vit.D3

1. Data: 2009-08-25 16:15:50

Temat: vit.D3
Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Witamina_D#Skutki_niedo
boru

Ten link jest wstępem do naszej dyskusji na temat vit.D
Pewnie była już na ten temat mowa, myślę że warto tegopowrócić.
W dniu dzisiejszy poprosiłam lekarkę pierwszego kontaktu
o wypisanie recepty dla męża z chorobą nowotworową.
Wg pani dr witamina D stymuluje podział komórek nowotworowych
i dla męża jest przeciwskazana.
Hm! Byłam przekonana, że vit. D wpływa na poprawę kondycji syst.
odpornościowego, od sprawności którego zależy wzrost i podział
komórek???

2. Data: 2009-08-25 16:50:38

Temat: Re: vit.D3
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm! Byłam przekonana, że vit. D wpływa na poprawę kondycji syst.
> odpornościowego, od sprawności którego zależy wzrost i podział
> komórek???
Jeżeli do piaskownicy w parku wbiegł wściekły pies, strzelanie do niego
z łuku może nie być najlepszym pomysłem...
Na poważnie: relacja pomiędzy układem odpornościowym a nowotworem jest
skomplikowana i miernie rozumiana. Amatorskie majstrowanie może skończyć
się niemiło.

--
Krzysiek, EBP
Chi beve birra campa cent'anni

3. Data: 2009-08-25 20:30:26

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

O tej porze roku nie ma potrzeby suplementacji witaminy D - wystarczy
dużo przebywać na słońcu w rozsądnie odsłoniętym stroju. Dopiero
jesienią, gdy przyjdą deszcze, dalej zimoą i wczesną wiosną są potrzebne
jej źródła zewnętrzne.

Jeżeli chodzi o rolę witaminy D - tutaj jest zbiór artykułów:

http://www.naturalnews.com/Vitamin_D.html

Np. związane z rakiem:

http://www.naturalnews.com/026447_Vitamin_D_cancer_N
aturalNews.html

Pani doktor się nieźle pomieszało w tym co jest stymulowane przez co, np.

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/0902041
72437.htm

4. Data: 2009-08-25 20:33:10

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW. Inne substancje wzmacniające organizm przeciw rakowi to m.in.
chlorella i spirulina, selen (uważać, żeby nie przedawkować selenu!),
kurkumina (turmeric), czosnek, kiełki brokułów, resveratrol. Witamina D
ma najsilniejsze działanie z tych wszystkich substancji.

5. Data: 2009-08-25 20:47:48

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Domyślam się, co chciałaś powiedzieć, ale nie do końca. Czy chodzi o
białaczkę?

Witamina D oddziałuje na komórki, zwiększając ich zdolność
różnicowania się. Lepsze różnicowanie się komórek zapobiega rakowi w
ten sposób, że komórka po zróżnicowaniu właściwie nie ma możliwości
wytworzenia raka (a komórki rakowe są właśnie nie zróżnicowane, tylko
się dzielą jak szalone i nie różnicują).
To oddziaływanie witaminy D daje najlepszy efekt, gdy po prostu
utrzymuje się jej właściwy poziom we krwi. Wtedy działanie jest
długotrwałe i hamujące wzrost komórek rakowych. Jeśli już się ma raka,
to jest to pewien problem, ponieważ uzupełnianie poziomu może już
niewiele dać, tzn. efekt będzie mniejszy od spodziewanego, tzn.
witamina D praktycznie nic nie pomoże.
W leczeniu raka stosuje się tzw. analogi witaminy D, które podaje się
w stężeniach o wiele wyższych niż witamina D. Analogi te mają takie
samo działanie, jak witamina D, ale nie powodują hiperkalcemii, która
może być groźnym skutkiem ubocznym podawania dużych dawek witaminy D
(bo właśnie duże są potrzebne przy obecnym raku).
Terapia analogami witaminy D jest wciąż jakby nie do końca opanowana,
ale np. w raku prostaty się stosuje i działa:

http://www.medpagetoday.com/Urology/ProstateCancer/1
3794

Co do innych raków, to nie pamiętam, pewnie można by znaleźć, przy
czym się stosuje analogi.

Stosowanie witaminy D nieanalogu w takiej sytuacji - nie wiem, czy to
się praktykuje. Jeśli już, to na pewno należy zacząć od zbadania jej
poziomu we krwi, może jakimś cudem ma poziom w normie lub niewiele
poniżej. Wtedy nie będziesz musiała się nawet martwić o uzupełnianie
poziomu. Przypominam, że na badaniach poziomu witaminy D w Polsce jest
podany nieprawidłowy za niski zakres normalny tak, że wygląda na to,
że u wszystkich jest prawidłowy poziom, a w rzeczywistości u nikogo
nie jest prawidłowy.

