relacja dipowa i pytanko o paliwo do founde

1. Data: 2005-04-24 07:52:40

Temat: relacja dipowa i pytanko o paliwo do founde
Od: "Ola" <o...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zaryzykowalam i popelnilam dip szpinakowy i botwinkowy. Oba cieszyly sie
powodzeniem gosci.
Szpinakowy zrobilam z podsmazownych wczesniej swierzych lisci i lodyzek
szpinaku z cebulka i czosnkiem miksujac je z naturalnym jogurtem i
doprawiajac sola.
Botwinkowy ze zblanszownaej botwinki rowniez zmiksowanej z naturalnym
jogurtem i przyprawionym wg smaku.
Piekne kolorki wyszly, pozatym byl dip czoskowy curry ze zmiksowanych
ziemniakow juz bez mundurkow i oliwa oraz twarozkowo- szczypiorkowy rowniez
z czosnkiem.

Tylko zdazyla mi sie niemala wpadka zwiazana z founde.
Zawsze uzywalam plynnej podpalki do grilla jak paliwa do founde. Zakupina na
ten cel ciecz w Intermarche marki "Mini Cena" zatytulowana "Podpalka
Parafinowa" okazala sie .........niepalna.
Wstwilam pod garnek swieczki do podgrzewacza, ale okazalo sie to
zdecydowanie niewystarczajacym zrodlem ciepla. Skonczylo sie na bieganiu z
garem do kuchni, co jakis kwadrans i przywracaniu mu pozadanej
temperatury.... Goscie rotacyjnie wspolpracowali w tym procederze....
W zwiazku z tym mam pytanko do serwujacych founde swoim gosciom- jakie
paliwko stosuja i jak je zdobywja?

pozdrawiam
Ola

1. Data: 2005-04-24 07:59:26

Temat: Re: relacja dipowa i pytanko o paliwo do founde
Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ola napisał(a):

> [...]
> temperatury.... Goscie rotacyjnie wspolpracowali w tym procederze....
> W zwiazku z tym mam pytanko do serwujacych founde swoim gosciom- jakie

do fondue uzywam denaturatu...jedynym mankamentem jest pojawiajacy sie w
powietrzu po jakims czasie specyficzny zapach ale za to pali sie swietnie...
Mars

1. Data: 2005-04-24 10:04:53

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Ola wrote:
> [...]
> temperatury.... Goscie rotacyjnie wspolpracowali w tym procederze....
> W zwiazku z tym mam pytanko do serwujacych founde swoim gosciom- jakie

podpałka parafinowa to podpałka do grilla, a nie paliwo. Do fondue są
specjalne paliwa w formie pasty, nie śmierdzą. W sytuacji awaryjnej
można wziąć denaturat, ale uważam, żeo dbija się to na smaku. A te pasty
zdobywam przekonując sprzedawcę w sklepie oferując mu równowartość w
gotówce.

Waldek

1. Data: 2005-04-24 12:13:16

Od: "Ola" <o...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A te pasty
> zdobywam przekonując sprzedawcę w sklepie oferując mu równowartość w
> gotówce.
>
> Waldek

mam ochote sprobowac Twojej metody:)
Tylko wiekszosc sprzedawcow kiedy w zadanym przeze mnie pytaniu pojawi sie
haslo foude robi zdziwione miny....
Wiec tak nie smialo gdzie w Gdansku/Trojmiescie/internecie? Badz jakie duze
sieci w POlsce?

pzdr
Ola

1. Data: 2005-04-24 12:21:55

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ola napisał(a):

> W zwiazku z tym mam pytanko do serwujacych founde swoim gosciom- jakie
> paliwko stosuja i jak je zdobywja?

Ja stosuję takie specjalne paliwo o konsystencji żelu (nie pasty jak
Waldek). Ale rzeczywiście napierw rozgrzewam olej w garnku do fondue na
gazie, a później juz palnik z tym paliwem wystarczy. Nic nie śmierdzi i
nie wylewa się. Kupiłam to paliwo kiedys w jakims zwykłym markecie. Litr
starcza na tak długo, że zapomniałam, gdzie dokładnie to paliwo kupiłam
i za ile, a obdarowałam nim częściowo jeszcze znajomych :-). Inna
sprawa, że ja fondue ostatnio rzadko robię.

Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2005-04-24 15:58:53

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> [...]
> i za ile, a obdarowałam nim częściowo jeszcze znajomych :-). Inna
> sprawa, że ja fondue ostatnio rzadko robię.

są takie gotowe wkładki do rechaud. W środku pasta lub żel, w zależności
od rasy. Żelowe też używam, biorę co jest. U nas do kupienia praktycznie
wszędzie: Real, Obi, Toom, Praktiker. W innych supermarketach też są,
tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. W Auchan w Bordaux i w Moskwie też
mieli, tylko wtedy nie potrzebowałem. Może w polskim też są?

Waldek

http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo
http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo
[OT] Jerzego i Wojciecha