Jak poznać, który ząb boli?

następny post »
From: Mark Twain <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Jak poznać, który ząb boli?
Date: Wed, 26 Aug 2009 01:42:59 -0700 (PDT)

Witam

Sytuacja w jednej połowie szczęki: 5. i 6. są przeleczone kanałowo, 4.
miała bardzo rozległa próchnicę i dużą szansę, że obumrze. Ponadto 7.
też ma wypełnienie, ale znacznie płytsze. 8. się nie wyrżnęła - mam 23
lata.

Czuję ból od 2 tygodni między 4. a 7. i nie potrafię go
zlokalizować.Stomatolog powiedział, żeby czekać, aż coś się
rozwinie... Ból jest zazwyczaj lekki i długotrwały (cały czas "czuję",
że coś tam się dzieje niedobrego), od pewnego czasu mam jeszcze takie
jakby ukłucia trwające 1-2 sekundy. Ponadto jest lekka reakcja na
zimno (też nie potrafię zlokalizować dokładnie) i wrażliwość na
nagryzanie 4. i 7 (też nie jestem tego 100% pewien)..

Czy 4., czyli ząb który ma więcej wypełnienia niż własnej tkanki i tak
prędzej czy później obumrze i lepiej już teraz przeleczyć go kanałowo?
Czy może dalej mam czekać nic nie robiąc? Albo to ból od 8.?