Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi Jacy jesteśmy Re: Jacy jesteśmy

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Jacy jesteśmy

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Leszek Konopa" <l...@c...NOSPAM.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Jacy jesteśmy
Date: Fri, 30 Apr 2004 22:56:55 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 215
Message-ID: <c6ueni$b6a$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <c6ta0i$j2e$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pe38.ciechanow.sdi.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1083358775 11466 213.77.140.38 (30 Apr 2004 20:59:35
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Apr 2004 20:59:35 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.inwalidzi:36527
Ukryj nagłówki

Witam !

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:c6ta0i$j2e$1@nemesis.news.tpi.pl...

Ja tez wozkiem nie raz musze jezdzic SLALOMEM, bo inaczej sie nie da ze
wzgledu na bariiiery urbaniistyczne w mescie.

I napisalem:
*******


Ciechanów, 26.04.2004 r.

Leszek Konopa
ul. Kaczeńców 6

06-400 Ciechanów

tel. dom (023) 672-52-87

tel. kom. 0-502-49-83-94


Pan
Waldemar Wardziński

Prezydent Miasta

Ciechanów





P o d a n i e






Zwracam się z uprzejma prośbą do Pana Prezydenta o przyjęcie mnie do
pracy. Mógłbym pracować jako referent ds. usuwania barier architektonicznych
w Wydziale Inżynierii Miejskiej na umowę zlecenie. Uważam ze taka osoba jest
bardzo potrzebna dla osób niepełnosprawnych, matkom z małymi dziećmi,
ludziom starszym, którzy na codziennie borykają się z barierami
urbanistycznymi w mieście. I tak podczas budowania lub remontu chodnika czy
ulicy należałoby tak zniwelować krawężnik, aby tym osobom łatwiej było się
poruszać?.A także podczas wykonywania prac inwestycyjnych o ile mi wiadomo
nie mała suma w budżecie miasta wyasygnowana została na te cele, zwrócić
baczna uwagę, aby kat nachylenia podjazdów zgodny był z obowiązującym prawem
budowlanym. Wówczas takie osoby nie miałyby większych problemów i ich
pokonaniem. Żeby nie powtórzyła się taka sytuacja jak np. na tzw. przejściu
przez kładkę, przy PZZ w Ciechanowie. Jest tak wyprofilowany podjazd ze jest
bardzo trudno go pokonać matkom z dzieckiem w wózku, osobom starszym. Nie
wspomnę już o osobach niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Sam
osobiście mialem ogromne problemy z pokonaniem tego podjazdu na wózku
ręcznym jak również wózku elektrycznym. A także zjazd z takiego stromego
wzniesienia jest niesamowicie niebezpieczny. Bardzo szybko można znaleźć się
w rzece. A jeżeli doszłoby do wypadku odszkodowanie płaciłby Urząd Miasta.
Swego czasu zwróciłem uwagę budowniczym podjazdu, ze jest źle wyprofilowany
to omaly włos nie wylądowałbym wraz z wózkiem w rzece. Z tego, co udało mi
się zauważyć tak wykonanych podjazdów w mieście jest kilka. A były wykonane
zaledwie dwa lata temu. Teraz należałoby je zburzyć i wykonać właściwie. Ale
wiąże się to z ogromnymi nakładami pieniężnymi,które można by przeznaczyć na
inne cele. A także przy niwelowaniu chodnika zwrócić baczna uwagę na
deszczowke przy ulicy. Swego czasu przejeżdżając wózkiem inwalidzkim typu
skuter miałem taka sytuacje ze zawiesiły mi się tylne kola napędzające i nie
mogłem ruszyć z miejsca, choć światło zielone na przejściu dla pieszych już
dawno zmieniło się na czerwone. Podałem Pani Prezydent tylko kilka tak
drastycznych przykładów. Ale mógłbym wskazać ich o wiele więcej. To właśnie
takimi sprawami zajmowałbym się podczas mojej pracy w Wydziale.Mysle ze
byłoby to bardzo cenne dla samego Urzędu Miasta jak i mieszkańców. Dla
przykładu mogę tu podać miasto Płock gdzie pracuje taka osoba, która na
bieżąco zajmuje się takimi sprawami. Szeroko o tym opisywała Gazeta
Wyborcza. A w innych miastach jest podobnie.



Liczę na pozytywną odpowiedź.



