po prostu zatrudnili głuchego i nie
były mu potrzebne...
I trzecie wytłumaczenie, że szef jeszcze nie zauważył głupola :)

Zresztą, interpretacja trybuna, że temu Filipińczykowi "duma" nie
pozwalała ubrać ubrania ochronnego, to tylko jego interpretacja.
Koleś pewnie stwierdził, że tak mu będzie wygodniej i już. A trybun
dorobił do tego ideologię, żeby jakoś sobie to w głowie poukładać.

> [...]
> Ale widzialem filmy z Boliwii i innych krajow Poludniowej Ameryki, gdzie
> ludzie wydobywaja rudy siarki i inne swinstwa bez zadnych zabezpieczen.

Ale to trochę inna sytuacja. Tam zarówno pracownicy jak i nadzorcy mają
nikłą świadomość zagrożeń, i/albo szefowie mają na to centralnie
wylanie, bo nic im za to nie grozi.

> A roboli "grylujacych" sie na lotnisku w Abu Dhabi widzialem. Okropne!
> Btw. W Polsce chyba sa robotnicy z Polnocnej Korei? Ciekawe jakie maja
> warunki pracy i placy?

Pislam ma to głęboko w dupie, a przynajmniej miał, dopóki się o tym
trochę głośniej nie zrobiło. Gdyby chcieli, to w jedną noc sprawę by
załatwili. Nie takie ustawy przepychali w nocy, ale kto by się tam
Koreańczykami z północy przejmował?
A miało być lepiej, widać nie przeszkadza im, że ludzie pracują za miskę
ryżu, pewnie dlatego tak dobrze dogadują się z Morawieckim.

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pracownicy
-z-korei-polnocnej-w-polsce-material-czarno-n,828403
.html

https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/praca
/przymusowi-pracownicy-z-korei-polnocnej-w-polsce/7q
xeexd

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/pracownicy
-z-koreii-polnocnej-w-polsce-new-york-times/femtdv2

"Polskie firmy nie przestały zatrudniać pracowników z Korei Północnej -
pisze amerykański "New York Times". Gazeta przypomina także, że polski
rząd obiecywał wygaszanie zezwoleń na pracę, ale to się nie stało.
Według "NYT" Koreańczyków z Północy zatrudniają m.in. stocznia w
Policach i fabryka w Człuchowie produkująca kontenery morskie."

""New York Times" zamieścił w poniedziałek artykuł o północnych
Koreańczykach zatrudnianych w Polsce. Dziennik zauważa, że Polska "jest
jednym z niewielu krajów, które wciąż przyjmują północnokoreańskich
robotników mimo obiekcji Waszyngtonu".

"NYT" zauważa, że w październiku Unia Europejska uzgodniła wstrzymanie
odnawiania pozwoleń na pracę dla Koreańczyków z Północy. Dziennik pisze
też, że polski rząd wielokrotnie obiecywał wygaszenie takich zezwoleń po
negatywnych opiniach w pracach naukowych i doniesieniach prasowych.

,,UE obawia się odepchnięcia Polski jeszcze bardziej" - cytuje ,,NYT"
Remco Breukera, historyka z Uniwersytetu Lejdy, eksperta ds. Korei."

"Według "NYT" relacje między Polską a Koreą Północną ochłodziły się po
upadku Związku Radzieckiego, ale Polska pozostaje jednym z siedmiu
państw europejskich, które utrzymują ambasady w Pjongjangu."

Pozdrawiam
Piotr

45. Data: 2018-10-21 15:46:10

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-20 o 14:49, Kviat pisze:

> Czyli co? Konkretnie.
> To jaki w/g ciebie Ziemia ma kształt?
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Wszechświat łącznie z Ziemią jest tajemnicą, tak że nie będę nauczał bez
wcześniejszego jej zgłębienia, tobie też radzę nie wyklinać czy palić na
stosach tych co w tej kwestii mają inne zdanie niż twoi mentorzy.

46. Data: 2018-10-21 15:47:22

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-20 o 14:51, Kviat pisze:

> Co dumnego jest w odmowie nałożenia ubrania ochronnego do pracy?

