Jajka z polskiej firmy zakazane w Czechach

1. Data: 2006-10-03 15:14:45

Temat: Jajka z polskiej firmy zakazane w Czechach
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

wlasnie podano w czeskim radiu, ze 70 tys. jajek polskiego producenta
"Ovotek" z Malomic otrzymaly zakaz sprzedazy w Czechach. Zakaz wydala
czeska panstwowa agrarna i spozywcza inspekcja (SZPI - Státní zemědělská
a potravinářská inspekce). Uzasadnienie - niespelnienie wymogow UE,
czesc jajek byla peknieta, ubrudzona lajnami kurzymi.

Poza tym dwa tygodnie temu pojawila sie wiadomosc, ze w Polsce karmi sie
drob maczka miesno-kostna (nie wiem, czy to poprawny polski termin), co
jest w UE zakazane. Te wiadomosc wydal przewodniczacy czeskiej unii
producentow drobiu (wiec konkurencja), ale odwolywal sie na analizy
panstwowej agencji weterynaryjnej, ale rzecznik tej agencji te wiadomosc
sprostowal, ze podejrzenia sie nie potwierdzily.

Szczegoly po czesku na
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/index_view.php?id=2
12691

Ludek

2. Data: 2006-10-03 19:52:12

Temat: Re: Jajka z polskiej firmy zakazane w Czechach
Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cóż... bywa.
Może rzeczywiście dostawca był nierzetelny.

3. Data: 2006-10-03 20:30:43

Od: "yuras" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| a potravinářská inspekce). Uzasadnienie - niespelnienie wymogow UE,
| czesc jajek byla peknieta, ubrudzona lajnami kurzymi.

Oczywiscie ze blad ,Czesi sprawdzaja rzetelnosc polskich dostaw i za
inspektorow juni sie produkuja .Ale pytanie mam inne ,czemu takie pytanie na
tej grupie ,idz chlopie pisz o tym na grupach politycznych .
juras

4. Data: 2006-10-03 20:43:15

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ludek Vasta napisał:

> [...]
> a potravinářská inspekce). Uzasadnienie - niespelnienie wymogow UE,
> czesc jajek byla peknieta, ubrudzona lajnami kurzymi.

No to wstyd i strata dla producenta.

> [...]
> panstwowej agencji weterynaryjnej, ale rzecznik tej agencji te wiadomosc
> sprostowal, ze podejrzenia sie nie potwierdzily.

To sie nazywa ochrona własnego rynku. ;) Nie dziwię się z jednej strony,
ale z drugiej... - nie jest to moralnie poprawne. No ale biznes to
biznes. Tylko czekać na retorsje w kwestii czeskiego salami, które
skutecznie wycina z polskiego rynku salami krajowe, bo nie dosc, ze
lepsze smakowo, to tańsze od naszego. Ciekawe z czego jest robione? ;)

Pamiętam jak swego czasu po osiedlu na którym mieszkałem chadzał duet
handlarzy jajek - pukali od drzwi do drzwi i oferowali z wielachnego
wiklinowego kosza "świeże jajeczka prosto ze wsi". Jajka były lekko
utytłane i osypane siankiem i słomą. Kupowałem, a jakze - któż nie lubi
"świeżych jajeczek prosto ze wsi".. Sprawa się rypła, kiedy zobaczyłem
pewnego ranka obu dżentelmenów pod hurtownią duzej podwałbrzyskiej firmy
jajczarskiej pakujących do starego Fiata trzy wielkie skrzynie jaj (po
720 szt. każda) ;) Zabieg "uszlachetniania" był stosunkowo prosty -
trochę rozrobionego błocka plus "posypka" z sieczki i siano jako
umoszczenie i amortyzator do kosza. Ot marketing czystej wody - zresztą
ponoć masowo praktykowany na bazarach. Dzisiaj jest to nie do pomyślenia
- SanEpid przyłapanemu na sprzedaży utytłanych jaj gotów byłby wymierzyć
karę krzesła elektrycznego, gdyby tylko zakres kar dopuszczał taką
mozliwośc - Polska jest jednym z najbardziej restrykcyjnym krajów w
zakresie obrotu zywnoscią w Europie. Inna rzecz, ze jajca są naprawdę
smaczne, nie zajeżdżają wanilią, rybą, padliną, żółtka są żółte, białko
nie jest wodniste - co zresztą doceniają czescy handlowcy jak i klienci
z Broumova czy Nachodu, którzy te jaja kupują. Oczywiscie jaja są
czyściuteńkie.

--
pozdrawiam: rAzor
------------

5. Data: 2006-10-03 20:46:00

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik yuras napisał:

> [...]
> inspektorow juni sie produkuja .Ale pytanie mam inne ,czemu takie pytanie na
> tej grupie ,idz chlopie pisz o tym na grupach politycznych .

Hehehe - siódmy za pasem, jaja będą jak znalazł.
--
rAzor
------------

6. Data: 2006-10-03 21:36:52

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rAzor" <o...@...zeby.pl> napisał

> Dzisiaj jest to nie do pomyślenia
> - SanEpid przyłapanemu na sprzedaży utytłanych jaj gotów byłby wymierzyć
> karę krzesła elektrycznego, gdyby tylko zakres kar dopuszczał taką
> mozliwośc

Przesadzasz. Często zdarza mi się na jajkach kupowanych w dużym sklepie
znaleźć kurze guano a nawet pióra. Ja żyję, kierownik sklepu też.

7. Data: 2006-10-03 21:57:54

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alek napisał:

> Użytkownik "rAzor" <o...@...zeby.pl> napisał

> Przesadzasz. Często zdarza mi się na jajkach kupowanych w dużym sklepie
> znaleźć kurze guano a nawet pióra. Ja żyję, kierownik sklepu też.

Nie przesadzam - piszę o doświadczeniach znajomych handlowców. No chyba,
ze u was SanEpid jakiś osowiały. ;)
--
rAzor
------------

8. Data: 2006-10-03 22:01:16

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Oct 2006 17:14:45 +0200, Ludek Vasta napisał(a):

(...)

Dobrze. Niech oszusci cierpia.

Kurczaki smierdza ryba, jajka pekaja w palcach - ja dziekuje za taka
jakosc.

--
pozdrawiam,
Maciek

9. Data: 2006-10-03 22:24:31

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rAzor wrote:
> Polska jest jednym z najbardziej restrykcyjnym krajów w zakresie obrotu
zywnoscią w
> Europie.

===
A Kolumb twierdził, że odkrył Indie.