pasztet

1. Data: 2005-04-24 08:03:32

Temat: pasztet
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie. Na Wielkanoc robiłam pasztet z takiego oto przepisu: mięso z
całego kurczaka, pół kilo boczku, 25 dkg watróbek, wszystko to
zagotowane w wywarze z włoszczyzny i cebuli, po ugotowaniu odfiletowane
i zmielone, uzupełnione dużą bułką namoczoną w pozostałym wywarze i
jajkiem, doprawione solą, pieprzem, ząbkiem czosnku, gałką muszkatałową
i imbirem a na koniec zapieczone. Teraz postanowiłam go zmodyfikować do
wersji zdrowszej i bardziej jarzynowej. Tak sobie pomyślałm, że część
mięsa zastąpię soją lub soczewicą oraz włoszczyzną z rosołu. Teraz nie
bardzo wiem jaką część mięsa zastąpić - no własnie - lepiej soją czy
soczewica? Swego czasu robiłam pasztet typowo wegetariański z samej soi,
soczewicy i fasoli, ale to było dawno temu jak byłam młoda, piękna i
byłam wegetarianką... I nie wiem nadal ile mięsa zastąpić jaką roślinką.
I ile może ważyć dajmy na to pół szklanki suchej soi po ugotowaniu.
Macie jakies pomysły jak to zgrabnie połączyć?

tapta
GG:4082847

1. Data: 2005-04-24 20:21:17

Temat: Re: pasztet
Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał

> Teraz postanowiłam go zmodyfikować do
> wersji zdrowszej i bardziej jarzynowej.

Dlaczego z soją ma być zdrowiej?

A co do reszty Twojego pytania...
Zrób na oko. Tak zawsze wychodzi najlepiej ;)

pzdr
.':'. '.^.'

1. Data: 2005-04-24 20:53:19

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał

> Dlaczego z soją ma być zdrowiej?

Spójrz na to z punktu widzenia kurczaka ;) Czy teraz jasne?

Alek

1. Data: 2005-04-25 08:20:07

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim napisał(a):

> Dlaczego z soją ma być zdrowiej?

Wydaje mi się, że zastąpienia części mięsa warzywami czyni każde danie
zdrowszym, bogatszym w błonnik i takie tam.

> A co do reszty Twojego pytania...
> Zrób na oko. Tak zawsze wychodzi najlepiej ;)

No właśnie tak zrobiłam (kurczaka dałam tylko pół, a zamiast drugiej
połowy włoszczyzna z wywaru i około szklanki soczewicy) i wyszło jeszcze
smaczniejsze niż w wersji z samym mięsem :)

tapta
GG:4082847

1. Data: 2005-04-25 19:37:25

Od: "ande" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał

> Dlaczego z soją ma być zdrowiej?

Zwłaszcza z soją modyfikowaną genetycznie, samo zdrowie.;) Co wy z
tą soją?

1. Data: 2005-04-25 19:39:57

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Apr 2005 21:37:25 +0200, Waćpanna lub Waćpan *ande*, w
wiadomości news:<news:d4jh72$krq$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Zwłaszcza z soją modyfikowaną genetycznie, samo zdrowie.;) Co wy z
> tą soją?

Bawełna z której masz gacie też jest modyfikowana genetycznie.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-25 19:52:35

Od: "ande" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> Dnia Mon, 25 Apr 2005 21:37:25 +0200, Waćpanna lub Waćpan *ande*, w
>
> Bawełna z której masz gacie też jest modyfikowana genetycznie.

Jeszcze nie zdarzyło mi sie zjadać moich gaci. A dlaczego to robisz?

1. Data: 2005-04-25 19:54:11

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Apr 2005 21:52:35 +0200, Waćpanna lub Waćpan *ande*, w
wiadomości news:<news:d4ji3e$rc3$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Jeszcze nie zdarzyło mi sie zjadać moich gaci. A dlaczego to robisz?

Rotfl ;> no tośmy się zrozumieli

1. Data: 2005-04-26 08:53:54

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> następuje:

> Bawełna z której masz gacie też jest modyfikowana genetycznie.

Hm.. niewielu z moich znajmych żywi się bawełnianymi gaciami.

NMSP

Margola

1. Data: 2005-04-26 09:26:58

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tapta napisał:

Ja nie lubię soi (moje dzieci tez nie) ale lubimy pasztet z warzywami.
Na pół kilograma mięsa (kura, świnia, krowa - można łączyć) daję
półkilograma tłuszczu w postaci podgardla, 10 dag wątróbki i wwrzywa:

- 3 spore cebule
- 3 duże marchewki
- 1 pietruszka słusznych rozmiarów
- 1 seler

i 3 suche bułki

- najpierw kroję tłuszcz w kostkę i smażę (w dużym garnku)
potem dorzucam mięso pokrojone w kostkę w kolejności: - krowa, świnia, kura
potem daję warzywa.
potem podlewam woda - pół szklanki

i to smaże(duszę) 1 - 1,5 godziny

następnie daję te suche bułki (tez kroję na niejsze części) i wątróbkę
Na ogień na 10 minut

wystudzę, zmielę w maszynce do mięsa (marchew daje fajny kolor )
i do formy

Potem pieke

wszyscy uwielbiamy go jeśc, gdy jest jeszcze ciepły :)

--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

witam!
relacja dipowa i pytanko o paliwo do founde
http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo
http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo
[OT] Jerzego i Wojciecha