Indyk czy Indyczka?

1. Data: 2000-09-29 15:59:24

Temat: Indyk czy Indyczka?
Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie. Czym rozni sie indyk od indyczki (oprocz plci oczywiscie).
Kupujac w sklepach raczej nie zauwazylam podzialu miesa indyczego na plcie.
A moze zle patrze?
Pozdrawiam
Magda

Ps
Jedliscie kiedys indyka w morelach na ostro? Mniam mniam, paluszki lizac:))

1. Data: 2000-09-29 16:59:19

Temat: Odp: Indyk czy Indyczka?
Od: "Sakul" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepisssss.....
Użytkownik Magdalena Gierlotka <M...@c...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:8r2e36$k08$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2000-09-30 05:06:25

Temat: Re: Indyk czy Indyczka?
Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Gierlotka <M...@c...pl> wrote in
message news:8r2e36$k08$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Magda
>
> Ps
> Jedliscie kiedys indyka w morelach na ostro? Mniam mniam, paluszki

Indyczka, czy w usa hen ma delikatniejsze mieso niz indor ( w usa tom ). Ma
to znaczenie przy pieczeniu bo indyczka piecze sie nieco krocej od indora.
Pozdrawiam
F.

1. Data: 2000-10-02 05:40:34

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Indyczka, czy w usa hen ma delikatniejsze mieso niz indor ( w usa tom ).
Ma
> to znaczenie przy pieczeniu bo indyczka piecze sie nieco krocej od indora.

Dzieki:)
Magda

1. Data: 2000-10-02 05:58:30

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepisssss.....

prrrosze....

0.5 kg indyka (plec nieznana; oryginalnie piers, ale ja np bardzo lubie
wyfiletowane udo)
5 lyzek sosu sojowego
2 lyzki miodu
1 zabek czosnku (ja daje 2...)
imbir w proszku
1 lyzeczka octu winnego
peczek dymki (albo male cebulki + szczypiorek)
lyzka bialej zasmazki (albo troche maki z woda)
No i puszka (taka srednia, wielkosci kubka mniej wiecej) polowek morelek
(morelki nie musza byc z puszki, ale takie sa najlepsze; dobrze jest tylko
znalezc takie, ktore sie nie rozpapluja, ja uzywam firmy Kresto)

Biezemy indyka i kroimy w kostke (bok mniej wiecej 1.5 - 2 cm). Robimy
zalewe: sos sojowy, miodek i 6 lyzek tego nektaru morelowego, ktory tez jest
w puszce. Mieszamy, zalewamy tym indyka i do lodowki na min 2 godz. Ja
czasami nawet na noc zostawiam. Cebulke kroimy w talarki, szczypiorek w
kawalki, czosnek mozna drobno posiekac, albo potraktowac wyciskarka. Morelki
kroimy w kawalki (kazda polowke na 3 czesci mniej wiecej). Miecho odsaczamy
z zalewy, ktorej bron boze nie wylewamy. Do zalewy dodajemy 1 lyzeczke octu
winnego i pol szklanki wody. Rozgrzewamy mocno na patelni troche oleju i
smazymy przez 10 min miecho. Oczywiscie z tym "mocno" nie mozna przesadzic,
bo sie miodek spali i bedzie nie dobre. W trakcie smazenia miod bedzie sie
pienil - konczymy, jak przestanie. Do miecha dorzucamy dymke, smazymy
chwile, potem czosnek i znowu chwile smazymy, dolewamy zalewe, dodajemy
zasmazki i ok 15 minut na malym ogienku gotujemy. Na koncu wrzucamy morelki
i doprawiamy imbirem (jak komus malo slone, to moze dodac sol, ale naprawde
nie jest to konieczne:)) No i danie gotowe.
Mozna takiego indyczka podac z kus-kusem i tzatzikami.
Zycze smacznego
A cha. My to zjadamy w 2 osoby, ale jest to obzarstwo - spokojnie 3 a nawet
4 osoby moga sie tym najesc. Jesli ktos chce odgrzewac, to po pierwsze: nie
polecam, a po drugie: przetrzymac bez morelek.
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2000-10-02 21:13:22

Od: "Sakul" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Smakowity!
znam cos w tym wydaniu tylko do tego jeszcze warzywka:
marchew, dymka, kielki soi, seler
wszystko kroimy w zapaleczkowate slupki
i jedynie macerujemy w sosie sojowo-miodowo-cytrynowym
(ja wkladam na 2 godz do lodowki)
juz bez obrobki cieplnej
.. a jak ktos mam problemy ze strawieniem takiej surowizny
to mozna jedynie przygrzac na patelni zeby ciut zmiekly

ja nie przygrzewam
pycha

Sakul
Użytkownik Magdalena Gierlotka <M...@c...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:8r97vl$6pd$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2000-10-09 07:49:20

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smakowity!
To prawda:))
> [...]
> .. a jak ktos mam problemy ze strawieniem takiej surowizny
> to mozna jedynie przygrzac na patelni zeby ciut zmiekly

Hmmm ja chyba przygrzeje. Juz mnie nie odrzuca, jak sie babram w surowym
miesie, ale zeby je jesc, to chyba jeszcze nie doroslam. Chociaz befsztyk
lubie taki srednio wypieczony, czerwoniutki w srodku...:))

> pycha

No, tak mysle:))

Magda

1. Data: 2000-10-09 17:52:00

Od: "Sakul" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Gierlotka <M...@c...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:8rrt1e$6ov$...@n...tpi.pl...
> Hmmm ja chyba przygrzeje. Juz mnie nie odrzuca, jak sie babram w surowym
> miesie, ale zeby je jesc, to chyba jeszcze nie doroslam. Chociaz befsztyk
> lubie taki srednio wypieczony, czerwoniutki w srodku...:))

ROTFL!! :))))))),
Madziu ;.....)))))

Sakul

1. Data: 2000-10-10 07:09:28

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sakul" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Magdalena Gierlotka <M...@c...pl>
> wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:8rrt1e$6ov$...@n...tpi.pl...
> >
> ROTFL!! :))))))),
> Madziu ;.....)))))

no.... co znaczy ROTFL? Sorry, ale nie wiem....:)

1. Data: 2000-10-10 08:46:12

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Gierlotka <M...@c...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:8ruf4l$4du$...@n...tpi.pl...
> no.... co znaczy ROTFL? Sorry, ale nie wiem....:)

Smieja sie z ciebie... ;)

Jader

p.s. Raczej z tego co napisalas (to chyba dobrze). ROTFL po naszemu to
bedzie: Tarzam Sie Po Podlodze Ze Smiechu (TSPPZS? - nawet fajnie mozna
przeczytac: tysy-pypyzysy)

Dobry sos do sałatek - polecam
Meble
miso samoróba