Domy z bloczków

1. Data: 2012-03-17 23:19:34

Temat: Domy z bloczków
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

http://www.leroymerlin.pl/produkty/bloczek-komorkowy
-szary,1126774816,1331550924.html

Na zbudowanie ścian domu o powierzchni 100 m^2 potrzeba 850 bloczków?

5,29*850=4496,5

Za mniej niż 5 tysięcy złotych można postawić ściany zewnętrzne takiego domu?

Ile zatem kosztuje zbudowanie całego domu?

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

2. Data: 2012-03-18 15:14:52

Temat: Re: Domy z bloczków
Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

> [...]
> domu?
>
> Ile zatem kosztuje zbudowanie całego domu?

Ad.1/ Na zbudowanie 1m2 ściany ; w szczególnym przypadku przy wyskości
ściany 2,5 m i rzucie 10x10m (nie jest to dom o powierzchni 100m2 , nie
mieszkalnej) będzie 100m2 ściany. Poza tym to nie jest kompletna ściana , bo
k będzie raczej marne.

Ad. 2/ O ile działka , wszystkie zezwolenia, płyta fundamentowa, spoiwo,
energia, transport i murarz są gratis.
Chyba ,że coś jeszcze przeoczyłem.

Ad.3/ Reszta minus mniej niz 5 tysięcy.

gratuluje logiki , możesz iść w ministry.

Dziobak

3. Data: 2012-03-18 15:55:36

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Dziobak" 4f65fbe7$...@n...home.net.pl

> [...]
> 100m2 , nie mieszkalnej) będzie 100m2 ściany. Poza tym to nie jest
> kompletna ściana , bo k będzie raczej marne.

OK -- k będzie marne. Trzeba dać ocieplenie i licówkę.
Tyle wiem. Wewnątrz trzeba dać ściany działowe, nad
domem dach, pod nim fundament... Dookoła okna, trochę
drzwi... Instalacje: wodną, kanalizacyjną, elektryczną...

Ogrzewanie (wraz z grzaniem wody do mycia) domu -- być może ze wspomaganiem
slonecznym...

Weźmy dom 10 metrów na 10 metrów.

Obwód to około 40 metrów. Wysokość jednej kondygnacji to około 2.5 metra.
40 metrów to 80 bloczków półmetrowej długości. 10 takich obwodów to 2.4 metra
dla bloczków wysokich na 24 cm. Zatem jednak na te ściany trzeba właśnie
około 850 bloczków. Trochę zajmą okna i drzwi, trochę wysokości da fundament,
trochę trzeba tej wysokości na strop... Do wysokości bloczków dochodzi wysokość
zaprawy -- tu symboliczna, bo zaprawy mało...

Na pewno rząd wielkości ten -- 5 tałzenów na same ściany zewnętrzne.

Trudno raczej budować dom o powierzchni 100 m^2 ale nie kwadratowy a 5 metrów
na 20 metrów. Jeśli już -- to jakieś 7 metrów na 14 metrów? Nadal to około
850 bloczków.

(7+14)*2*2*10=840
(7+14)*2*2*11=924

Można te bloczki położyć inaczej i mieć wysokość każdego
równą 20 cm, ale to nadal ten sam rząd wielkości.

(7+14)*2*2*12=1008 tu cena niemal idealnie 5 tałzenów
(7+14)*2*2*13=1092 nieco drożej 1092*529=5777

> Ad. 2/ O ile działka , wszystkie zezwolenia,

To pomijam w tych rozważaniach. Działka może mieć wartość niemal żadną
a może kosztować miliard dolarów -- wystarczy 100 hektarów w atrakcyjnej
okolicy w czasie, gdy ceny działek są wysokie?

miliard to tysiąc milionów
hektar to 10 tysięcy metrów kwadratowych
100 hektarów to milion metrów kwadratowych

Wystarcy cena tysiaca dolców za metr kwadratowy?

> płyta fundamentowa, spoiwo, energia, transport i murarz są gratis.
> Chyba ,że coś jeszcze przeoczyłem.

Z takich bloczków może budować osoba, która o murowaniu ma wątłą widzę.

> Ad.3/ Reszta minus mniej niz 5 tysięcy.

