Jajka faszerowane

1. Data: 2004-04-08 13:34:05

Temat: Jajka faszerowane
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

potrzebuje przepisów na pasty do wypełnienia jajek na wielkanocny stół :))

czekam na propozycje :)

pozdr Magda

1. Data: 2004-04-08 14:15:31

Temat: Re: Jajka faszerowane
Od: "AgaS" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Pieczarki drobno pokrojone, podsmazone z przyprawami+mieszamy z żółtkami
i nadziewamy.

2. Grzybki marynowane+żółtka+cebulka+majonez+musztarda i NADZIEWAMY

3. Szczypiorek+rzodkiewka+żółtka+majonez i nadziewamy.

Naprawdę można na rózne sposoby nadziewać.

Pozdrawiam
AgaS

1. Data: 2004-04-08 14:18:32

Od: "AgaS" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze znalazlam takie przepisy w swoich zbiorach:

JAJKA DIABELSKIE

Składniki:

6 jajek; łyżka majonezu lub śmietanki kremowej; półtorej łyżeczki octu
winnego; duża szczypta czarnego pieprzu; łyżeczka musztardy; pół łyżeczki
sosu Worcestershire; sól do smaku.

JAJKA DIABELSKIE Z KAWIOREM

Składniki:

jak do "jajek diabelskich"; po nadzianiu jajka zanurzyć w ziarenkach kawioru
(tak żeby ziarenka przylgnęły do pasty) i skropić każde jajko kilkoma
kroplami cytryny.

JAJKA DIABELSKIE AROMATYCZNE

Składniki:

jak do "jajek diabelskich" oraz łyżka utartej cebuli; jedna roztarta
sardynka lub filet anchois; łyżka startego drobno, ostrego żółtego sera.
Nałożyć pełno na białka, oprószyć szczypiorkiem i ubrać oliwkami i
marynatami.

JAJKA NADZIEWANE PASTĄ ANCHOIS

Składniki:

6 jajek; 2 łyżki pasty anchois; łyżka drobno posiekanego szczypiorku;
łyżeczka soku z cytryny.

JAJKA NADZIEWANE KAWIOREM

Składniki:

6 jajek; 3 łyżki majonezu; 6 dag kawioru; szczypta soli i duża szczypta
czarnego pieprzu. Uwaga! Odrobinę kawioru pozostawić do dekoracji.

JAJKA NADZIEWANE SEREM

Składniki:

6 jajek; 2 łyżki miękkiego masła; 5 dag drobno startego szwajcarskiego sera;
sól i czarny pieprz do smaku.

JAJKA NADZIEWANE KRABAMI

Składniki:

6 jajek; pół puszki mięsa z krabów; pół łodygi selera naciowego (drobno
posiekać); łyżka posiekanej zielonej papryki; pół łyżeczki musztardy; 1/3
małego słoika majonezu.

JAJKA NADZIEWANE SZYNKĄ

Składniki:

6 jajek; 6 łyżek drobno posiekanej chudej szynki; łyżeczka musztardy; 1/3
słoika majonezu; sól i czarny pieprz do smaku.

JAJKA NADZIEWANE SELERAMI

Składniki:

6 jajek; 2-3 drobno posiekane łodygi selera naciowego; 1/3 małego słoika
majonezu; sól i czarny pieprz do smaku.

JAJKA NADZIEWANE BEKONEM

Składniki:

6 jajek; 3 plastry smażonego bekonu (zemleć); 2 łyżki natki pietruszki; pół
łyżeczki musztardy; 1/3 małego słoika majonezu; sól i czarny pieprz do
smaku.

JAJKA NADZIEWANE WĄTRÓBKAMI DROBIOWYMI

Składniki:

6 jajek; 2 usmażone i zmielone wątróbki drobiowe wraz z masłem, na którym
się smażyły; łyżka utartej cebuli; łyżka posiekanej natki pietruszki; sól i
czarny pieprz do smaku.

JAJKA NADZIEWANE PIECZARKAMI

Składniki:

6 jajek; 3-4 kapelusze pieczarek, posiekane i usmażone na łyżce masła wraz z
jedną małą, posiekaną cebulą; łyżka natki pietruszki; sól i czarny pieprz do
smaku.

