Re: Jak przechowujecie płyty DVD?

1. Data: 2016-01-09 12:40:56

Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.01.2016 o 12:08, Zygmunt pisze:
> Mam setki płyt DVD, cześć w plastikowych
> pudełkach, część w papierowych kopertach.
ale czy Ty ich używasz, czy to jest archiwum?
> Oczywiście kupno plastikowych pudełek
> i przełożenie płyt z papierowych kopert
> byłoby możliwe.
i ekspozycja plastikowych pudełek. coś w 90 latach w rosjii, ikony
zasłonięte zestawej pustych puszek po cocacoli i piwach
> Mogę kupić stojak(i), ale przy takiej ilości
> nie wiem czy to byłby dobry sposób.
> Zależy mi na tym by można było łatwo
> wyjąć konkretną płytę.
> Rozważałem zakup dużego dysku i przekopiowanie,
> ale spora część płyt wymagałaby konwersji, a to nie
> byłby dobry sposób.
>
> Może ktoś wpadł na jakiś fajny sposób
> przechowywania?
nie wiem czy fajny. jak ja potrzebuje korzystać z płyty wielokrotnie, to
robię obraz iso i montuje wirtualnie. odpada mi rozpędzanie płyty w
czytniku i czas na dostęp do plików. wszystkie płyty ( około 100szt)
mam w "klaserach" podobnych do ksążek, na półce z książkami. ale nie
wiem czy to będzie dla Ciebie dobre, bo dlamnie to archiwum, kopia
bezpieczeństwa, nie coś z czego codziennie korzystam.

2. Data: 2016-01-09 15:29:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan ToMasz wszystkie płyty (około 100szt) ma w "klaserach" podobnych
do ksążek, na półce z książkami:

> ale nie wiem czy to będzie dla Ciebie dobre, bo dlamnie to archiwum,
> kopia bezpieczeństwa, nie coś z czego codziennie korzystam.

Ja nie wiem (a właściwie wiem), czy będzie to dobre jako archiwum i kopia
bezpieczeństwa. Żywotność danych na płycie DVD może nie przekroczyć kilku
lat. Sto płyt DVD, to mniej niż najmniejszy twardy dysk, jaki dzisiaj
można kupić.

--
Jarek

3. Data: 2016-01-09 17:31:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-01-09 15:29, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:
> [...]
> bezpieczeństwa. Żywotność danych na płycie DVD może nie przekroczyć kilku
> lat. Sto płyt DVD, to mniej niż najmniejszy twardy dysk, jaki dzisiaj

Dysk to raczej nieśmiertelny nie jest.
A za 100 lat to nawet mnie nie będzie się chciało starych filmów czy
starych gier.

4. Data: 2016-01-09 18:08:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Dysk to raczej nieśmiertelny nie jest.

Daleko bardziej jednak, niżli płyta. Mam takie, którym ćwierć wieku
minęło, a śmierć im w oczy nie zajrzała. Dla sprawiedliwości dodam,
że znalazłem też w domu płytę CD z inskrypcją "ARCHIWUM 24.02.1998".
Wszystko dało się z nej odczytać. Z tymi zapisywanymi później już
nie zawsze tak dobrze było. Najważniejsze jest to, że zapis na dysku
można odświeżyć lub skopiować w trymiga. Ze stoma płytami już tak
lekko nie jest.

> A za 100 lat to nawet mnie nie będzie się chciało starych filmów
> czy starych gier.

Co innego chcieć, co innego móc.

--
Jarek

5. Data: 2016-01-09 18:36:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.01.2016 o 17:31, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-01-09 15:29, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Dysk to raczej nieśmiertelny nie jest.

Czasem wystarczy, że raz a porządnie spadnie na podłogę.

Ewa

6. Data: 2016-01-09 19:26:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Czasem wystarczy, że raz a porządnie spadnie na podłogę.

Nawet nie musi porządnie. Taki nasz los, śmiertelników. Więc nie należy
cennych rzeczy spadywać. Najlepiej trzymać je w miejscach niespadających,
w komputerze na przykład. W, że tak się wyrażę, macierzy -- by śmierć
dysku nie oznaczała śmierci danych.

Ale racja, że nasza cywilizacja wytwarza mało rzeczy trwałych. Twardy
dysk jest jedną z ostatnich z nich. Nieuchronnie nadchodzi era SSD.
Tu nawet nikt nie próbuje wmawiać, że elektrony uwięzione w zamkniętej
komórce w końcu nie zwieją. Ale w tym przypadku, jeszcze szybciej niż
na twardym dysku, można zapis odświeżyć lub skopiować.

Jarek

--
Abecadło z pieca spadło,
O ziemię się hukło,

7. Data: 2016-01-09 20:27:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-01-09 19:26, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
> komórce w końcu nie zwieją. Ale w tym przypadku, jeszcze szybciej niż
> na twardym dysku, można zapis odświeżyć lub skopiować.

Żyć, żeby kopiować - jakie to zwierzęce.

8. Data: 2016-01-09 20:44:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Żyć, żeby kopiować - jakie to zwierzęce.

Macierzyństwo jest zwierzęce. Moje dyski same załatwiają to kopiowanie
między sobą. Łącząc się przy tym w pary -- tak jak to na wstępie
wspomniałem.

Jarek

--
Świętujmy powrót dysków do macierzy!

9. Data: 2016-01-09 20:51:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> komórce w końcu nie zwieją. Ale w tym przypadku, jeszcze szybciej niż
> na twardym dysku, można zapis odświeżyć lub skopiować.

A na twardym to już w ogóle bez sensu. Jak już, to myślałam o
magazynowaniu na takim dodatkowym zewnętrznym. Takiego to przynajmniej
można użyć z innym kompem, np. nowym.

Ewa

10. Data: 2016-01-09 21:16:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A na twardym to już w ogóle bez sensu.

Czemóż to?!

> Jak już, to myślałam o magazynowaniu na takim dodatkowym zewnętrznym.

Bardzo mięciutkim?

> Takiego to przynajmniej można użyć z innym kompem, np. nowym.

I ganiać z jakimś kabelkiem? No faktycznie, wtedy bardzo prawdopodobne,
że wcześniej czy później uwali się na podłogę. I tak będzie leżał. Jakoś
nie widzę powodów, bym miał się wzbraniać przed używaniem dysku, który
znajdujes się dalej niż pół metra ode mnie.

Jarek

PS
Przyszło mi teraz do głowy, że przenośny dysk twardy można zabezpieczyć
przed utratą danych związaną z upadkiem wszywając go w puchatego misiaczka.
Względnie kotka.

--
Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa.
To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem?

Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
drukarka
Re: Zawory "inteligentne" do kaliryferow
ile w takie mrozy idzie wam gazu na ogrzewanie