Czyli ile?

> gratuluje logiki , możesz iść w ministry.

Kręgosłup mnie boli i mam astmę. Matkę boli kolano i biodro -- a mieszka
na 4 piętrze. Wolałbym wyzdrowieć zarobić i zbudować dom.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

4. Data: 2012-03-18 16:19:40

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-03-18 00:19, niebożę Eneuel Leszek Ciszewski wylazło do ludzi
i marudzi:

> [...]
> domu?
>
> Ile zatem kosztuje zbudowanie całego domu?

A bo Ty jeszcze nie wiesz, że najbardziehj wykańcza wykończeniówka.

Qra

5. Data: 2012-03-18 17:06:48

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" jk51us$725$...@i...gazeta.pl

> A bo Ty jeszcze nie wiesz, że najbardziehj wykańcza wykończeniówka.

Wiem -- wykańczało mnie moje własne mieszkanie. Zamierzam część
pracy wykonać samo_dzielnie, aby nie mnożyć kosztów i problemów.
Dodatkowym atutem własnoręcznej pracy jest brak wielu niedoróbek,
jako że ,,profesjonaliści'' czasami nie widzą różnicy pomiędzy
poprawnym wykonaniem pracy a napracowaniem się w pocie czoła.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2012-03-18 17:45:02

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-03-18 18:06, niebożę Eneuel Leszek Ciszewski wylazło do ludzi
i marudzi:

> [...]
> jako że ,,profesjonaliści'' czasami nie widzą różnicy pomiędzy
> poprawnym wykonaniem pracy a napracowaniem się w pocie czoła.

Ta... o ile gipsunek i malunek mogę we własnym zakresie, to w temacie
hydra- i elektryki się nie poczuwam. Czyli płacę. A... płytki też położę.
No i materiały przy malunku i glazurku drogie dość.

Qra

7. Data: 2012-03-18 17:49:25

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" jk56v1$fvo$...@i...gazeta.pl

> Ta... o ile gipsunek i malunek mogę we własnym zakresie,

Dla mnie to jest trudne.

> to w temacie hydra- i elektryki się nie poczuwam.

Dlaczego? To prostsze niz gipsomalowanie.

> Czyli płacę. A... płytki też położę.

Na równą ścianę też położę.

> No i materiały przy malunku i glazurku drogie dość.

A ileż tego materiału?

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

8. Data: 2012-03-18 18:40:03

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-03-18 18:49, niebożę Eneuel Leszek Ciszewski wylazło do ludzi
i marudzi:

> "Qrczak" jk56v1$fvo$...@i...gazeta.pl

> Dla mnie to jest trudne.

> Dlaczego? To prostsze niz gipsomalowanie.

> Na równą ścianę też położę.

> A ileż tego materiału?

Tyle co potrzeba na te 100m2

Qra

9. Data: 2012-03-18 19:56:10

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" jk5a63$kb0$...@i...gazeta.pl

> Tyle co potrzeba na te 100m2

To raczej niedużo.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

10. Data: 2012-03-19 07:48:37

Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:jk366o$qa7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> domu?
>
> Ile zatem kosztuje zbudowanie całego domu?

Np. Ja dałem za ytonga na cały dom ok 20 tys. (ale ten droższy ciepły i
szerszy)
Dotychczas wydałem ok 150 tys. na całośc a na działce stoi goły dom tyle że
okna w ścianach i jeszcze nie doszedłem do tynków i wylewek.
Dodam że do obecnego stanu obcymi byli tylko goście od więźby i pokrycia
dachu - reszta samodzielnie.
Żyjesz w strefie marzeń o własnym domu za 100 tys. bo jak liczysz to jakoś
tanio.
Też tak kiedyś myślałem, ale wiedziałem że coś tu śmierdzi i dodałem sporo -
teraz wiem że dodałem bardzo trafnie, cały czas mieszcze się w swoich
szacunkach,
czego i tobie życzę.

Rafał

Zelmer Explorer - nie włacza sie
jak naprawić roletę
Gdzie tanie płyty meblowe [slask]
Siła reklamy...
Pilne: Do domowej dezynfekcji parowej...