Re: Jak przechowujecie płyty DVD?

Date: Sat, 09 Jan 2016 20:42:49 +0100
From: Qrczak <q...@q...pl>
Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.rec.dom
Subject: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?

Dnia 2016-01-09 18:38, obywatel Przemysław Ryk uprzejmie donosi:

> [...]
> pierdyknie, to straty są znacznie większe.
>
> Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209 PLN.
> Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD (przy tym cudownym założeniu, że
> każdą płytę zapisujemy po brzegi i nie marnuje się żaden kawałeczek
> przestrzeni) potrzeba 107 płyt. Nie ma siły, trzeba kupić 5 cake'ów po 25
> płyt (wychodzi 587,5 GB danych). Nie doliczamy tu kosztów opakowań /
> segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
> Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

Nie wiem, jak w świecie, ale w mojej wsi zaczyna w sklepach brakować
ładnych a niedrogich "pudełeczek" na cd/dvd.

> Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
> cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

No i nie zapominajmy o jednej ważnej kwestii - w jakimś momencie zaczyna
brakować miejsca. Zwykłych fizycznych m2, m3. W domu.

Też polecam.