Przeziębienie a półmaraton

1. Data: 2009-08-25 09:39:08

Temat: Przeziębienie a półmaraton
Od: "Karol" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Od piątku męczy mnie przeziębienie. Jest dość lekkie (w sobotę 37 st.C a
dziś osłabienie 35,7 s)
Obawy to:

1. Katar (mały)
2. Ból gardła

Generalnie wychodzę na prostą.

Problem w tym, że w niedzielę (za 5 dni) mam zawody (półmaraton).
Jak myślicie - mogę wystartować? Ew. czy lekarz rodzinny może stwierdzić
np. w czwartek (potem już nie będę miał jak pójść do lekarza) czy nadaje się
na niedzielne zawody?

Słyszałem, że bieganie z grypą może uszkodzić serce, ale to nie grypa tylko
lekkie przeziębienie.

2. Data: 2009-08-25 10:09:58

Temat: Re: Przeziębienie a półmaraton
Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

Karol pisze:
> [...]
> 2. Ból gardła
>
> Generalnie wychodzę na prostą.
>
> Problem w tym, że w niedzielę (za 5 dni) mam zawody (półmaraton).

Jeżeli to półmaraton, który chcesz po prostu sobie pobiec amatorsko to
nie widzę przeszkód. Najwyżej będziesz mieć gorszy czas.
Jesteś wybiegany? Biegłeś już kiedyś półmaraton/maraton?
Jeżeli nie, to odradzam taki wysiłek gdy jest infekcja.

A jeżeli to zawody gdzie biegniesz dla wyniku sportowego to ostrożnie.
Uzależnij to od samopoczucia dzień przed biegiem. No i koniecznie odpuść
sobie teraz treningi, ewentualnie lekkie 30 minutowe przebieżki truchtem
do 3 dni przed. I z góry załóż sobie, że na zawodach wynik będzie
gorszy, bo po co sie rozczarować.

> Ew. czy lekarz rodzinny może stwierdzić
> np. w czwartek (potem już nie będę miał jak pójść do lekarza) czy nadaje się
> na niedzielne zawody?

Lekarz niesportowy się będzie asekurować i powie, że odradza taki
wysiłek. Znam to z autopsji :)

> Słyszałem, że bieganie z grypą może uszkodzić serce, ale to nie grypa tylko
> lekkie przeziębienie.

Przeziębienie może być wirusowe, oby się nie rzuciło niżej na drogi
oddechowe. Odpoczywaj dużo, posiedź dużo na słońcu, bierz mega wielkie
dawki vit.C a będzie dobrze za kilka dni i może sobie paradoksalnie
pobiegniesz nawet życiówkę! :)

STranger

3. Data: 2009-08-25 10:14:21

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <n...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
> 2. Ból gardła
>
> Generalnie wychodzę na prostą.
>
> Problem w tym, że w niedzielę (za 5 dni) mam zawody (półmaraton).

nie bój nic, jak nie będziesz miał gorączki to możesz biec; teraz troche
odpocznij na biegu może CIe czasami roznosić energia ;)

4. Data: 2009-08-25 10:31:13

Od: "Karol" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesteś wybiegany? Biegłeś już kiedyś półmaraton/maraton?
> Jeżeli nie, to odradzam taki wysiłek gdy jest infekcja.

To będzie mój trzeci półmaraton.
Szkoda, że tak wyszło, bo chciałem obciąć trochę czasu, ale chyba sie nie
uda.

W każdym razie chyba jak będzie OK ze mną to pobiegnę.

5. Data: 2009-08-27 00:34:58

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Karol" <n...@m...com> wrote in message news:h70bhq$b8o$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> się na niedzielne zawody?
>
> Słyszałem, że bieganie z grypą może uszkodzić serce, ale to nie grypa

Myślę, że jeśli będziesz się czuł na siłach to możesz spróboać, tylko proszę
w razie jakichkolwiek trudności po prostu zrezygnować.

Od siebie dodam iż warto by na 5 godzin i na 30 minut przed przyjąć
niewielka dawkę aspiryny, tak na wszelki wypadek.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

Operacja a rekreacyjne uprawianie sportu
nefrologia - zarośnięcie przetoki
krztusiec - antybiotyki
paciorkowiec i pleśń
Mg + wapno czy Mg - wapno?