Jak podnieść swoją odporność?

1. Data: 2005-02-23 12:56:08

Temat: Jak podnieść swoją odporność?
Od: "Rav" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podsunąć kilka pomysłów jak podnieść
odporność swojeog organizmu? Niestety zauwazyłem że z moja odpornościa jest
kiepsko, i w ciągu tych niespełna 3 miesięcy zimy dwa razy zapadałem na
przeziębieniowo-grypowe choroby (w obu przypadkach przeziębienie przeradzało
się w infekcje bakteryjną)...

Czy jest jakiś sposób aby podnieść odporność? Jakieś lekarstwo, dieta, jeszcze
coś innego?

BTW jak oceniacie te jogurty "Actimel" które rzekomo mają podnosić odporność,
czy to prawda czy chwyt reklamowy?

Pozdrawiam
Rav

2. Data: 2005-02-23 13:04:05

Temat: Re: Jak podnieść swoją odporność?
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-02-23, Rav <t...@o...pl> wrote:

> Witam,
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podsunąć kilka pomysłów jak podnieść
> odporność swojeog organizmu?
[...]
> Czy jest jakiś sposób aby podnieść odporność? Jakieś lekarstwo, dieta, jeszcze
> coś innego?

Moze to co nasi dziadkowie polecali? Czyli hartowac sie - myc w zimnej
wodzie, obnizyc temperature w mieszkaniu (zwlaszcza w sypialni)

> BTW jak oceniacie te jogurty "Actimel" które rzekomo mają podnosić odporność,
> czy to prawda czy chwyt reklamowy?

Ja po aktimelu dostaje biegunki, a 2 tygodnie biegunki to raczej
odpornosci nie podniesie, ale to pewnie moj osobisty przypadek.

3. Data: 2005-02-23 13:12:11

Od: Dorota <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podsunąć kilka pomysłów jak podnieść
> odporność swojeog organizmu?

Ja zeszłej zimy, nawet jak nic mi nie dolegało brałam jeden
rutinoscorbin dziennie, profilaktycznie bo wówczas dużo jeździłam na
rowerze - i ani razu się nie przeziębiłam :)

4. Data: 2005-02-23 13:16:56

Od: "Rav" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zeszłej zimy, nawet jak nic mi nie dolegało brałam jeden
> rutinoscorbin dziennie, profilaktycznie bo wówczas dużo jeździłam na
> rowerze - i ani razu się nie przeziębiłam :)

OK, ale to takie doraźne działanie (które zresztą też staram się stosować z
wit. C), a mnie chodziłoby raczej o sposób na podniesienie odporności w
dłuższym okresie...

Pozdrawiam
Rav

5. Data: 2005-02-23 14:47:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Feb 2005, Rav wrote:

> Czy jest jakiś sposób aby podnieść odporność? Jakieś lekarstwo, dieta, jeszcze
> coś innego?

zmienic sobie geny? Nie wiem - mozna oczywiscie stosowac szczepionki,
hartowac, dopasowywac diete ale w moim przekonaniu podstawowa
cecha lezy (wiem znow pisze "political incorrect") lezy w cechach
genetycznych i wiele osob nie robi po prostu nic a maja duza odpornosc.
Oczywiscie jesli przyczyna slabej odpornosci sa jakies konkretne choroby,
ktore mozna leczyc to nalezy je leczyc. Sa osrodki kliniczne, ktore
zajmuja sie diagnostyka wrodzonych zaburzen odpornosci i staraja sie
te zaburzenia leczyc poprzez stosowanie roznych lekow ale nie wiem
czy skutki sa dobre. Czasami na pogorsznie odpornosci ma wplyw
zamieszkiwanie w miejscowosci o duzym poziomie skazenia srodowiska,
co ma bardzo takze duzy wplyw

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

6. Data: 2005-02-23 15:40:09

Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

*Rav* napisał(a):

> OK, ale to takie doraźne działanie (które zresztą też staram się
> stosować z wit. C), a mnie chodziłoby raczej o sposób na podniesienie
> odporności w dłuższym okresie...

niestety tak dobrze to chyba nie ma...

ja polecam lacidofil ( stosowany jest jako osłona przy braniu antybiotyków,
ale kiedyś, znajoma farmaceutka poleciła mi go właśnie na wzmocnienie
organizmu w okresie przeziebień itp)

--
e_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

7. Data: 2005-02-23 16:37:52

Od: "Andrzej m." <O...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rav" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
>
> OK, ale to takie doraźne działanie (które zresztą też staram się stosować
> wit. C), a mnie chodziłoby raczej o sposób na podniesienie odporności w

Witam,
W moim przypadku bardzo pomoglo zwiekszenia aktywnosci fizycznej -
czytaj basen.
Zawsze bylem podatny na przeziebienia, a teraz - zona przeziebiona, dziecko
przeziebione a ja zdrowy.

Pozdrawiam.
Andrzej.

8. Data: 2005-02-23 18:34:08

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emi <e...@v...pl> napisał(a):

> niestety tak dobrze to chyba nie ma...

e mosci pan kreci;p jak ni ma... jest tylko czlek slepy to nie widzi;)

typu ribomunyl (na recepte), citrosept (greposept), Omega-3, alliofil,
Echinacea, etc.

> ja polecam lacidofil ( stosowany jest jako osłona przy braniu antybiotyków,
> ale kiedyś, znajoma farmaceutka poleciła mi go właśnie na wzmocnienie
> organizmu w okresie przeziebień itp)

nio lacidofil na odpornienie to raczej duzo nie pomoze...

pozdrawiam.

9. Data: 2005-02-24 10:50:33

Od: "Iza" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rav" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy jest jakiś sposób aby podnieść odporność? Jakieś lekarstwo, dieta,
jeszcze
> coś innego?

Bardzo dobrym sposobem na uodpornienie się jest zjadanie jednego ząbka
czosnku dziennie i przegryzanie go jabłkiem. Bardzo pomaga, może nie jest to
najsmaczniejsze ale idzie sie przyzwyczaić

> BTW jak oceniacie te jogurty "Actimel" które rzekomo mają podnosić
odporność,
> czy to prawda czy chwyt reklamowy?

Mój chłopak bierze i jest bardzo zadowolony, mówi, że zauważył poprawe, nie
czuje zmęczenia jak wcześniej poza tym miał problemy z gazami, które
zniknęły w momencie używania Actimela.

> Pozdrawiam
> Rav

Pozdrawiam,
Iza

10. Data: 2005-02-24 18:48:01

Temat: Re: Jak podnie?ć swoj? odporno?ć?
Od: komar77r <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Feb 2005 13:56:08 +0100, "Rav" <t...@o...pl>
wrote:

>Witam,
>Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podsunąć kilka pomysłów jak podnieść
>odporność swojeog organizmu?

Pij Aktimel. Pij Aktimel. Pij Aktimel. Pij Aktimel. Pij
Aktimel. Pij Aktimel. Pij Aktimel. Pij Aktimel. Pij Aktimel.

Hare Kryszna..... ajajaja........ :)

wysokie cisnienie w ciąży
[długie] Zatoki?
neurochirurg - wrocław