Re: Jak przechowujecie płyty DVD?

1. Data: 2016-01-09 20:57:30

Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jan 2016 12:08:13 +0100, Zygmunt napisał(a):

> Mam setki płyt DVD, cześć w plastikowych
> pudełkach, część w papierowych kopertach.
> Oczywiście kupno plastikowych pudełek
> i przełożenie płyt z papierowych kopert
> byłoby możliwe.
> Mogę kupić stojak(i), ale przy takiej ilości
> nie wiem czy to byłby dobry sposób.
> Zależy mi na tym by można było łatwo
> wyjąć konkretną płytę.
> Rozważałem zakup dużego dysku

Warto, ale raczej napęd taśmowy - także ze wględu na konieczny backup,
jesli Ci zależy na tych zasobach. No i wygoda zależy od tego, jaki masz
system:
http://www.ferrobackup.com/pl/archiwizacja-danych-na
-naped-tasmowy.html

--
XL
TK to produkt jaruzelszczyzny i trzeba było z nim wreszcie

2. Data: 2016-01-09 22:18:47

Od: "Zygmunt" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku
lub taśmie żeby było taniej.
Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVD
i zgodnie z tematem chodzi mi o wygodny
sposób ich przechowywania.
Przez wygodny sposób rozumiem taki żeby
łatwo było można wyszukać płytę, która jest
mi w danym momencie potrzebna.
W tej chwili trzymam je w różnych pudełkach
po różnym sprzęcie, zwracając uwagę żeby
"stały", to znaczy żeby nie leżały w stosach.
To jest niewygodne, a ponadto zajmuje dużo
miejsca.
Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis
pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

Pozdrowienia
Zygmunt

3. Data: 2016-01-09 22:33:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jan 2016 22:18:47 +0100, Zygmunt napisał(a):

> Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis
> pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

Zaznaczyłam - jeśli Ci zależy na tych danych. Jeśli nie, to musisz się
liczyć z ich utratą. Płyty są zawodne.

4. Data: 2016-01-09 22:47:20

Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

Każde rozwiązanie jest niewygodne.
Płyta to płyta, fizyczny kontakt z nią, coś jak książka w ręku ;-)
Bzzyk, szufladka, reklama, leci... :-)
I pobudzająca wyobraźnię okładka ;-)
Tak magia trochę jak w kinie :-)
Jak miałbyś na DLNA kupę filmów, to też się w tym pogubisz - ile ikonek na raz można
zobaczyć na TV, żeby z nich wybrać Twój film? 8? 12? To ile ekranów do przejrzenia,
jeśli masz 500 filmów? I kolejny sprzęt inaczej koduje polskie znaki czy cudzysłowy,
albo ucina długie tytuły...
Też jestem na etapie kartonowych pudeł, choć nowe rzeczy nagrywam na pendrajwa i od
czasu do czasu zrzucam na NAS.
Tylko nie przypominam sobie, kiedy ostatni raz miałem czas ogladać ;-)

-----

5. Data: 2016-01-09 23:00:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Zygmunt napisał:

> Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku lub taśmie żeby było taniej.

Taniej?! Ceny wzmiankowanych napędów taśmowych zaczynają się od 5-6 kzł
(sprawdiłem własnie u swojego dostawcy), a ten polecany kosztuje 15,5
tysiąca. Netto. Same nośniki kosztuja podobnie do dysków twardych, jeśli
przeliczyć na jednostkę pojemności.

> Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVDi zgodnie z tematem chodzi mi
> o wygodny sposób ich przechowywania.

Co by o taśmach nie mówić, wygodnie nie są. Ani trochę.

> Przez wygodny sposób rozumiem taki żeby łatwo było można wyszukać
> płytę, która jest mi w danym momencie potrzebna.

No to zupełnie nie. Trwałe też nie są. Twardy dysk daje większą pewność
zachowania danych w całości. Ale przepisy bankowe przepisami bankowymi.
Dlatego ciągle jest obrót w tej branży.

> Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis pozostaje na płytach.
> To nie ma być archiwum.

Są takie szafy z rodzajem suwnicy albo obrotnicy znanej z parowozowni.
Służą do magazynowania i umieszcznia w napędzie kasety streamera. Wciąż
używane, choć nikt już nowych nie oferuje. Mam zapytać ile by chcieli
za sprzęt z drugiej ręki?

Jarek

PS
My tu sobie bardzo wysoko cenimy Wybitnych Teoretyków. Wiele mamy z nimi
rozrywki. Zwłaszcza jak sięgną do gugla.

6. Data: 2016-01-10 13:29:49

Od: "Zygmunt" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> Ja mam takie fajne, eleganckie segregatorki zamykane na suwaczek. W
> segregatorku są wygodne przezroczyste niby torebeczki z cieniutkiego
> plastiku. Mam parę sztuk takich segregatorków. Stoją sobie na półce.
> Kupiłam w Carrefourze za grosze.

I to by mi najbardziej odpowiadało.
Czy jest tam jakaś nazwa takiego segregatora, wg której mógłbym
szukać w sklepach lub zwrócić się do Carrefoura z pytaniem gdzie
można takie segregatory kupić?
Napisz proszę.

Teraz chciałbym możliwie tanio i z nakładem niewielkiej ilości czasu
przenieść płyty do segregatora, wyrzucając przy tym wszystkie pudełka,
w których w tej chwili się znajdują.
W przyszłości, w miarę dysponowania większą ilością czasu, mógłbym
pomyśleć o innym rozwiązaniu opisanym w tym wątku, np. przekopiować
je na dysk zewnętrzny z równoczesnym przeglądem co ewentualnie
wyrzucić. Teraz nie mam na to czasu.

Pozdrowienia
Zygmunt

7. Data: 2016-01-10 16:36:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Jan 2016 13:29:49 +0100, Zygmunt napisał(a):

> [...]
> pomyśleć o innym rozwiązaniu opisanym w tym wątku, np. przekopiować
> je na dysk zewnętrzny z równoczesnym przeglądem co ewentualnie

A oglądać te setki masz w ogóle czas?
3333333333333333-]

8. Data: 2016-01-10 16:48:57

Od: "Zygmunt" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A oglądać te setki masz w ogóle czas?
> 3333333333333333-]

Będę miał. :-)

Zygmunt

9. Data: 2016-01-10 17:43:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Jan 2016 16:48:57 +0100, Zygmunt napisał(a):

> Będę miał. :-)

W sumie nie wiem, czy wypada życzyć Ci spełnienia tych planów ;-P

10. Data: 2016-01-11 10:25:24

Od: "Zygmunt" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz w ciemno kupować etui firmy "Akoss", takie jak to:
>
> http://allegro.pl/etui-do-plyt-cd-dvd-blu-ray-poj-48
-plyt-i5907312156.html

> Jest niezniszczalne, moje najstarsze mają 15 lat i jak nowe.

Bardzo dziękuję.

Pozdrowienia
Zygmunt

Re: Jak przechowujecie płyty DVD?