JAJKA NADZIEWANE SARDYNKAMI

Składniki:

6 jajek; 3 sardynki z puszki (obrane ze skóry i ości i roztarte widelcem);
1/3 małego słoika majonezu; pół łyżeczki soku z cytryny; sól i czarny pieprz
do smaku.

JAJKA NADZIEWANE KAWIOREM - INNY SPOSÓB

6 jajek ugotować na twardo, przeciąć wzdłuż na połowy i wyjąć żółtka. Do
otworu w każdym białku włożyć na dno odrobinę utartej cebuli, na nią nałożyć
łyżeczkę kawioru i skropić kawior kilkoma kroplami cytryny. Pokryć białka
przetartymi przez sito żółtkami i udekorować gałązkami natki pietruszki.

WYKONANIE (dotyczy wszystkich przepisów z wyjątkiem ostatniego):
Jajka należy ugotować na twardo, ostudzić w zimnej wodzie, obrać i przekroić
wzdłuż na połówki. Delikatnie wyjąć żółtka, przetrzeć je przez sito lub
rozgnieść widelcem i wymieszać na pastę z pozostałymi składnikami nadzienia.
Nadzienie nakładać do białek w miejsca po żółtkach. Można użyć szprycy do
dekorowania tortów lub torebki foliowej ze ściętym rogiem.
Gotowe jajka przystroić natką pietruszki, oliwkami, papryką, małymi
kawałkami marynat itp. Podawać na półmisku wyłożonym liśćmi sałaty lub
jarmużu.

UWAGA: to nie moje przepisy - są z jakiejś stronki.

1. Data: 2004-04-08 14:20:52

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie,
>
> potrzebuje przepisów na pasty do wypełnienia jajek na wielkanocny stół :))
>
> czekam na propozycje :)
Jaja można robić na różne sposoby.
likaon

1. Data: 2004-04-08 14:25:31

Od: "AgaS" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze coś:

Jajka inaczej

Składniki (podane na oko)
ugotowane na twardo jajka
jajko surowe
pieczarki
bułka tarta
olej
natka pietruszki
sól i pieprz

Jajka będące w skorupkach przekrawamy na pół (trudna sztuka ale do
wykonania). Ostrożnie wydrążamy zostawiając samą skorupkę. Skorupki nie
wyrzucamy!!!. Miąższ jajka - białko i źółtko siekamy drobniutko.
Pieczarki kroimy drobno i obsmażamy aby zmiękły (można ew. dodać trochę
cebulki).
Pokrojone jajka mieszamy z pieczarkami i doprawiamy całość do smaku solą i
pieprzem. Farszem napełniamy skorupki jajek.
Tę stronę jajka z farszem maczamy w roztrzepanym jajku. Następnie obtaczamy
w bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym oleju (ja smażyłam ze wszystkich
stron).

1. Data: 2004-04-08 14:32:15

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
obtaczamy
> w bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym oleju (ja smażyłam ze wszystkich

Napisz jeszcze, jak się to je

1. Data: 2004-04-08 14:45:35

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgaS" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Łyżeczką się wydrąża.
I do pyska wkłada...
likaon

1. Data: 2004-04-08 14:54:44

Od: "AgaS" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łyżeczką się wydrąża.

1. Data: 2004-04-08 15:36:08

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

likaon napisał/a:

> I do pyska wkłada...
później jęzorem zamiatasz i sięgasz po następne, bo są pyyyyszne ;)))

Koko-sanka
--
Pozdrawiam - Koko-sanka/CrazySquad, powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

1. Data: 2004-04-08 15:53:24

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak kroić te jajka żeby się skorupki nie połamały? Jakim nożem?
Bardzo lubie takie jajka i nawet kiedyś próbowałam zrobić, ale się skorupki
połamały i nie było co napełniać.
Patrycja

> [...]
obtaczamy
> w bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym oleju (ja smażyłam ze wszystkich

Poproszę o przepis na kruche babeczki
Klops z wątróbką?
Ukrainska wodka
snikers