Re: Jak poznać, który ząb boli?

Data: 2009-08-26 12:29:08
Temat: Re: Jak poznać, który ząb boli?
Od: "Magda" <m...@o...pl>

Użytkownik "Mark Twain" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
news:f635d29f-f24e-410c-8241-47cbeabb933b@s13g2000yq
l.googlegroups.com...
Witam

Sytuacja w jednej połowie szczęki: 5. i 6. są przeleczone kanałowo, 4.
miała bardzo rozległa próchnicę i dużą szansę, że obumrze. Ponadto 7.
też ma wypełnienie, ale znacznie płytsze. 8. się nie wyrżnęła - mam 23
lata.

Czuję ból od 2 tygodni między 4. a 7. i nie potrafię go
zlokalizować.Stomatolog powiedział, żeby czekać, aż coś się
rozwinie... Ból jest zazwyczaj lekki i długotrwały (cały czas "czuję",
że coś tam się dzieje niedobrego), od pewnego czasu mam jeszcze takie
jakby ukłucia trwające 1-2 sekundy. Ponadto jest lekka reakcja na
zimno (też nie potrafię zlokalizować dokładnie) i wrażliwość na
nagryzanie 4. i 7 (też nie jestem tego 100% pewien)..

Czy 4., czyli ząb który ma więcej wypełnienia niż własnej tkanki i tak
prędzej czy później obumrze i lepiej już teraz przeleczyć go kanałowo?
Czy może dalej mam czekać nic nie robiąc? Albo to ból od 8.?

Ps. weź aleńką łyżeczkę i jej cieńszym końcem lekko postukaj w każdy ząb -
jes;li poczujesz ból - będziesz wiedział, który to ząb - a wtedy...
ekstrakcja ;)