Jak oddychamy?

1. Data: 2008-03-01 06:47:23

Temat: Jak oddychamy?
Od: "JoannaB" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam teoretyczne pytanie, bardzo proszę o odpowiedź fachowaców, bo się
zetknęłam z nieco rozbieznymi teoriami w kwestii oddychania.

1.Jaka jest przecietna ilość oddechów na minutę?
2. Czy prawdą jest, że jest uwarunkowane anatomicznie, powodujace, że
kobiety oddychają piersiowo, a mężczyźni przeponowo?

pozdrawiam

Joanna

2. Data: 2008-03-01 08:17:20

Temat: Re: Jak oddychamy?
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoannaB" < > napisał w wiadomości
> [...]

> zetknęłam z nieco rozbieznymi teoriami w kwestii oddychania.
>
> 1.Jaka jest przecietna ilość oddechów na minutę?

Różni autorzy różnie podają bo też tokwestia bardzo indywidualna. U
dorosłego to 7-20 oddechów/min.

> 2. Czy prawdą jest, że jest uwarunkowane anatomicznie, powodujace, że
> kobiety oddychają piersiowo, a mężczyźni przeponowo?

Tak.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2008-03-02 17:05:38

Od: thomas <t...@n...wytnij..com> szukaj wiadomości tego autora

JoannaB wrote:
> [...]
> 2. Czy prawdą jest, że jest uwarunkowane anatomicznie, powodujace, że
> kobiety oddychają piersiowo, a mężczyźni przeponowo?

Czlowiek nerwowy ma oddech tzw plytki i szybki , zauwaz czasem jak sie
zdenerwujesz jaki robi sie twoj oddech a zwlaszcza wydech.Ludzie
spokojni oddychają gleboko i mniej razy.Naturalny oddech jest chyba
podczas snu.Naturalne powinno chyba byc tez to , ze miedzy wdechem a
wydechem nie ma przerwy.Moze sie myle jak cos to poprawcie.Buddysci
chyba oddychają najciekawiej , kiedys ogladalem program na discovery jak
podczas medytacji potrafili zapanowac nad swoim cialem co przecietnemu
czlowiekowi nigdy by sie nie udało.

4. Data: 2008-03-02 20:12:14

Od: chmurka <c...@i...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

regen:

> Tak.

Ale to uwarunkowanie anatomiczne wynika z różnic w budowie, czy nawykowemu
wciąganiu brzucha?

--
chmurka An.

52 l.krwi
swędzenie skóry
ostra niedroznosc jelit z chorobie wiencowej
Bóle szyi
bol przy stresie