> [...]
> Na poważnie: relacja pomiędzy układem odpornościowym a nowotworem jest
> skomplikowana i miernie rozumiana. Amatorskie majstrowanie może skończyć

Koleżanka chce zasięgnąć "drugiej opinii" na forum, bo nie zgadza się
z lekarzem, a Ty Krzysztofie jej z góry odpowiadasz, żeby amatorsko
nie majstrowała. Czyli z tego wynika, że (chyba?) uważasz, że tamten
lekarz ma zawsze rację.
Mało konstruktywne.

Problem w tym, że sam nie mogę podać bardziej konstruktywnego
rozwiązania. Problem jest po prostu zbyt skomplikowany i zbyt poważny,
żeby ktokolwiek go rozwiązał na forum - nie wiadomo, ani jaki rak, ani
jaka terapia jest stosowana, itd.
Witaminę D warto uzupełnić przy niedoborze, ale gdy rak już jest,
prawdopodobnie niewiele to da i jeszcze trzeba się liczyć z efektami
ubocznymi.

Przy białaczce stosowanie witaminy D raczej całkowicie odpada - nie
jest do końca poznane jak ona może wtedy zadziałać.
Jeśli to nie białaczka, to ja spróbowałbym się dowiedzieć, czy w danym
raku stosuje się analogi D (w internecie (w j. angielskim), na forach
(w j. angielskim), od innych lekarzy), spróbowałbym znaleźć lekarza,
który się analogami zajmuje, itd.
A może warto by wypytać się tej lekarki jeszcze raz dokładnie, o co
chodzi. Może od razu okaże się, że ma rację i nie ma co dalej szukać.
W końcu onkolodzy są raczej obeznani z nowymi terapiami, itd. Ale tu
trzeba się o tej racji upewnić, ponieważ z drugiej strony wiedza na
temat witaminy D wśród lekarzy w Polsce jest bardzo bardzo słaba.

No to masz nakreślony obraz.
Powodzenia w walce z systemem!

B.

6. Data: 2009-08-25 21:21:01

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof (Suzuki Kokushu) pisze:
> Amatorskie majstrowanie może skończyć
> się niemiło.

Większość ludzi codziennie "majsterkuje" przy układzie odpornościowym.
Np. spożywając cukier powodują czasowe osłabienie układu
odpornościowego. Jeżeli mają raka, to przy okazji go dokarmiają. Jak
cukier zamienią na aspartam, to może powstać od tego dostać rak, a
polepszanie smaku i zapachu glutaminianem sodu zwiększy jego mobilność.

Jeszcze bardziej osłabiają układ odpornościowy tłuszcze wielonienasycone
(najpopularniejsze u nas tłuszcze roślinne, bo palmowego i kokosowego
się nie stosuje). Podobnie tłuszcze trans, które ogólnie zdrowe nie są.

Jeżeli nie ruszają się przez min. 30 min. dziennie (częste u
wykonujących pracę biurową) to w układzie limfatycznym nie ma ruchu i
układ odpornościowy nie ma środka transportu komórek odpornościowych.

7. Data: 2009-08-26 17:19:48

Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> [...]

trzeba się o tej racji upewnić, ponieważ z drugiej strony wiedza na
temat witaminy D wśród lekarzy w Polsce jest bardzo bardzo słaba.

Bigero, jestem Tobie niezmiernie wdzięczna za Twoje wyczerpujące
informacje!!!
Cieszę się, że zgadzasz się ze mną.
Sprawa dot. nowotworu prostaty. Wznowa biochemiczna po radioterapii.
Na vit. D skupiłam uwagę już wcześniej.
Szkoda tylko, że nie mam żadnego wsparcia ze strony naszego lekarza.
Mam problem z moja pocztą, nie wiem czy ten post "wskoczy" na grupę?

8. Data: 2009-08-27 00:43:08

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Wiking" <b...@n...pl> wrote in message
> [...]
> Hm! Byłam przekonana, że vit. D wpływa na poprawę kondycji syst.
> odpornościowego, od sprawności którego zależy wzrost i podział

Niestety budowanie układu odpornościowego nie zatrzymuje większości
nowotworów (jako iż są to komórki własnego ciała, giną albo odrazu albo
wcale). Jeśli mąż cierpi na chorobę nowotworową to wszelkie suplementy diety
powinny być kontrolowane z lekarzem. W tej kwestii jest wiele okdryć i
zaskakujących badań, a jako iż nie mam doświadczenia tutaj nie doradzę,
jednak dla Pani zostawię ten link:

http://kopalniawiedzy.pl/szukaj.html

W opcji szukaj wpisać nowotwór

Tutaj znajdzie Pani potwierdzone naukowo wyniki badań. Strona jest
sprawdzona (zawsze są linki odwołujące się do źródła, zwykle uniwersytetów
lub instytutów).

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

9. Data: 2009-08-27 09:26:29

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Szkoda tylko, że nie mam żadnego wsparcia ze strony naszego lekarza.
> Mam problem z moja pocztą, nie wiem czy ten post  "wskoczy" na grupę?

