Data: 2015-10-30 12:26:44
Temat: Re: Instynkty
Od: Ikselka <i...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia Fri, 30 Oct 2015 07:16:54 +0100, Chiron napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:kzdzdkco0v15.wq7t8ydeeq95$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Fri, 30 Oct 2015 00:26:47 +0100, Ikselka napisał(a):
>>
>>> Dnia Fri, 30 Oct 2015 00:11:39 +0100, Chiron napisał(a):
>>>
>>>> Przypomniało mi się cos- pozornie może bez związku. A jednak. Chodzi o
>>>> pewną
>>>> postawę wobec tego, że się za coś płaci, lub nie.
>>>> Chodzę na pielgrzymki z grupą łódzką. Od zawsze chleb był wydawany na
>>>> postojach "za darmo" (przecież wcześniej za niego zapłacili wszyscy-
>>>> stąd
>>>> ""). No i- starczało mniej więcej dla 3/4 długiej kolejki stojących po
>>>> niego. Aż od niedawna- za porcję chleba trzeba zapłacić. Symboliczne
>>>> 50gr.
>>>> Śmieszne pieniądze. I nagle kolejki się zmniejszyły, a chleba starcza
>>>> dla
>>>> wszystkich! Wydający chleb mówią, że ilość osób biorących chleb "dla
>>>> mamy,
>>>> ciotki, brata, etc"- znacznie zmalała.
>>>> Czyli- człowiek, który za coś płaci- racjonalizuje bardziej swoje
>>>> potrzeby.
>>>> Chyba można tak przyjąć?
>>>>
>>>
>>> Ja przyjmuję. Nie tylko w tej, przykładowej, dziedzinie.
>>>
>>
>> Weźmy np. wykształcenie - darmowa państwowa szkoła a dodatkowe zajęcia
>> prywatne. W darmowej szkole państwowej uczniowie generalnie się nie uczą.
>> Co innego, kiedy rodzice muszą zapłacić za lekcje języków czy zajęć
>> sportowych, artystycznych itp. - nagle ich, RODZICÓW, postawa wobec
>> własnych dzieci radykalnie się zmienia: otóż starają się maksymalnie
>> dopilnować, aby pociechy jak najwięcej wyniosły z zajęć, pracowały i
>> osiągały wyniki. Co oczywiste zwiększone sa też wymagania wobec
>> nauczyciela, ALE i wobec dzieci. Tymczasem w darmowej szkole, cóż, zawsze
>> winien tylko nauczyciel, jeżeli nie ma wyników.
>>
>> Inna rzecz - ogrzewanie/zużycie_wody w blokach dawniej (za komunizmu i/lub
>> bez liczników) a dziś. Cóż, chyba nawet nie muszę opisywać różnicy 3-]
>>
>> Przykłady można mnożyć w nieskończoność.
>>
>
> Inna rzecz- to ciekawostka: demokracja jest pokazywana jako "dobro
> nadrzędne". Dlaczego zaś to taki cymes- jakoś nikt nie tłumaczy. Tymczasem
> demokracja to tylko narzędzie- i to złe narzędzie sprawowania władzy. Złe-
> dla społeczeństwa. Dobre- dla rządzących.
>
Dla mnie to, co mamy teraz dzięku Unii to ustrój totalitarny - na poziomie
kontynentu. Nic innego.
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice
,56445.html
|