Ludzie wschodu, możemy się wiele od nich nauczyć o honorze i poczuciu
własnej wartości. Tam nie ma obyczajów wchodzenia w tyłek przełożonemu,
aby go zadowolić.

> I ten twój boss dopuścił go do pracy?
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Nie był to na tyle władny boss aby zwalniać, nie swoich ludzi. Ten
oporny to był do niego skierowany tylko w roli podwykonawcy. Boss tylko
rozdzielał i nadzorował  robotę.

47. Data: 2018-10-21 15:49:22

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-20 o 16:18, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> W Afryce i Ameryce Lacinskiej (szczegolnie Kostaryce) tereny prywatne
> (hotele, parki narodowe, lodges, campingi, koscioly) to juz prawie

No, do Hiszpanii czy Francji to raczej tego bym nie porównywał. Ale
wyjeżdżając z Polski to w Rumunii widać było dużą różnicę na plus.

Tak z ciekawości - a jak jest na Kubie, w porównaniu do jej sąsiadów -
np Haiti, Dominikany czy Meksyku.

48. Data: 2018-10-21 15:50:38

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-20 o 14:58, XL pisze:

> Zaraz po otrzymaniu reparacji od Niemiec i od Rosji.

Rosji też? A czym to umotywujemy? Z tymi Szwabami też nie będzie łatwo,
a jak zażądają zwrotu np Szczecina i Wrocławia że o Prusach Wschodnich
nie wspomnę?

49. Data: 2018-10-21 15:52:25

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-20 o 14:57, XL pisze:

> No nie. Gdzie w tych ,,zasadach" jest coś o zapraszaniu muzułmanow i całej
> Afryki ba nasze utrzymanie?

Nikt nie mówi o zapraszaniu. Chyba nie polega to na tym że pozwalamy im
tonąć w morzu? Nasz hegemoniczny sojusznik (i przyjaciel) co chwila dla
swoich korzyści rujnuje światowy ład i porządek, tak że moralnie
jesteśmy zobowiązani udzielić schronienia ofiarom jego polityki.
Dla wygody piszesz o "zapraszaniu", a prawda jest taka że to oni z
konieczności albo własnej potrzeby. Wiesz co zrobił szef Rumunii gdy w
1939 jego szef MSW oznajmił mu że nie ma funduszów na utrzymywanie
uchodźców z Polski? - wywalił go za drzwi a później zdymisjonował.

> Kolonialną? Tak. Ale gdzie tam jest napisane o wspólnym ponoszeniu jej
> NIEPRZEWIDZIANYCH konsekwencji?

Europejska solidarność, mówi pani to coś? Taka Grecja nie ma nic
wspólnego z kolonializmem.

> No ja się wypisuję przecież.
> Vide - program Ruchu Narodowego.

_Program_,  piękne są programy gdy nikt nie jest jeszcze kuszony
kartonami $ w ciemnych uliczkach albo płatnymi odczytami na jankeskich
uczelniach a`la 100 000$ sztuka.

50. Data: 2018-10-21 15:52:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Ludzie wschodu, możemy się wiele od nich nauczyć o honorze i poczuciu
> własnej wartości. Tam nie ma obyczajów wchodzenia w tyłek przełożonemu,
> aby go zadowolić.

Chyba trochę idealizujesz.
Przykład - całe Chiny i odwieczny kult jednostki, w jakiej by nie był
postaci.

> Nie był to na tyle władny boss aby zwalniać, nie swoich ludzi. Ten
> oporny to był do niego skierowany tylko w roli podwykonawcy. Boss tylko
> rozdzielał i nadzorował  robotę.

Ten robotnik po prostu nie został przeszkolony - na temat BHP i znaczenia
ochrony dla jego dobra.
Jednak ręczę, że w razie wypadku lub innego uszczerbku na zdrowiu
natychmiast by się doszkolił w prawnych przepisach odszkodowawczych.

--
XL

Jak kościół ukrywa zboków... w Polsce
Pis wprowadza bat na kościół