Re: Infantylizacja społeczeństw drogą do władzy.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Infantylizacja społeczeństw drogą do władzy.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 19 Aug 2017 23:13:59 GMT

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik XL i...@g...pl ...

> Niemozebyc! - zgadzam sie z Ikselką...

> A tu juz uwazam, ze mocno ideologizujesz a sprawa jest prosta - marketing,
> marketing marketing a nie "jakas zorganizowana akcja".

Zaraz tam akcja.
Formowanie TENDENCJI i PREFERENCJI.
Jeśli dostatecznie długotrwałe, drąży skałę - zmienia ludzi bardziej niż
jakiekolwiek akcje. Bo UZALEZNIA.

> Było łatwo, bo jak pewnie wiesz, 70% naszego spoleczenstwa nie dotyka ani
> jednej ksiazki w ciągu roku - jak to mowił JK - ciemny lud...

A po co ma dotykać? Weź Ty się przejdź po księgarniach i innych empikach i
popatrz, jakie się im oferuje te "książki"... Harlekiny, kucharskie oraz
typu "pisać każdy może"... W najlepszym wypadku "prozę Andrzeja
Sapkowskiego", przy czytaniu której rozum niepotrzebny, a każdy może poczuć
się intelektualistą, stąd jej powodzenie - LOL

> Albo wrecz odwrotnie. Siwadomi, wykształceni obywatele nie dadza sobą
> manipulować.

Przecież to właśnie napisałam (domyślnie) - bo reszta schowa się do szafy!

> Jak rozumiem jednak, twoim zdaniem ci bardziej wykształceni daja sobą
> sterować jeszcze bardziej i jeszcze łatwiej łapią się na ta marketingowa
> ideologizację? Nie zgadzam sie.

Niczego takiego nie twierdzę. Mało tego - skąd ty z tym wykształceniem?
Twierdzę wręcz, ze wykształcenie niczego nie ma do tego wiatraka. Nawet
profesor czy noblista - jednako ulegają REKLAMIE, jeśli tylko mają podatna
psychikę. Siła INTELEKTU pozwalająca danemu człowiekowi na (niemal) wolność
w jednej czy nawet kilkunastu dziedzinach nauki nie jest ŻADNĄ obroną
przed technikami manipulacji JAŹNIĄ. Po prostu reklama dla wykształconych
jest inaczej konstruowana, niż dla chłopków-roztropków czy intelektualnych
zer. Każda reklama (czyt. manipulacja) jest skierowana do bardzo konkretnie
wybranego TARGETU. Każdego można zmanipulować. Nie ma wyjątków.