Śliwkowa nutella

1. Data: 2012-09-19 17:07:12

Temat: Śliwkowa nutella
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie spróbowaliśmy najnowszego wynalazku szwagierki: dżem śliwkowo-czekoladowy,
zwany śliwkową nutellą. No nie powiem, efekt ciekawy:

http://przystole.blox.pl/2009/09/Sliwkowa-nutella.ht
ml

Stalker

2. Data: 2012-09-19 17:12:36

Temat: Re: Śliwkowa nutella
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 10:07:12 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> Właśnie spróbowaliśmy najnowszego wynalazku szwagierki: dżem śliwkowo-czekoladowy,
zwany śliwkową nutellą. No nie powiem, efekt ciekawy:

> [...]

Iiiiiitam.
--
XL

3. Data: 2012-09-19 17:42:45

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 19 września 2012 19:14:03 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

śliwkowo-czekoladowy, zwany śliwkową nutellą. No nie powiem, efekt ciekawy:

ml

> Iiiiiitam.

Iiiiiiitu

Stalker, w poetyce wypowiedzi pozostając...

4. Data: 2012-09-19 17:48:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 10:42:45 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

śliwkowo-czekoladowy, zwany śliwkową nutellą. No nie powiem, efekt ciekawy:

ml

> Iiiiiiitu
>
> Stalker, w poetyce wypowiedzi pozostając...

Po prostu generalnie wszelka nutella i inne czekopodobieństwa są dla mnie
nieokej, a już do pieczywa to katastrofa...
--
XL

5. Data: 2012-09-19 18:13:41

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Po prostu generalnie wszelka nutella i inne czekopodobieństwa są dla mnie
> nieokej, a już do pieczywa to katastrofa...

I powidła też?
Och!

qr.a

6. Data: 2012-09-19 18:20:38

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-19 19:07, obywatel Stalker uprzejmie donosi:
> Właśnie spróbowaliśmy najnowszego wynalazku szwagierki: dżem śliwkowo-czekoladowy,
zwany śliwkową nutellą. No nie powiem, efekt ciekawy:

> [...]

Czyli powiadasz, że toto jadalne?
Z przepisem spotkałam się jak blogerka, ze 3 lata temu. I nie powiem,
zanęciło. Ale podobnie jak blogerka zapisałam przepis i zapomniałam o
nim. A śliwki póki co jeszcze są. Słoiki też. No i widziałabym toto ze
sporawym dodatkiem cynamonu.

qr.a

7. Data: 2012-09-19 18:30:03

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 19 września 2012 20:20:35 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> [...]
>
> zanęciło. Ale podobnie jak blogerka zapisałam przepis i zapomniałam o
>
> nim. A śliwki póki co jeszcze są. Słoiki też. No i widziałabym toto ze

Do rogala, maślanej bułeczki czy innej chałeczki jak znalazł

Stalker, szwagierka mniej cukru dała, za to jeszcze gorzką czekoladę wrzuciła

8. Data: 2012-09-19 22:10:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 20:13:41 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-09-19 19:48, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

śliwkowo-czekoladowy, zwany śliwkową nutellą. No nie powiem, efekt ciekawy:
> [...]

Jeśli są z czekolady, to tak.
Och.

--
XL

9. Data: 2012-09-20 16:59:21

Od: "MarekF" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

----------
Przeczytalem przepis. Na 3kg sliwek 1 kg cukru?
Tylko 2 godz gotowania?
2 lata temu dostalem taki przepis i zrobilem W tym roku robie go po raz
drugi.
5 kg sliwek bez pestek
0,5 kg cukru
5 lyzek octu.
(podoba mi sie to, ze wystepuja takie proporcje np 3k sliwek to 0,3 kg cukru
i 3 lyzki octu. Mozna liczyc bez kalkulatora)
Wszystko mieszamy w zaroodpornym naczyniu i przetrzymujemy przez 12 godzin.
Nastepnie wkladamy do piekarnika i grzejemy (200 stopni|) czasowo co kilka
godzin obnizajac temperature do np do 160.
Od czasu do czasu(tak co kilka godzin mieszamy.
Trzymamy w piekarniku tak dlugo, az odparuje prawie caly sok. Ja dzisiaj
trzymam od 8 rano, za godzine bede wkladal do sloikow.
Sliwki karmelizuja sie w piekarniku. Smak niesamowity.
Oprocz tego robie w occie(tradycyjny przepis) i taki dziwny - sliwki
zalewane goraca zalewa(duzo octu, ktory zlewamy do butelki jako ocet
sliwkowy) i zimne wkladamy do sloikow przesypujac cukrem(bez
pasteryzowania).
Pozdrawiam
marekF

10. Data: 2012-09-20 17:52:44

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A śliwki póki co jeszcze są. Słoiki też. No i widziałabym toto ze sporawym
ja przeczytałam i zaraz zrobiłam, może dlatego, że śliwki właśnie były.
Myślę, że warto :)

kiwiko

[prasa] Margaryny
Fajne przepisy.