Indyk ?

1. Data: 2000-04-12 15:18:13

Temat: Indyk ?
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

W sobote mamy male spotkanie polaczone z degustacjami win i serow.
Jako podstawowe danie moja malzonka wymyslila sobie.... indyka.
Ja personalnie nie jestem wielkim wielbicielem potraw z indyka, ale moze
ktos zechce sie podzielic ze mna jakims nowym "odkryciem" na indora.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-04-12 17:55:43

Temat: Re: Indyk ?
Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Slavek" <s...@u...net> wrote in message
> [...]
> Ja personalnie nie jestem wielkim wielbicielem potraw z indyka, ale moze
> ktos zechce sie podzielic ze mna jakims nowym "odkryciem" na indora.

Mysle, ze Ci sie troszke zejdzie z pieczeniem bo piecze sie ok 20-25 minut
na funt wagi ptaka, czyli ok godziny na kilogram . Ja pieke indyka raz, dwa
razy w roku. Myje ptaka dobrze, nacieram go oliwa, masujac i
ugniatajac..robie to w zlewozmywaku. Potem nacieram mieszanina soli,
pieprzu, papryki..mozesz dodac sproszkowanych ziol. Do srodka klade cebule,
marchewke, jablka, selery...chodzi o to zeby mial cos w srodku...wtedy nie
bedzie suchy. Zwiazuje mu konce nog razem i zwiazuje skrzydelka...Ladniej
potem wyglada taki w "kupie"..Klade na "ruszt" wlozony do blaszki tak zeby
goraco bralo go od spodu tez. Jest szkola ktora kaze klasc go plecami do
gory a potem po godzinie przekrecic, ale ja tego nie robie...Leje do blaszki
biale wino i rosolek z puszki..Daje duza temperature zeby sie zarumienil, a
potem zmiejszam..delikatne czesci ktore moga sie przypalic, jak konce
skrzydel owijam folia..czy jesli piers jest zbyt ciemna klade na ptaka
kawal folii.. Podlewam indyka specjalna pipeta co pol godziny..mozna to
robic lyzka. Po czasie ktory podalem dla orientacji ruszam mu noge..jesli
jest luzna to znaczy, ze ptak jest OK. Mozna tez zbadac temometrem,. ale nie
wiem jaka musi byc temperatura w C. Wyjmuje ptaka i daje mu postac ok 20-30
minut...Lepiej sie kroi. Wypadalo by go pokazac gosciom przed pokrojeniem
lub kroic na duzym polmisku na stole.. Ale uwazaj bo bedzie mial duzo plynu
w srodku wiec wywal to ze srodka przed polozeniem go na polmisek.Kroi sie
najpierw uda, nogi, skrzydla potem kiedy zostanie sam kadlubek, piers w
ukosne niezbyt grube plastry.... Jesli masz to robic pierwszy raz radze sie
zastanowic...Kazda potrawe ktora sie chce uraczyc gosci trzeba przedtem
wyprobowac na domownikach...
Smacznego
F.
Aha...generalnie indyczka jest bardziej delikatna niz indor i wymaga
krotszego pobytu w piekarniku.

1. Data: 2000-04-14 14:03:46

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Feliks <f...@p...net> wrote in message

> [...]
| na funt wagi ptaka, czyli ok godziny na kilogram . Ja pieke indyka raz,

U nas są mniejsze indyki, ale i tak się zejdzie.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2000-04-14 16:13:37

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:

> U nas są mniejsze indyki, ale i tak się zejdzie.
>
> --
> Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
> [...]

Ja robie indory w worky teflonoweym i w piekarniku konwekcyjno mikrofalowym i to
wtedy trwa okolo 1.5
godz.

Slav

1. Data: 2000-04-14 22:52:54

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Slavek <s...@u...net> wrote in message news:38F743B0.79A89217@usa.net...

| Ja robie indory w worky teflonoweym i w piekarniku konwekcyjno
mikrofalowym i to wtedy trwa okolo 1.5
| godz.

Worek teflonowy? To coś jak piekarnik foliowy? Możesz
coś bliżej, bo b. lubię pieczenie i ptaszki z pieca.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2000-04-17 00:05:53

Od: "Slavek S." <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:
> Worek teflonowy? To coś jak piekarnik foliowy? Możesz
> coś bliżej, bo b. lubię pieczenie i ptaszki z pieca.
>
> --

Nie znam "piekarnika foliowego", natomiast pieczenie drobiu i miesa w
worku teflonowym jet w Kanadzie dosc popularne i torby kupuje sie w
kazdym supermarket'ie
szczegolnie w okresie Thanksgiving Day. Zaleta pieczenia w torbie jest
to ze mieso nie wysycha i jest soczyste. Wlasnie na wczorajsze party
pieklem indora i byl super.
Indyka posypalem Vegeta, na piersi pod skore wlozylem troche masla i po
galazce tymianku, wrzucilem do srodka dobre 0.5kg pieczarek i malutkiej
marzchewki i zaszylem indyka. Potem w wor teflonowy, indora i 1 kg
malenkich mlodych ziemniaczkow i do piekarnika konwekcyjno mikrofalowego
na 1 godz i 45 min.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-04-17 05:28:41

Temat: Odp: Indyk ?
Od: "Janusz Danak" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slavek S. <s...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@h...com...

> Nie znam "piekarnika foliowego", natomiast pieczenie drobiu i miesa w
> worku teflonowym

Czy aby napewno jest to pieczenie, czy bardziej duszenie ?

Janusz
ICQ: 31950147
d...@p...fm

1. Data: 2000-04-17 12:07:56

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Slavek S. <s...@h...com> wrote in message

| Nie znam "piekarnika foliowego", natomiast pieczenie drobiu i miesa w
| worku teflonowym jet w Kanadzie dosc popularne i torby kupuje sie w
| kazdym supermarket'ie

To zdaje się praktycznie to samo. U nas też coś takiego jest i nazywa
się właśnie piekarnikiem foliowym. Praktyczne do tych pieczeni, które
mają tendencje do wysychania.

Konrad J. Brywczyński
b...@w...pdi.net 4...@s...plusgsm.pl
www.kjb.w.pl UIN:27412398

Re: Odchudzanie - c.d.
Jak to zrobic????
skąd archiwum grupy?
marynaty
Do Herbatki, choc moze nie tylko - w sprawie krolika