Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Chiron" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <4f4048d0$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@4...net>
<jht1ps$323$1@news.icm.edu.pl>
<4f4215a3$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
<jht6hm$ugm$1@news.icm.edu.pl> <jht98p$rdk$1@mx1.internetia.pl>
<4f422a4a$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<jhtdp9$dmf$1@mx1.internetia.pl>
<4f425c04$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
<jhtpu2$usq$1@mx1.internetia.pl> <jhtvr2$mnl$1@news.icm.edu.pl>
<jhvje5$vdq$1@mx1.internetia.pl>
<1jg41r4w7pyad$.5lmrtrvaagbt$.dlg@40tude.net>
<ji2724$7b0$2@news.icm.edu.pl>
<1lzqid8isuc0i$.5jp7wqpkne32$.dlg@40tude.net>
<ji3k6n$1as$3@news.icm.edu.pl>
<3e3mb6cn3n9d$.19ra4euiykjw.dlg@40tude.net>
<1buj99nve95nj.i7uzuqf9dkx1$.dlg@40tude.net>
<ji3okq$phf$2@news.icm.edu.pl>
<13ayyma476jdx$.sf6i5zwwz0ll.dlg@40tude.net>
<ji3q14$i43$10@node2.news.atman.pl>
<vjzx01ztk7u3.15it3r3wei778$.dlg@40tude.net>
Subject: Re: Incepcja
Date: Thu, 23 Feb 2012 08:28:51 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 49
Message-ID: <4f45eab3$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.10.168.207
X-Trace: 1329982131 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 83.10.168.207:1645
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:624315
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:vjzx01ztk7u3.15it3r3wei778$.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 22 Feb 2012 23:25:35 +0100, Paulinka napisał(a):
>
>> Fragile pisze:
>>> Dnia Wed, 22 Feb 2012 23:02:03 +0100, medea napisał(a):
>>
>>>>> Przypomniały mi się lekcje 'czytania ze zrozumieniem' :))
>>>> Ale całej powieści, czy tylko rozdziału?
>>>>
>>> Tego i tego oczywiście :)
>>> Ale głównie chodziło mi o czytanie ze zrozumieniem tekstów w języku
>>> obcym.
>>> Sama czasami 'katowałam' swoich uczniów w podobny sposób, przemycjąc
>>> jednocześnie różne gramatyczne 'atrakcje' :)
>>
>> Jak fajnie być dwujęzycznym :P
>> Mój młody wczoraj wyprodukował 80 karteczek ze słowami, które potem
>> dzieci miały przetłumaczyć na angielski (nagroda za wygrana w konkursie
>> językowym - sam mógł wymyślić kolejny konkurs).
>>
> Była nagroda? :) Gratuluję :)
> Myslisz, ze to chwilowa fascynacja, czy może ma smykałkę do języków? Jeśli
> ma zdolności, to jeśli mogę coś radzić - rozwijajcie. To niezwykle cenne.
> I
> w ogóle języki to super sprawa :)
>>
IMO- ale nie "na sucho". Starszego wcześnie zaczęliśmy "katować" angielskim,
i błyskawicznie się uczył. Aż do...no właśnie- w pewnym momencie, gdzieś tak
po 2 latach nauki stanął- i nie chciał się dalej uczyć. Nauczycielka była
naprawdę dobra, ale sama powiedziała, że obecnie z nim nie jest w stanie
dalej kontynuować nauki. Rok się nie uczył, a potem pojechał na wycieczkę do
Włoch, i nagle okazało się, że jako jeden z nielicznych potrafi dogadać się
z Włochami- po angielsku. Jak wrócił- to sam kontynuował naukę języka:-)
Inna ważna IMO sprawa- z mojej praktyki: uczono mnie angielskiego tak, że
miałem 5- bo potrafiłem np powiedzieć w mowie zależnej, odmienić czasownik,
etc. Jednak- miałem (mam) ogromne problemy z mówieniem- a to przecież
najważniejsze w języku. Wiesz- ktoś mnie zagadał po angielsku, a ja
kombinowałem: "aha, to present perfect, więc powinienem odpowiedzieć mową
zależną..."- no i milczałem...:-(
--
--
serdecznie pozdrawiam
Chiron
|