Re: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?

From: "user" <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
Date: Sun, 3 Jan 2010 23:16:52 +0100

news:hhqv63$372$1@inews.gazeta.pl...

> Samym wiertłem (widiowym!) spokojnie to zrobisz wiercąc miejsce przy
> miejscu, koniecznie z wyłączonym udarem, a jak chcesz mieć kółko wycięte
> równiej i szybciej, to poszukaj wycinaka do otworów w glazurze, taki
> najprostszy kosztuje kilka PLN i do takiej roboty starczy aż nadto.
> Posługiwać się nim trzeba ostrożnie, równo i prosto trzymając wiertarke,
> nie dociskając za mocno.
>
> http://www.allegro.pl/item869955065_wycinak_do_glazu
ry_najtaniej_tania_wysylka.html

to się zakłąda na wiertarkę ????
Wielkie dzięki dla wszystkich , pomyślę nad wiertłem i tym, lewe rece nie
mam ale przyznam że jestem amatorem ale się staram :)
Na razie wentylator przykołkowany tylko muszę go podłączyć do elektryki więc
zostaję mi włącznik.
Ps. Czy w wentylatorach które mają czujnik wilgoci i timer wystarczy
podłlaczyć z kostki silnika N do N gniazdka elektrycznego (od spodu), L do
jego fazy a LN podłączyć przez włącznik do L ?
Niby ze schematu TAK ale zastanawiam się czy włącznik ma być 2 pozycyjny czy
1 pozycyjny czyli taki jak w klatkach schodowych czyli raz się naciśnie i
włłącznik przechodzi do pozycji pierwszej a wentylator przy np. robieniu
kupki jeszcze z parę minut będzie wydmuchiwać smródy zanim sam się nie
wyłlaczy ? :))