Szkoda, że od razu nie powiedziałaś, że chodzi o prostatę. Tutaj
związek występowania raka prostaty z brakiem wit. D jest dobrze
udowodniony i podejmowane jest także leczenie witaminą D istniejącego
raka. Problem jednak w tym, że jest to jeszcze traktowane jako terapia
eksperymentalna.

Tutaj masz opisaną terapię witaminą D w raku prostaty:
http://www.viamedica.pl/gazety/gazetaP/darmowy_pdf.p
html?indeks=15&indeks_art=277

(strona 145, prawa kolumna, dół)

cytat:
"W pilota?owych badaniach klinicznych przeprowadzonych
na 7 chorych z rakiem prostaty, u których zastosowano
1,25(OH)2D3 w dawce 0,5-–2,5 ug/d przez
okres 6–15 miesiecy, u wszystkich stwierdzono obni?enie
ste?enia swoistego antygenu sterczowego (PSA,
prostate specific antigen), przy czym u 6 pacjentów by?
on znamienny statystycznie [51]."

Należy tutaj zauważyć, że stosowano normalną witaminę D (nie analog) i
stosowane dawki są śmiesznie niskie (100 iu) - tak niskie, że
zastanawiam się czy to nie błąd (ale nie jest - sprawdziłem).
Można stosować dawkę wielokrotnie wyższą - 400 iu kupisz w aptece bez
recepty, tylko że z wapniem, a tu chodzi o coś bez wapnia, tak więc
musisz poprosić lekarza o Vigantol-krople i ustalić stosowną dawkę i
spróbować - skoro takie leczenie zostało już zbadane.
Im większa dawka witaminy D, tym lepiej - teoretycznie - jednak musisz
się zapoznać, jakie mogą się pojawić efekty uboczne - czyli
hiperkalcemia. Z własnego doświadczenia wiem, że w okresie zażywania D
lepiej nie jeść pokarmów z wapniem (mleko, sery) i lepiej zażywać
magnez, który ma dodatkowy wpływ na zmniejszenie wydzielania PTH i
zmniejsza szanse na hiperkalcemię. Zresztą sprawa jest dość
skomplikowana i jeśli jesteś w stanie to wszystko przetrawić, to
możecie witaminę D zażywać sami, na własną odpowiedzialność, jednakże
lepiej byłoby znaleźć lekarza, który by się tego podjął.

A jeszcze lepiej byłoby znaleźć lekarza, który zaaplikowałby analog
witaminy D. Być może w Polsce prowadzi się takie terapie, być może są
badania kliniczne, nie wiem.

W każdym razie, kierunek działań na najbliższe dni:
- Mąż musi zrobić sobie test na witaminę D we krwi
- Znalezienie lekarza, który zajmuje się analogami. Pierwszy kontakt
masz już w podanym linku do pdf. Zadzwoń tam, powiedz, że dzwonisz w
związku z artykułem "Wp?yw niedoboru witaminy D na rozwój nowotworów i
chorób autoimmunologicznych" i spytaj się, czy nie wiedzą, gdzie
prowadzi się terapię analogami witaminy D w raku prostaty, albo kto
może wiedzieć. Jak to się nie uda - to wtedy niestety trzeba szukać
dalej - internet, a nawet dzwonienie na chybił trafił po szpitalach.
Takie dzwonienie może być dla niektórych niemiłym przeżyciem, ale
muszę powiedzieć, że wiele osób już skorzystało z tej mojej rady, z
jak najlepszym skutkiem.
- Jeśli tamtego lekarza się nie uda znaleźć, to nawet lekarz 1 kontaku
powinien umieć zaaplikować witaminę D. Powinien - a w rzeczywistości
wszystkie badania na hiperkalcemię itd musiałem wykonywać sam. Ale to
u mnie. Akurat możesz trafić na kogoś bardziej obeznanego.

B.

10. Data: 2009-08-27 13:18:03

Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:h714pd$jhq$1@news.onet.pl...

Amatorskie majstrowanie może skończyć
się niemiło.
Krzysiek, EBP

Krzysztofie, zadałam pytanie grupie z nadzieją na rady, wskazówki,
wyjaśnienia...To dobra grupa, czytam ją od dawna.
Jeśli człowiek znajdzie się w trudnej sytuacji z powodu utraty zdrowia,
zagrożenia życia, czasem sięga do przysłowiowej deski.
Wyobraź sobie, że pokonałam barierę niedostępu do vit. D.
Mam 2 opakowania w lodówce.
Teraz z dużą dozą rozsądku chciałabym dalej pokierować
sprawą i bez fachowych porad nie podam jej mężowi.
To tyle do Krzysztofa, a grupie i osobom, które udzieliły mi
życzliwych informacji - dziękuję.

rezonans magnetyczny_prywatnie_Ol sztyn / Trójmiasto ???!!!
spoznione skrecenie
Przeziębienie a półmaraton
Operacja a rekreacyjne uprawianie sportu
nefrologia - zarośnięcie przetoki