Jak przechowywać płytki DVD?

41. Data: 2012-03-22 14:47:22

Temat: Re: Jak przechowywać płytki DVD?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Mar 2012 15:17:41 +0100, quent napisał(a):

> Co tu dużo gadać, płyty to miniona epoka.
> Dobre dla koneserów, sentymentalistów, różnych tam *filów itd
> ;-)

Padają, wolę zewnętrzny dysk. I backup na drugim.

--

XL

42. Data: 2012-03-22 14:48:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Mar 2012 13:14:32 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> Padaja jak sie wypala plytki z koszyka z hipermarketu, dodatkowo
> z maksymalnymi predkosciami na badziewnych nagrywarkach.

Ani jedno, ani drugie, ani trzecie.
--

XL

43. Data: 2012-03-22 15:11:35

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" 4a146pncqvlp$....@4...net

> Padają, wolę zewnętrzny dysk. I backup na drugim.

Włącz OPC. C od kalibracji, P od mocy, O od optymalizacji.

Optimum Power Calibration?
Optical Power Calibration?
Optimized Power Control?

http://en.wikipedia.org/wiki/Optimized_Power_Control

Nikt na świecie nie zna rozwinięcia skrótu, ale czy jest to istotne?
Bez włączenia OPC masz nikłe szanse na dobre nagranie. Jeśli po
włączeniu OPC masz słabe efekty -- albo płyty są słabe (raczej
nie ma aż tak niejednorodnych płyt) albo nagrywarka.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

44. Data: 2012-03-22 15:31:47

Od: "Antoni" <1...@1...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Włącz OPC.
Gdzie/Jak to się włącza?

Antoni

45. Data: 2012-03-22 15:45:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Mar 2012 16:31:47 +0100, Antoni napisał(a):

> Gdzie/Jak to się włącza?
>
> Antoni

teszsiem chciauam spytadź :-)
--

XL

46. Data: 2012-03-22 15:54:43

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" c...@4...net

> teszsiem chciauam spytadź :-)

W programie nagrywającym -- on (ów program) wysyła odpowiednie
żądanie do nagrywarki. Ja nagrywam (nagrywałem -- od dawna nie
nagrywam lub nagrywam sporadycznie) za pomocą ImgBurn.

http://www.imgburn.com/

Po zainstalowaniu domyślnie program ma wYłączone OPC -- trzeba WŁĄczyć.

Masa możliwości, ale IMO chyba bez trudu można dojść co do czego.

Narzędzia/Ustawienia/Zapis/Wykonaj operację OPC przed zapisem

Niby jest sugestia, że przy niezahaczeniu OPC jest wykonywana w trakcie zapisu.
Można odżałować płytę i sprawdzić efekty z zahaczeniem i odhaczeniem.

Kiedyś w tym programie domyślnie było włączone OPC.
Gdy to zmieniono, po którymś apgrejdzie płyty u mnie
były wypalane źle -- pomyślałem, że błędy są takie,
jak przy wyłączeniu OPC. Sprawdziłem -- okazało się,
że tak właśnie jest.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

47. Data: 2012-03-22 16:18:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Mar 2012 16:54:43 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
> Gdy to zmieniono, po którymś apgrejdzie płyty u mnie
> były wypalane źle -- pomyślałem, że błędy są takie,

Sprawdzę, czy mam włączone. Tyle że moje płyty nie są wypalane ŹLE -
działają pare lat, a te sprzed np pięciu są w wielu przypadkach już nie od
odczytania. Miałam też ulubione winyle skopiowane na CD Audio (w ostatnim
momencie dałam do skopiowania w studiu nagraniowym) - winyle się zniszczyły
(osoba której je pożyczyłam, zostawiła je na parapecie na słońcu), a CD
szlag...

--

XL

48. Data: 2012-03-22 16:57:18

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" 7wf7dh83dq6m$....@4...net

> [...]
> momencie dałam do skopiowania w studiu nagraniowym) - winyle się zniszczyły
> (osoba której je pożyczyłam, zostawiła je na parapecie na słońcu),

Znam ten ból.

> a CD szlag...

CDSpeed.exe
http://www.download3k.com/Install-Nero-CD-DVD-Speed.
html

Może być to, może być coś innego -- pokazuje jakość nagrania.
Błędy zawsze są, ale ich liczba wiele mówi o jakości nagrania.
Każda płyta padnie -- nagrana dobrze padnie po 100 latach,
nagrana źle może paść następnego dnia.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

49. Data: 2012-03-23 07:20:45

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"quent" <x...@x...com> napisał(a):

>Co tu dużo gadać, płyty to miniona epoka.
>Dobre dla koneserów, sentymentalistów, różnych tam *filów itd

Mam inne zdanie.
BR niezle sie sprawdzaja jako backup.

50. Data: 2012-03-23 07:35:33

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

>Ani jedno, ani drugie, ani trzecie.

Droga kolezanko, wypalilem najprawodpodobiej wiecej
plytek w zyciu niz Ty wypilas szklanek herbaty. Zaczynalem
wypalanie od polowy lat 90, kiedy plytki CD ksoztowaly 20 zeta
a nagrywarka 2k+ PLN. Potem przyszlo DVD, teraz BR. Chocbym chcial
nie zliczylbym, ile tysiecy plytek lezalo na tackach moich
nagrywarek. Wypalalem caly przekroj - od TDK,Verbatinow, Platinium,
Acossow, Vacossow, Dysanow itd itp, wiec jak widac, od plytek calkiem
niezlych jak i padliny. Do dzis mam ich czesc wiec widze,
jak sie zachowuja przez lata. Dlugo by pisac, ale generalnie po
latach widze, ze plytki nagrywane na starym Teacu i Verbatimach
dzis czytaja sie bez zadnych problemow. Plytki kupowane w paierowych
kopertach i nagrywane bardzo szybko z powodu kiepskiego wywazenia
dzis w polowie sa juz nie do odczytania. Czesc plikow sie czyta, czesc nie.
Niektore plytki przy wyciaganiu ze swoich pudelek zaczynaja sie rozwarstwiac
fizycznie - odchodzi zapisywalna warstwa od laminatu plytki - tak maja stare Dysany.
Natomiast ZADNA z moich plytek (najstarsze zaraz beda mialy 20 lat) z firmy Verbatim
nie padla i dzis czyta sie bez problemow. Pozniejsze oczywiscie tez - tu doszla
jeszcze firma TDK - mam mnostwo plytek CD i DVD tej firmy i nie ma zadnych problemow
z nimi. Dzis plytki BluRaya kupuje tylko tych 2 firm.

Plytki wypalalem zawsze na dobrych nagrywarkach - Teac, Plextor... zadnych
Liteonow czy LG za stowacza z oszona. I to mi procentuje do dzis.. dlatego tez
mowienie, ze plytki padaja po paru latach jest tak ogolnych i niesprawiedliwym
uogolnieniem,
ze ciezko sie z tym zgodzic. Zebys dodala slowo "u mnie", to ok, ale nie moglem
nie zareagowac na wprowadzanie ludzi w blad.

Domy z bloczków
Zelmer Explorer - nie włacza sie
jak naprawić roletę
Gdzie tanie płyty meblowe [slask]