Jabłkowa klęska urodzaju

11. Data: 2012-09-28 12:05:58

Temat: Re: Jabłkowa klęska urodzaju
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 28 września 2012 13:39:57 UTC+2 użytkownik Bbjk napisał:

> Może po czasie, a może Ci się przyda. Jabłka suszę pokrojone w
> poprzeczne plasterki, wraz ze skórką i gniazdami nasiennymi (powykrawane
> kołeczka będą ładniejsze, ale więcej roboty), w suszarce do
> grzybów/piekarniku, potem są jakby czipsy, bardzo smaczne. Jabłka to
> jakieś stare "wiejskie" odmiany, niewielkie, dość twarde, bardzo
> aromatyczne.

Faktycznie! Nawet kiedyś już jedliśmy takie, tyle że kupne.
A jaki takie czipsy mają termin ważności?

Stalker

12. Data: 2012-09-28 12:10:10

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-28 14:05, Stalker pisze:

> Faktycznie! Nawet kiedyś już jedliśmy takie, tyle że kupne.
> A jaki takie czipsy mają termin ważności?

Zjadamy przez zimę, ale nie sądzę, by był bardzo krótki.
Można dodać cynamonu, czy wanilii,ja nie daję niczego dodatkowego, jest
samo jabłko w jabłku. Zdrowe i nietuczące, jeśli ktoś zważa na takie
drobiazgi :)
--
B.

13. Data: 2012-09-28 12:30:21

Od: gosmo <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.09.2012 o 14:10 Bbjk <b...@g...comspam> pisze:

> Zdrowe i nietuczące, jeśli ktoś zważa na takie drobiazgi :)

Jasne, że zważamy, po co jeść jak się nie można najeść ;) Od tego co się
je tylko dla przyjemności jedzenia się tyje, więc dałbym tu wiadro bitej
śmietany i już jest ok ;) Btw. w suszonym jabłku masz około 300kcal/100g a
nie 50 :)

14. Data: 2012-09-28 12:37:27

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-28 14:30, gosmo pisze:

> [...]
> je tylko dla przyjemności jedzenia się tyje, więc dałbym tu wiadro bitej
> śmietany i już jest ok ;) Btw. w suszonym jabłku masz około 300kcal/100g

Zawsze w suszonych jest więcej kalorii/100g, niż w świeżych, bo woda
odparowana, wiadomo :) Jednak w porównaniu z czipsami, czy słodyczami
takie jabłka są dla dzieci (i nie tylko) górą, imho oczywiście.
--
B.

15. Data: 2012-09-28 13:29:54

Od: gosmo <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.09.2012 o 14:37 Bbjk <b...@g...comspam> pisze:

> Zawsze w suszonych jest więcej kalorii/100g, niż w świeżych, bo woda
> odparowana, wiadomo :) Jednak w porównaniu z czipsami, czy słodyczami
> takie jabłka są dla dzieci (i nie tylko) górą, imho oczywiście.

Nie da się ukryć, zdecydowanie popieram i chyba sam dzisiaj sobię suszarkę
w takim razie do owoców sprawię. Zresztą same kalorie w chipsach nie są
złe, ameryki nie odkrywam, ale gorszy jest brak wartości odżywczych,
bogactwo wolnych rodników oraz tłuszcze nasycone.

16. Data: 2012-09-28 15:42:47

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 28 września 2012 15:29:59 UTC+2 użytkownik gosmo napisał:
> [...]
> złe, ameryki nie odkrywam, ale gorszy jest brak wartości odżywczych,
> bogactwo wolnych rodników oraz tłuszcze nasycone.

Jak będziesz kupować, to zwróć uwagę czy suszarka ma opcję wyłączania
podgrzewania przy chodzącym nawiewie.
Moja takiej opcji nie miała, to pozbyłam się jej (bez huku).

--
Pozdrawiam :)
JM

Śliwkowa nutella