Jak poznać, który ząb boli?

1. Data: 2009-08-26 08:42:59

Temat: Jak poznać, który ząb boli?
Od: Mark Twain <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Sytuacja w jednej połowie szczęki: 5. i 6. są przeleczone kanałowo, 4.
miała bardzo rozległa próchnicę i dużą szansę, że obumrze. Ponadto 7.
też ma wypełnienie, ale znacznie płytsze. 8. się nie wyrżnęła - mam 23
lata.

Czuję ból od 2 tygodni między 4. a 7. i nie potrafię go
zlokalizować.Stomatolog powiedział, żeby czekać, aż coś się
rozwinie... Ból jest zazwyczaj lekki i długotrwały (cały czas "czuję",
że coś tam się dzieje niedobrego), od pewnego czasu mam jeszcze takie
jakby ukłucia trwające 1-2 sekundy. Ponadto jest lekka reakcja na
zimno (też nie potrafię zlokalizować dokładnie) i wrażliwość na
nagryzanie 4. i 7 (też nie jestem tego 100% pewien)..

Czy 4., czyli ząb który ma więcej wypełnienia niż własnej tkanki i tak
prędzej czy później obumrze i lepiej już teraz przeleczyć go kanałowo?
Czy może dalej mam czekać nic nie robiąc? Albo to ból od 8.?

2. Data: 2009-08-26 12:25:16

Temat: Re: Jak poznać, który ząb boli?
Od: "Magda" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mark Twain" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
l.googlegroups.com...
[...]

Pewnie gdzieś zbiera się ropa...
Polecam rentgen panoramiczny - choć on ropy nie wykryje.
Ale są metody, żeby ją zlokalizować.
Jeśli to ropsko, to antybiotyk: Dalacin C - 30 mg.
Idź do stomatologa.
Dobry jest naWinogradach obok Tesco - dr Ziemowit Franaszek.

3. Data: 2009-08-26 12:29:08

Od: "Magda" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ps. weź aleńką łyżeczkę i jej cieńszym końcem lekko postukaj w każdy ząb -
jes;li poczujesz ból - będziesz wiedział, który to ząb - a wtedy...
ekstrakcja ;)

4. Data: 2009-08-26 23:36:51

Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mark Twain" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
l.googlegroups.com...

>. Czy może dalej mam czekać nic nie robiąc? Albo to ból od 8.?

Stan przed lustrem wez w dłoń łyżeczkę i zacznij ostukiwać te zęby ktore
podejrzewasz o swoje kłopoty. Jesli jest tak jak piszesz czyli lekki ból,
wrazliwosc na temperatury to mozliwe ze masz gdzies dojscie do nerwu i
powinienes poczuc takie uderzenie. Mozesz tez ponaciskac dziasla przy kazdym
zębie. Czasami jest tak, ze ząb bardzo zniszczony obumiera samoistnie - nerw
w kanale zaczyna gnić i wydzielac gazy, które rozpierają kanał zęba nie
mogąc sie wydostac - stad moze byc ów lekki ale dlugotrwaly ból. Sprobuj
obejrzec tez zęby "od tylu" przy górnych pomoze ci male lusterko.
Stomatolog, ktory kazal ci czekac 2tyg az cos sie wykluje - do odstrzalu.
Znajdz innego, najlepiej takiego, ktory ma przy gabinecie RTG

Pozdrawiam,

LH

5. Data: 2009-08-27 00:49:59

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mark Twain" <p...@i...pl> wrote in message
l.googlegroups.com...
Witam

Być może problemy są już na "niższym" poziomie niż ząb. Proszę prześledzieć
oznaki stanu zapalnego (poczerwienienie, gorętsze miejsce, lekki obrzęk,
brak odczuwania czucia / nadmierne odczuwanie czucia). Pomóc może też
rentgen.

Jednakże jest to domena stomatologów. Na takie nietypowe problemy polecam
(jeśli jesteś z Łodzi lub okolic) oddanie się w ręce profesorów z instytutu
stomatologii (ulica Pomorska) (przyjmą Cię chętnie, a mają wielkie
doświadczenie).
--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

6. Data: 2009-08-27 06:46:22

Od: "gosmo" <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ps. weź aleńką łyżeczkę i jej cieńszym końcem lekko postukaj w każdy ząb
> - jes;li poczujesz ból - będziesz wiedział, który to ząb - a wtedy...
> ekstrakcja ;)

Dlaczego ekstrakcja? Jak dobry stomatolog to uratuje wszystko jeśli
próchnica nie tknęła korzenia. Ja miałem zgorzel pod 7-ką + kawałek
narzędzia w jednym korzeniu, wcześniej dwukrotnie leczony w tym raz
kanałowo. Trafiłem w dobre ręce, ząb uratowany i to bez korony, zabolało
jedynie kieszeń (ponad 1'000zł).

Test na Alzeimera
vit.D3
rezonans magnetyczny_prywatnie_Ol sztyn / Trójmiasto ???!!!
spoznione skrecenie
Przeziębienie a półmaraton