Jak było na imprezie

1. Data: 2005-04-25 11:55:25

Temat: Jak było na imprezie
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A raczej imprezach
Było przepysznie :)

Była sałatka z kuskusa z warzywami, małe kanapki takie na ząb z bagietki,
naleśniki z warzywami i z mięsem zapiekane z żółtym serem i szarlotka. No i
jakieś paluszki, pierniki i morze alkoholu :)

Moja przyjaciółka smaży genialne naleśniki na maślance! Jeśli ktoś nie
próbował, to polecam, rozpływają się po prostu w ustach.

Do szarlotki dodałam dużo jabłek, bo 3 kg na wielką, prostokątną blachę. Nie
starłam ani na grubych, ani na ciapę, tylko coś pośredniego.
Zaeksperymentowałam i dodałam do tego 20 dkg sparzonych rodzynków i jakieś
2/3 szklanki różowego półwytrawnego wina (to akurat było pod ręką),
zostawiłam na 10 minut i odcisnęłam z nadmiaru soku. Do tego cynamon.
Żadnego cukru. Piekłam przez kwadrans na dolnym obiegu najpierw sam kruchy
spód, potem dodałam jabłek i starłam na wierzch jeszcze kruchego ciasta, już
na grubych oczkach. I na kolejne 15-20 minut na górny obieg w temp. 180
stopni.

Jestem z efektu bardzo zadowolona :) Goście byli również :)

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

1. Data: 2005-04-26 07:54:36

Temat: Re: Jak było na imprezie
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Była sałatka z kuskusa z warzywami

Mogłabym poprosić o przepis na tą właśnie Sałatke.
Z góry dziękuję

1. Data: 2005-04-26 08:02:25

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogłabym poprosić o przepis na tą właśnie Sałatke.
> Z góry dziękuję

1 opakowanie kaszy Kuskus (jakieś 300 g)
sól, pieprz, zioła prowansalskie, sos sojowy, sok z cytryny, inne
przyprawy - jak kto lubi
1 papryka łagodna dowolnego koloru
2 ogórki
puszka kukurydzy
4 średniej wielkości pomidory

Kuskus najpierw posolić, potem zalać wrzątkiem, tak, żeby woda po zalaniu
stała jeszcze jakiś centymetr nad kaszą. Odczekać, aż woda wsiąknie,
sprawdzić, czy kasza jest już miękka, jeśli nie - dolać jeszcze wody.
Zostawić, aż wystygnie. Warzywa pokroić w kostkę (grubą, drobną - jak kto
woli). Wrzucić do kaszy, doprawić, wymieszać. Na pół godziny do lodówki,
żeby się przegryzło. Smacznego.

Można dodać tuńczyka, groszku (osobiście nie lubię) i innych warzyw, wedle
uznania.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

sprawdzone dobre wino
herbatniki
ryż paraboliczny
Zaleznosc miedzy udanym ciastem a dokladnym przepisem ?
Boczek