Jak jajka na miekko?

1. Data: 2003-09-13 11:58:54

Temat: Jak jajka na miekko?
Od: Franciszek 'Franko' Stańko <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam krotkie pytanie: w jaki sposob ugotowac idealne jajko na miekko? Z
niescietym zoltkiem i prawie calkowicie scietym bialkiem (moze byc czesciowo
niesciete, ale najbardziej to mi zalezy na zoltku - uwielbiam jego smak w
formie "na miekko" :D). Z gory dzieki za odpowiedz.

--
Franciszek 'Franko' Stańko
] www.game-over.pl

2. Data: 2003-09-13 12:11:25

Temat: Re: Jak jajka na miekko?
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Franciszek 'Franko' Stańko napisal(a):

> [...]
>niesciete, ale najbardziej to mi zalezy na zoltku - uwielbiam jego smak w
>formie "na miekko" :D). Z gory dzieki za odpowiedz.

Ja gotuje 3.5 minuty i wrzucam jaja na wrzatek. Dodaje ze 30 sekund
gdy jajka sa duze. Gdy lodowka dobrze chlodzi tez mozna dodac troche
czasu...

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

3. Data: 2003-09-13 13:01:24

Od: "Magdalena Marcinkowska" <v...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja natomiast wkladam jajka do zimnej wody i to wszystko gotuje.
Od momentu wrzenia mierze czas i po jakis 2- 2,5 minuty wyjmuje jajka z wody
i oplukuje zimna woda.
Czas wrzenia uzalezniam od wielkosci jajek.

pozdrawiam
Magda M.

4. Data: 2003-09-13 14:20:30

Od: "Fibro" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja natomiast zalewam goraca woda z kranu (jajka z lodowki wtedy nie pekaja
przy gotowaniu) i od momentu wrzenia 2 i pol minuty . Wode zagotowuje na
duzym gazie i przykrecam jak wrze ( na malym zetna sie zanim sie zagotuja)
Pozdrawiam Fibro

5. Data: 2003-09-13 14:43:02

Od: Franciszek 'Franko' Stańko <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Fibro napisal co nastepuje:
[ciach!]

Widze, ze tyle rozwiazan ile kucharzy, hehe :). No nic, ktoras z waszych
metod wkrotce przetestuje i zobaczymy czy zadziala. Dzieki za pomoc. :)

--
Franciszek 'Franko' Stańko
] www.game-over.pl

6. Data: 2003-09-13 14:44:55

Od: Franciszek 'Franko' Stańko <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Fibro napisal co nastepuje:
> Ja natomiast zalewam goraca woda z kranu (jajka z lodowki wtedy nie pekaja
> przy gotowaniu) i od momentu wrzenia 2 i pol minuty .

Aha, jeszcze jedno. Jajka wkladasz do wody gotujacej sie juz (wrzacej)?

--
Franciszek 'Franko' Stańko
] www.game-over.pl

7. Data: 2003-09-13 14:48:11

Od: "Fibro" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Franciszek 'Franko' Stańko" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:bjvah1$olm$1@inews.gazeta.pl...

> Aha, jeszcze jedno. Jajka wkladasz do wody gotujacej sie juz (wrzacej)?

nie, zalewam je w garnku goraca z kranu ( i sporo soli zeby nie pekaly)

8. Data: 2003-09-13 14:59:23

Od: Franciszek 'Franko' Stańko <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Fibro napisal co nastepuje:
> nie, zalewam je w garnku goraca z kranu ( i sporo soli zeby nie pekaly)

A rzeczywiscie - zle sie wczytalem w to co napisales.

--
Franciszek 'Franko' Stańko
] www.game-over.pl

9. Data: 2003-09-13 15:21:46

Temat: Re: Jak jajka na miekko? pekanie jajek
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

na pękanie jajek jest idealne takie.. siedzisko. Taka przekłuwaczka.
Wyglada to jak bardzo niski stojak do jajek, taka pufa ;) i w dole
zagłębienia ma dziurkę. Jak się nacisnie to wychodzi cienka igla i przebija
skorupke.
Idealne. Jeszcze nie zdarzyło mi sie, by jajko peklo ani na siedzisku ani
pozniej w wodzie. A jesli juz peknie to w wodzie i na tyle pozno, ze bialko
nie wycieka

Sol w porownaniu z tym niewiele zmienia.

A! Jajko nalezy nakluc tam, gdzie jest domniemane miejsce pecherzyka
powietrza.

Pozdrawiam
Sasannka

http://sasannka.xpect.pl

10. Data: 2003-09-13 16:47:17

Od: d...@e...net.ae (TomekW) szukaj wiadomości tego autora

Piekna sprawa :-)
Niech nikt nie mysli ze porzadnie ugotowac jajko to takie fiu- bzdziu !
A " Further readings and links" powala :-)
Kiedy sie doczekamy "Polish Eggs Society" ?
Tez ,kurcze ,mamy dobre jajka.
Tomek W

WojtekS wrote:

>Jest badzo dobry artykul na temat tego ile trzeba jajko gotowac (z
>uwzglednieniem temperatury poczatkowej, rozmiarow itp.). Mozna go znalezc na
>http://newton.ex.ac.uk/teaching/CDHW/egg/.

zupa ze swiezych grzybow
Gdzie w Warszawie najlepsza cielęcina?
królik w śmietanie
Skrzydelka obtaczane
pilnie potrzebny tort jabłkowo-biszkoptowy !!!!