Re: Jak nietypowo i tanio wykonczyc lazienke?

From: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Jak nietypowo i tanio wykonczyc lazienke?
Date: Mon, 29 Jun 2009 10:55:58 +0200

> Lazienka wykonoczona w wersji PEWEX-Exclusive z lat 70. Koszmarne
> kafelki lila-roz, podla terakota na podlodze.
> Powoli przymierzam sie do remontu. Raczej bede sam sie tym bawil,
> akceptujac drobne niedorobki spowodowane brakiem umiejetnosci.
> Czego moge uzyc zamiast kafelkow i terakoty? Ewentualnie skad tanie i
> nietypowe, ladne kafle? Moze byc "arytystyczne", z zacierkami,
> przecierkami, kaflami z roznych bajek itp. Jak da sie wykorzystac
> otoczaki bedzie extra - jestem fanem kamieni. ;)
> Jakies podpowiedzi?

Ależ proszę:
-blacha stalowa cynkowana; widziałem taką łazienkę obudowaną ad-hoc
odpadami blachy trapezowej i wyglądała super, ale bardzo trudno coś
takiego zrobić (i to jeszcze w harmonii z armaturą etc.) żeby było
cool/jazzy a nie tandetnie.
-drewno: modrzew syberyjski jest (zwłaszcza jeśli ma wentylację od
spodu) bardzo trwały, trzeba go tylko często olejować (lakier w łazience
się nie sprawdzi). Możesz użyć króciaków, odpadowych listew itp., wtedy
będzie kosztowało grosze, a możliwości aranżacji nieograniczone.
-to samo z bambusem; po połupaniu na wąskie listewki, oczywiście.
Pracochłonne, ale dalej niezbyt drogie, a efekt może być super; bambus
ma nieograniczoną trwałość w takich zastosowaniach.
-rattan; można niedrogo kupić gotowe siatki o różnych splotach. Wymaga
porządnej impregnacji, ale w połączeniu z innymi materiałami jest bardzo
efektowny.
-z otoczakami jest problem, bo trzebaby je pociąć na plastry i obciosać
do ~prostokąta (bez tego nie wyobrażam sobie sensownej aranżacji, ale
może mam zbyt ubogą wyobraz'nię) a to kosztowne i pracochłonne.
Natomiast spróbuj zainteresować się odpadami łupka -niektóre łupki są
odjazdowe, jeśli chodzi o kolorystykę, fakturę etc. Jako fanowi kamieni
powinno Ci się podobać. Myślę że odpadowe płytki łupkowe powinny być
całkiem tanie (nie sprawdzałem).

Tyle ad-hoc -może jeszcze coś wymyślę. Trzymam kciuki za niestandardową
aranżację :-)