Jak interpretować wyniki badań?

1. Data: 2002-01-10 06:07:05

Temat: Jak interpretować wyniki badań?
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Ostatnio zrobiłam sobie badania krwi i moczu.
W wynikach z moczu było między innymi napisane;
-LEUKOCYTY -OBECNE W POLU WIDZENIA W ILOŚCI 2-4.
Zaopatrzyłam się w książkę pt,,Jak interpretować wyniki badań" Herberta
Woschnagga i Wolfganga Exela.A tam na stronie 152 jest napisane,że leukocyty w
moczu świadczą o zapaleniu dróg moczowych.
Poszłam więc do mojego lekarza pierwszego kontaktu,który mnie skierował na te
badania i powiedziałam mu ,że trzeba mnie skierować do urologa,bo jak widać mam
zapalenie dróg moczowych.A on na to,że to nie prawda,mam świedne wyniki badań i
dawno nie widział tak zdrowej osoby jak ja.
Co mam zrobić?
1.Może zmienić lekarza pierwszego kontaktu?
Ale jeśli następny powie to samo?
2.A może powinnam iść prywatnie do urologa?
A jeśli faktycznie nic mi nie jest,to tylko wydam kupe kasy i nic z tego.
Co mi radzicie?
Ilona

2. Data: 2002-01-10 08:00:53

Temat: Re: Jak interpretować wyniki badań?
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.Uspokoiłaś mnie.
Ilona

3. Data: 2002-01-10 08:10:16

Od: "Aga J-S." <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> Woschnagga i Wolfganga Exela.A tam na stronie 152 jest napisane,że leukocyty w
> moczu świadczš o zapaleniu dróg moczowych. ...

Witam.
Nie jestem lekarzem, ale cos wiem w tym temecie. Sama obecnosc leukocytów
w moczu nie swiadczy o stanie zapalnym. Podana przez ciebie ilosc jest zupelnie
prawidlowa - podwyzszenie do 10 moze swiadczyc o poczatkach infekcji.
Ponadto nic nie napisalas o pozostalych wynikach tzn: odczyn (prawidlowy
jest kwasny) , obecnosc erytrocytow, krwi, bialka itd. Moim zdaniem
jesli pozostale wyniki sa w normie to nie masz sie co martwic, a tym bardziej
zmieniac lekarza i wydawac kase.

Pozdrawiam
Aga J-S

4. Data: 2002-01-10 13:41:39

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2.A może powinnam iść prywatnie do urologa?
>  A jeśli faktycznie nic mi nie jest,to tylko wydam kupe kasy i nic z tego.

Tacy pacjenci jak Ty stanowia zmore dla lekarzy.

Primo : badanie moczu u kobiety , nie pobranego cewnikiem, bezposrednio z
pecherza, ma co najwyzej wartosc "przegladowa". Jak wiadomo kobiety maja ta
zdolnosc, ze wydzielaja biale cialka krwi nie tylko z drog moczowych (ukladu
moczowego).

Wobec tego pobieranie do badania mieszaniny moczu i wydzieliny z pochwy (nawet
zdrowej) i badanie jej na obecnosc bialych cialek krwi jest z gory skazane na
niepowodzenia.

Jedynie obecnosc bakterii, potwierdzona przez posiew, w ilosci ponad 10 do
potegi osmej, stanowi potwierdzenie obecnosci zakazenia.

Jak wiadomo biale cialka krwi sa rowniez wydzielne w odpowiedzi na alergen. I
tak, jezeli Pani zmieni podpaske na inna, albo detergent - to bedzie wydzielac
leukocyty. I ktos kto zajmuje sie czytywaniem podrecznikow (nie przeznaczonych
dla pacjentow) - bedzie absolutnie przekonany ze jest to infekcja. Podobnie
wyglada reakcja na prezerwatywe etc. etc.

Po wtore : zachodze w glowe dlaczego leczeniem stanow zapalnych drog moczowych
ma sie zajmowac urolog. Urologia jest dzialem chirurgii. Jezeli do wyleczenia
stanu zapalnego jest konieczny zabieg operacyjny - no to zrobi to urolog. Ale
poza tym ???

Pozdrawiam

dradam

Artykuly z medycznych czasopism
Seronil a zawroty glowy
Szpital w Augustowie zbankrutowal.
Inznieria Medyczna - Krakow 2002
Problemy z owlosieniem w okolicach bikini