Zaleznosc miedzy udanym ciastem a dokladnym przepisem ?

1. Data: 2005-04-24 19:54:41

Temat: Zaleznosc miedzy udanym ciastem a dokladnym przepisem ?
Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie, czy istnieje taka zaleznosc ? Od poczatku mam problemy z
kuchenka Amica, tzn. z piekarnikiem. Ciasta w piekarniku rosna ladnie, ale
pod koniec pieczenia opadaja. Pieke od dawna, wczesniej w piekarniku
gazowym, w ktorym niektore ciasta rosly, inne nie. W elektrycznym
powiedzialabym, ze jest na odwrot.
Byl u mnie ostatnio spec od piekarnika i stwierdzil, ze przyczyna moze tkwic
w niewlasciwych proporcjach w przepisie. Moja waga jest troche "walnieta".
Mozna powiedziec, ze pieke troche, powtarzam troche na oko. Co Wy na to ?
Czy tu moze byc pies pogrzebany ?
Anna

1. Data: 2005-04-24 20:55:38

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AniaM napisał(a):
> Powiedzcie, czy istnieje taka zaleznosc ? Od poczatku mam problemy z
> kuchenka Amica, tzn. z piekarnikiem. Ciasta w piekarniku rosna ladnie, ale
> pod koniec pieczenia opadaja.

A nie otwierasz przypadkiem drzwiczek, zeby sprawdzic, czy ciasto wyroslo?

th

1. Data: 2005-04-24 20:58:30

Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> A nie otwierasz przypadkiem drzwiczek, zeby sprawdzic, czy ciasto wyroslo?
>
> th
Nie
Anna

1. Data: 2005-04-25 06:15:50

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AniaM" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Powiedzcie, czy istnieje taka zaleznosc ? Od poczatku mam problemy z
> kuchenka Amica, tzn. z piekarnikiem.

Tez mam piekarnik elektryczny Amica i nie jestem zadowolona. Temperatura
podana w przepisie jest w Amice albo za niska, albo za wysoka, nie ma na to
reguły. Instrukcja obsługi nie ma tutaj żadnego zastosowania. Mój poprzedni
piekarnik gazowy z jedną grzałką na dole był o niebo lepszy. Po kilku
nieudanych wypiekach chyba się poddam.
Chociaż chleb razowy z mieszanki delecty wczoraj wyszedł mi bardzo ładnie,
choć skórka się przypiekła oczywiscie.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-04-25 10:43:16

Od: "danusia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> Nie
> Anna

Też mam piekarnik Amica i jestem z niego zadowolona , używam go już 8 lat
więc jest już przetestowany i nie ma znaczenia czy otwieram drzwiczki w
czasie pieczenia czy nie , zawsze wychodzą mi wszystkie ciasta i chlebki.
Włączam grzałkę dolną i górną jednocześnie, temp. ustawiam zawsze taką samą
tzn. ciasto biszkoptowe i drożdżowe 180 C , sernik 200 do 225 C , ciasta
kruche 180 do 200 C, wszystkie ciasta piekę na najniższej półce.
A to , że ciasta pierwsze rosną , a później opadają może być winą przepisów
, chociaż nie zawsze , czasami niektóre ciasta wyrosną np sernik , a później
trochę opadnie ale tak już jest z sernikami.
Z pozdrowieniami, Danusia.

1. Data: 2005-04-25 11:00:00

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Apr 2005 08:15:50 +0200, Waćpanna lub Waćpan *cherokee*, w
wiadomości news:<news:d4i27m$ggh$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> nieudanych wypiekach chyba się poddam.
> Chociaż chleb razowy z mieszanki delecty wczoraj wyszedł mi bardzo ładnie,

No niestety, przy przestawieniu z gazu na elektrykę trzeba przez pierwsze
wypieki każdego ciasta stać, patrzeć i kontrolować. A potem wychodzi Ci
taktyka, którą stosujesz już za każdym razem. To się da zrobić :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-25 11:05:22

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

danusia napisał(a):

> [...]
> więc jest już przetestowany i nie ma znaczenia czy otwieram drzwiczki w
> czasie pieczenia czy nie , zawsze wychodzą mi wszystkie ciasta i chlebki.

Tez mam Amice i tez jestem zadowolona, a pytanie o otwieranie drzwiczek
nie bylo zwiazane z typem piekarnika, tylko ogolnie z pieczeniem ciast -
niektore jak dostana w trakcie pieczenia zimnego ,,kopa'', to padaja.

th

1. Data: 2005-04-25 13:17:39

Od: "danusia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie bylo zwiazane z typem piekarnika, tylko ogolnie z pieczeniem ciast -
> niektore jak dostana w trakcie pieczenia zimnego ,,kopa'', to padaja.

Chodziło mi właśnie o pieczenie ciast a nie o typ piekarnika , ponieważ nie
ważne jakie ciasto piekę otwieram drzwiczki w czasie pieczenia a ciasta mi
nie padają, dlatego też napisałam , że czasami może to być wina przepisu.
D.

1. Data: 2005-04-26 07:54:58

Od: "Kalina" <kika90_nospam@nospam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

wtrące swoje trzy grosze do tej dyskusji... mam mastercooka ale problem ten
sam.

ja też jakiś czas temu przestawiłam się z piekarnika gazowego na
elektryczny... po wielu nieudanych próbach które wyglądały tak jak je
opisuje AniaM poddałam się. Ciasta wyrastały pięknie a w chwile po
wyłlaczeniu piekarnika opadały z szybkością dźwięku...

Co ciekawe, wychodziły mi ciasta które tu na grupie opisywano jako
zakalcowate, mokre w środku itp... moje były niezakalcowate ale za to były
to ciasta a nie porażki. W końcu jednak się poddałam i przestałam piec.
Teraz odkryłam, że chlebki wychodzą mi wsam raz...więc znowu zaczęłam używac
piekarnika.

Na czym to polega nie wiem, myślę że piekarniki elektryczne wolniej się
nagrzewają i czasami niektóre egzemplarze "kombinują" z temperaturą...ale
pewna nie jestem... spece od piekarnika powiedzieli, że grzałki dolna i
górna nie mają takiej samej mocy więc może można to regulować ułożeniem
ciasta na konkretnej połce w piekarniku... ale ten pan się na tym nie znał
(spec) - a ja tym bardziej.

kalina

1. Data: 2005-04-26 09:07:07

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kalina" <kika90_nospam@nospam_op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciasta na konkretnej połce w piekarniku... ale ten pan się na tym nie znał

Rzeczywiście lepiej wychodzą mi ciasta pieczone na dolnej półce - co w
gazowym groziłoby totalnym spaleniem spodu. Pizzę też zaczynam piec nad
dolną grzałką, ale z nałożeniem już wkładam na środkową półkę i włączam
grill (grill daje super efekt podpieczenia na podobieństwo Pizzy Hut:) )

Stwierdzam jednak, że instrukcja obsługi ma się nijak do rzeczywistości.

pozdr

cherokee

Boczek
dobra pizza
POMOCY !!! ... ciasto nalesnikowe ... nieco inne ...
miary i wagi w przepisach - pomocy
pasztet