Z wyrazami szacunku


Leszek Konopa

**********

i

**********



Ciechanów, 26.04.2004 r.

Leszek Konopa
ul. Kaczeńców 6

06-400 Ciechanów

tel. dom (023) 672-52-87

tel. kom. 0-502-49-83-94


Pan
Waldemar Wardziński

Prezydent Miasta

Ciechanów






P o d a n i e




Pragnę zaoferować swoje usługi np. referenta ds. usuwania barier
urbanistycznych, usatysfakcjonowałaby mnie praca na podstawie umowy
cywilno - prawnej.

Prośbę swą motywuje tym, że jak donosi Gazeta.pl - Płock z dnia 27-06-2003:
"Nie drogowcy, nie urzędnicy, tylko niepełnosprawni ludzie na wózkach
odbierali w piątek - po raz pierwszy w historii miasta - nowe płockie rondo
przy Dobrzyńskiej.

- To jedno z pierwszych skrzyżowań, na których od razu przejścia przez
jezdnię przystosujemy do potrzeb niepełnosprawnych - zapewniali jeszcze
przed rozpoczęciem budowy drogowcy. I faktycznie, zgodnie z obietnicami
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych obniżyło krawężniki.

Niestety, zrobiło to... zbyt delikatnie. Co więcej, w bezkolizyjnym
przedostaniu się z chodnika na zebrę i na odwrót przeszkadzają pobudowane
pomiędzy krawężnikiem a jezdnią szerokie na kilkanaście centymetrów rynny
odprowadzające wodę z opadów do studzienek.

- Akurat w nie wpada koło, zaklinowuje się, trzęsie nami niemiłosiernie,
można wypaść z wózka i nosem zaryć w asfalt; parę razy miałem już taką
przygodę - twierdzi Marek Dajnowski. Jest sportowcem, który na co dzień gra
w tenisa na wózkach, a i on - wyjątkowo sprawny człowiek - nie ustrzegł się
wczoraj nieprzyjemnych szarpnięć. Ale żeby być jeszcze bardziej
przekonującym dla drogowców, na rekonesans na Skarpie zabrał sąsiada
Ryszarda Chojnackiego. Pan Ryszard też porusza się wózkiem, tyle że "mniej
elastycznym" elektrycznym.

Drogowcy zdziwili się, gdy okazało się, że mężczyzna jest kompletnie
bezsilny. Małe kółko, wpadając w rynnę, zostawało w niej uwięzione na amen,
silnik miał zbyt mało mocy, by poradzić sobie z krawężnikiem. - Musicie
obniżyć go do poziomu jezdni - sugerował krótko Ryszard Chojnacki.

Maria Goździkowska z Miejskiego Zarządu Dróg zarzeka się, że wszystko
zostało wykonane zgodnie z planem. - Projektant musiał zachować wysokość
krawężników zgodnie z normą, na poziomie co najmniej 4 cm. Inaczej
deszczówka wylewałaby się na chodnik i jezdnię.

- Ale przecież wystarczyłoby obniżyć zaledwie jeden z metrowych elementów
krawężnika. Przecież wózek nie jest szeroki. Poza tym spadki wszędzie i tak
są w kierunku jezdni, więc woda na pewno nie będzie wylewać się na chodnik -
przekonywał Dajnowski. Maria Goździkowska przytakiwała. - Zgoda, to chyba
najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Rozwiążemy ten problem, musimy jedynie
przedyskutować sposób jego realizacji - obiecała.

- Wiem, że MZD miał dobre chęci, ale byłoby jeszcze doskonalej, gdyby
drogowcy zechcieli się z nami spotkać wcześniej. Wtedy na pewno nie byłoby
żadnych problemów - komentowała rzecznik osób niepełnosprawnych Marzena
Kalaszczyńska."



Znacznie ograniczyłoby się wydatki na budowę nowych chodników gdyby myślano
"z głową''.



Liczę na pozytywną odpowiedź.



Z wyrazami szacunku


Leszek Konopa

************

i na dzis cisza.


--

Pozdrawiam,
LESZEK
----------------------------------------------------
-
Rozpasanie i hulaszczy tryb zycia emerytow i rencistow rujnuja budzet
RP. (C)Pearl
"Miara czlowieczenstwa jest gotowosc niesienia pomocy innym"










 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
26.04 Sandi
03.05 Jacek Kruszniewski
03.05 Jacek Kruszniewski
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6