Test na Alzeimera

1. Data: 2009-08-26 06:34:43

Temat: Test na Alzeimera
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U babci (lat 85) ostatnio obserwuję szybki postęp pogorszenia pamięci i
wogóle zdolności intelektualnych.
Leczy cukrzycę, ale z reguły ma cukier w normie lub nieco powyżej.
Kolega namawia mnie, aby zrobić testy w kierunku Alzheimera.
Do jakiego specjalisty sie udać?
Może jakieś inne rady?
Jacek

2. Data: 2009-08-26 07:02:53

Temat: Re: Test na Alzeimera
Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> [...]
> Leczy cukrzycę, ale z reguły ma cukier w normie lub nieco powyżej.
> Kolega namawia mnie, aby zrobić testy w kierunku Alzheimera.

Najprostszym testem, który można wykonać u starszej osoby celem diagnozy
zaburzeń funkcji poznawczych jest MMS (Mini Mental State). Jednak to co
napisałeś, czyli cukrzyca - sugeruje otępienie naczyniopochodne lub
mieszane (ch. Alzheimera + otępienie naczyniopochodne). Przydatne jest
wykonanie badania obrazowego, najlepiej NMR.

Makro

--
http://www.mam-efke.pl Portal i forum o psychiatrii
http://blogozakrecie.blox.pl Blog o zakręcie

3. Data: 2009-08-26 08:23:49

Od: Joanna Czaplińska <j...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek napisał:

> Do jakiego specjalisty sie udać?

do neurologa

Joanna

4. Data: 2009-08-26 11:47:58

Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Czaplińska pisze:

> do neurologa
>
> Joanna

Zdecydowanie jest to na pograniczu psychiatrii i neurologii. Chociaż jak
spojrzeć na to ze strony klasyfikacji chorób to jest domena psychiatrii.

Makro

5. Data: 2009-08-26 11:58:16

Od: Joanna Czaplińska <j...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Makro napisał:

> Zdecydowanie jest to na pograniczu psychiatrii i neurologii. Chociaż jak
> spojrzeć na to ze strony klasyfikacji chorób to jest domena psychiatrii.

OK, ale tu nie ma jeszcze zdiagnozowanej choroby, jest tylko podejrzenie

Joanna

6. Data: 2009-08-27 00:45:38

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Leczy cukrzycę, ale z reguły ma cukier w normie lub nieco powyżej.
> Kolega namawia mnie, aby zrobić testy w kierunku Alzheimera.

Diagnoza : neurolog

Ale cukrzyca niestety jest dość wyniszczająca i osoby z cukrzycą częściej i
szybicej choruja na różnego rodzaju demencje starcze. Na Geriatri spotkałem
się z wieloma rodzajami testów, które sprawdzały m. in. samodzielność,
jednak neurolog myślę, ze zdiagnozuju i lekami na pewno pomożę Pani babci.

Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

vit.D3
rezonans magnetyczny_prywatnie_Ol sztyn / Trójmiasto ???!!!
spoznione skrecenie
Przeziębienie a półmaraton
Operacja a rekreacyjne uprawianie sportu