Re: Jablonie - mity o sadzeniu?

Data: 2016-02-26 18:46:15
Temat: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
Od: n...@g...com

W dniu czwartek, 25 lutego 2016 18:34:59 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
długo trzeba czekać na owocowanie, przy tym nie wiadomo, co się otrzyma.

> Warto. jednak pod dwoma warunkami - 1/ zapotrzebowanie na większe ilości
> jabłek, 2/ teren - z pestki wyrastają duże drzewa, a wiec uprawa na
> miejskich ogródkach działkowych raczej odpada.
> Co do owocowania, u mnie już po 5-6 latach zaczęły owocować. A co do
> loterii z odmianą - na około 10 drzewek zostawiłem 3 których smak owoców
> mi odpowiada, powiem jeszcze więcej - są to najsmaczniejsze jabłka w
> moim ogrodzie.

Czyli:
a) czekałeś długo (i w niepewności co do wyniku) na owocowanie, bo 6 lat to BARDZO
długo
b) napracowałes się przez 6 lat - dbając o te 10 drzewek, z których tylko 30 %
ostatecznie Ci pasuje.
Niezbyt zachęcający wynik w porównaniu z użyciem roślin szczepionych lub
ukorzenionych z sadzonek pobranych z już owocujących egzemplarzy, roślin, dodam,
owocujących niemal od posadzenia i to zgodnie z oczekiwaniami co do odmiany.