paciorkowiec i pleśń

1. Data: 2009-08-24 17:56:40

Temat: paciorkowiec i pleśń
Od: "Janek C." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

:)
Mam problemy ze śluzówkami gardła, które nieustannie wysychają, a jak
nie wysychają, to gromadzi się na nich gęsty glut. Poza tym z
nadkwaśnością w jamie ustnej, białym językiem, brzydkim oddechem.
Zrobiłem dwa badania:
1. Wymaz z gardła. Wyszedł Paciorkowiec B z gr. F [wzrost ++], na
wyniku pod spodem napisane jest "Wyhodowany drobnoustruj świadczy o
nosicielstwie. Nie zaleca się antybiotykoterapii". Wypisane są także
trzy substancje, na które jest wrażliwy: penicylina, kindamycyna i
erytromycyna.
Wyszedł także paciorkowiec SPP alfa [wzrost +++], poniżej napisane
jest, że jest to flora fizjologiczna [a wrażliwy jest na penicylinę].

I tu pierwsze pytanie - czy mam rozumiec, że te paciorkowce są
nieszkodliwe, czy jednak należałoby rozpoczac antybiotykoterapię?

2. Zrobiłem także wymaz z gardła na grzyby. Drożdżaków nie wyhodowano,
ale wyszedł dodani wynik na... pleśń. Czy to w ogóle możliwe, czy
próbka mogła po prostu zostać zanieczyszczona w laboratorium?

Znajdzie się jakaś dobra i mądra dusza, która mogłaby pomóc? :)

2. Data: 2009-08-24 18:15:59

Temat: Re: paciorkowiec i pleśń
Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

Janek C. pisze:

> 2. Zrobiłem także wymaz z gardła na grzyby. Drożdżaków nie wyhodowano,
> ale wyszedł dodani wynik na... pleśń. Czy to w ogóle możliwe, czy
> próbka mogła po prostu zostać zanieczyszczona w laboratorium?

A czym jest pleśń jak nie grzybnią?
Moim zdaniem masz ją naprawdę w gardle, ale jak masz wątpliwości to
powtórz badania w innym miejscu i porównaj wyniki.

STranger

3. Data: 2009-08-24 18:48:08

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek C." <t...@o...pl> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...
:)

4. Data: 2009-08-24 18:52:43

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nosicielstwie. Nie zaleca się antybiotykoterapii". Wypisane są także
>trzy substancje, na które jest wrażliwy: penicylina, kindamycyna i
Nie znam się na tym, ale pewne bakterie są do znalezienia u wielu ludzi,
i nie muszą powodować niczego złego, ale czasem powodują
Między innymi takie są pewne paciorkowce .
Ale opis sugeruje, że ten paciorkowiec to coś złego.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

5. Data: 2009-08-24 19:21:20

Temat: Re: paciorkowiec ...A co to za włamanie, TO NIE JA
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to za włamanie, TO NIE JA!

6. Data: 2009-08-25 07:55:56

Temat: Re: paciorkowiec ...Nie było
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie było włamania, to moje bałaganiarstwo.

7. Data: 2009-08-25 10:49:23

Od: "Janek C." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno właśnie paciorkowce z grupy B nie są szkodliwe. Więc sam już
nie wiem.
A pytam o tę pleśń, ponieważ pani, która robiła wymaz była na tyle
zaskoczona jej obecnością, że zaleciła powtórzyć badanie, dodając
jeszcze badanie kału.

8. Data: 2009-08-27 00:25:27

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message

> [...]
> próbka mogła po prostu zostać zanieczyszczona w laboratorium?
>
> Znajdzie się jakaś dobra i mądra dusza, która mogłaby pomóc? :)

Dlaczego miałoby być nie możliwe? Symptomy odpowiadają pleśniawce przełyku.
Gdyby bakteriie te były szkodliwe miałbyś / miałabyś stan zapalny, możliwe
iż gorączkę bóle a już na pewno powiększone węzły chłonne szyjne.

Antybiotykoterapia prawdopodobnie nie jest zalecana dlatego, iz
a) skoro te bakteriie są nieszkodliwe, ich zniszczenie wiązałoby się z
możliwością zajęcia jamy ustnej i przełytku przez inne, tym razem szkodliwe
bakteriie
b) ich śmierć wywoła nagły rozpad ścian komórkowyuch, te podziałają
immunogennie i nie dość, że nabierzesz odporności na "fizjologiczne
bakterie", to jeszcze narazisz się na toksynę bakteryjną.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

Mg + wapno czy Mg - wapno?
wykwit na skorze?
Azjatyckie plastry opatrunkowe, czy bezpieczne?
Jaką wodę pić
typ unaczynienia guzka