Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!border
2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.new
s.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
mail
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:5Jgn4z44VpgaKbtlFFNatSF+310=
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Message-ID: <5998c636$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Infantylizacja społeczeństw drogą do władzy.
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Mime-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
From: XL <i...@g...pl>
References: <5996b007$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
Date: 19 Aug 2017 23:13:59 GMT
Lines: 72
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.131.248
X-Trace: 1503184439 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5140 79.191.131.248:54668
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:741038
Ukryj nagłówki
Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik XL i...@g...pl ...
>
>> W biologicznie dorosłej części obywateli europejskich drogami
>> manipulacji zatrzymano rozwój mentalny - utrwalono mentalność dziecka
>> zarówno w zachowaniu, emocjach, jak i postrzeganiu, analizie i
>> rozumowaniu. To wpływ, między innymi, wieloletniej manipulacyjnej
>> działalności poprzez reklamę. Hasła "musisz to mieć", "odkryj w sobie
>> wewnętrzne dziecko", "weź kredyt na ulubioną grę" - to tylko czubek
>> góry lodowej ukrytej pod tymi z pozoru niewinnymi i jakże z pozoru
>> przyjaznymi hasełkami.
>>
>> Reklama wychowuje do konsumpcji - ale nie tylko i wyłącznie. Kup
>> samochód i grę, zamiast być rodzicem, człowiekiem samodzielnie i
>> odpowiedzialnie myślącym - bo TYLKO TY się liczysz. Itp.
>> Zinfantylizowani dorośli wychowują dzieci, które również nigdy nie
>> dorosną - bo jak?
>>
> Niemozebyc! - zgadzam sie z Ikselką...
>
>> Pytanie - jaki cel został osiągnięty oprócz celów stricte
>> marketingowych?
>>
> A tu juz uwazam, ze mocno ideologizujesz a sprawa jest prosta - marketing,
> marketing marketing a nie "jakas zorganizowana akcja".
Zaraz tam akcja.
Formowanie TENDENCJI i PREFERENCJI.
Jeśli dostatecznie długotrwałe, drąży skałę - zmienia ludzi bardziej niż
jakiekolwiek akcje. Bo UZALEZNIA.
> Było łatwo, bo jak pewnie wiesz, 70% naszego spoleczenstwa nie dotyka ani
> jednej ksiazki w ciągu roku - jak to mowił JK - ciemny lud...
A po co ma dotykać? Weź Ty się przejdź po księgarniach i innych empikach i
popatrz, jakie się im oferuje te "książki"... Harlekiny, kucharskie oraz
typu "pisać każdy może"... W najlepszym wypadku "prozę Andrzeja
Sapkowskiego", przy czytaniu której rozum niepotrzebny, a każdy może poczuć
się intelektualistą, stąd jej powodzenie - LOL
>
>> Armia mentalnych dzieci zamiast świadomych obywateli nie będzie się
>> broniła przed NICZYM. Każdą destrukcyjną politykę można już wśród nich
>> prowadzić jawnie - vide polityka imigracyjna Niemiec,
>> gender, proaborcjonizm.
>> Co w ślad za tym? - cóż, to co zawsze, wystarczy zajrzeć do
>> podręcznika historii, żeby wiedzieć, kto, co i po co.
>> I wtedy - ilu obywateli będzie stać na wystąpienie w obronie ojczyzn,
>> rodzin, własnych domów? Schowają się do szafy - jak dzieci.
>
> Albo wrecz odwrotnie. Siwadomi, wykształceni obywatele nie dadza sobą
> manipulować.
Przecież to właśnie napisałam (domyślnie) - bo reszta schowa się do szafy!
> Jak rozumiem jednak, twoim zdaniem ci bardziej wykształceni daja sobą
> sterować jeszcze bardziej i jeszcze łatwiej łapią się na ta marketingowa
> ideologizację? Nie zgadzam sie.
>
Niczego takiego nie twierdzę. Mało tego - skąd ty z tym wykształceniem?
Twierdzę wręcz, ze wykształcenie niczego nie ma do tego wiatraka. Nawet
profesor czy noblista - jednako ulegają REKLAMIE, jeśli tylko mają podatna
psychikę. Siła INTELEKTU pozwalająca danemu człowiekowi na (niemal) wolność
w jednej czy nawet kilkunastu dziedzinach nauki nie jest ŻADNĄ obroną
przed technikami manipulacji JAŹNIĄ. Po prostu reklama dla wykształconych
jest inaczej konstruowana, niż dla chłopków-roztropków czy intelektualnych
zer. Każda reklama (czyt. manipulacja) jest skierowana do bardzo konkretnie
wybranego TARGETU. Każdego można zmanipulować. Nie ma wyjątków.
|