Jak przetrwać z tesciowa

41. Data: 2002-10-30 13:16:36

Temat: Re: Jak przetrwaæ z tesciowa
Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoJo" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
news:apok8m$b3r$1@absinth.dialog.net.pl...

> I teoretycznie i praktycznie jakby chciał być z mamusią i
tatusiem zamiast z
> nami to błogosławieństwo na drogę i oczywiście
zabezpieczenie dziecka

I tu nasuwa się dla mnie zasadnicze pytanie, jakie więzi tak
na prawdę łączą ludzi, dla których taki wybór jest oczywisty
i jednoznaczny. Brakuje mi w tym wszystkim balastu uczuć,
którymi obdarzamy ludzi, którzy mogą okazać z czasem
mamisynkami lub mamicórkami. Co z miłością do partnera?
Gdzie się podziała? Czy zamiast niej jest prosty układ: ze
mną albo z nimi, grunt, żeby dziecko miało zabezpieczenie.
Wg mnie, i w teorii i praktyce zbyt uprościłaś takie
podejście, zapominając o znaczeniu własnych uczuć w tej
kwestii.
Sokrates

42. Data: 2002-10-30 13:28:07

Temat: Re: Jak przetrwa&aelig; z tesciowa
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którymi obdarzamy ludzi, którzy mogą okazać z czasem
> mamisynkami lub mamicórkami. Co z miłością do partnera?

Dokładnie tam gdzie uczucia maminsynka. Jeżeli ktoś ma moje uczucia w
d... (głębokim poważaniu) to mam do wyboru albo godzić się by były one
tam umieszczone (UWAGA: DZIECI PATRZĄ) albo szacunek dla samego
siebie - a uczucia: "rany się goją blizny pozostają"

Pozdrawiam
Qwax

43. Data: 2002-10-30 13:30:18

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sokrates" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wg mnie, i w teorii i praktyce zbyt uprościłaś takie
> podejście, zapominając o znaczeniu własnych uczuć w tej

pytanie było proste i konkretne i tak tez odpowiedziałam, ty to z dećka
przekręciłeś i sens się zmienił - nie było nic o tym, ze grunt zeby dziecko
miało zabezpieczenie, o zabezpieczeniu bytu dziecka była mowa w sytuacji juz
po rozstaniu

jeśli chcesz się zagłębić w motywy dlaczego sprawę postawiłam tak a nie
inaczej to prosze pytaj, ale też konkretnie bo inaczej książkę musiałabym
wydać
o moich teściach pisywałam juz wcześniej i nasze wzajemne uczucia - moje i
TŻ nie mają tu nic do rzeczy, miłośc jest fajna ale jest niczym jeśli
później po założeniu rodziny nie idzie za nią wiele innych rzeczy np.
odpowiedzialność za rodzinę, chęć i umiejętność przeciwstawienia się tym,
którzy tę rodzinę chcą rozwalić dla swojego widzimisię (nawet jak to mamusia
czy tatuś) i takie tam (jak mawia chłopak z reklamy popkarty)
miłość wtedy nie wystarcza
zawsze tak się nadmiernie zagłębiasz w tematy a ten potraktowałeś po
łebkach? feee...

pozdr.Joanna

44. Data: 2002-10-30 13:38:53

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
> [...]
> tam umieszczone (UWAGA: DZIECI PATRZĄ) albo szacunek dla samego
> siebie - a uczucia: "rany się goją blizny pozostają"

Własnie, dlaczego miałabym skazywać siebie i dziecko na życie w takiej
atmosferze?
Rodzina to imho zupełnie coś innego, niz siedzenie w często koszmarnym
związku bo kiedys była miłość a nie wiadomo może jeszcze jest, a w ogóle to
dzieci , a sobie nie poradzę...
tylko czy to na pewno wtedy miłość a nie strach przed innym zyciem?

pozdr.Joanna

45. Data: 2002-10-30 13:44:12

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:aponf1$eld$1@news.tpi.pl...
> Nie wiem, jakie więzi naprawdę łączą. Moim zdaniem za więź
> odpowiadają obie strony związku i jeśli jedna z nich zdecyduje
> się użyć nożyczek, to druga raczej nie ma wielkiego wpływu na
> tejże więzi całość. A postawa w rodzaju "tak, widzę, że moja
> matka celowo wykańcza cię psychicznie, ale to moja matka, więc
> musisz się z tym pogodzić i nie obchodzi mnie, ile cię to
> kosztuje" to już nawet nie nożyczki, to sekator do gałęzi.
[ciach madra jak zwykle resztę]

Ło matko :) Hanuś telepatia jak czy co?:)
znowuś mnie ten wywód z ust wyjęła !:)

pozdr.Joanna

46. Data: 2002-10-30 13:48:25

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> pewnie już dawno nie bylibyśmy razem - nie wiem czy ktoś poradził
sobie z TŻ
> mieszkając razem z jego rodzicami,

Można - despotyzmem i brutalnością - a potem w TV mówią o pastwieniu
się nad staruszkami!!!!

Pozdrawiam
Qwax

47. Data: 2002-10-30 13:51:26

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

musisz się z tym pogodzić i nie obchodzi mnie, ile cię to
kosztuje" to już nawet nie nożyczki, to sekator do gałęzi.

A jeśli chodzi o ten balast uczuć - przećwiczyłam to na własnej
skórze i uważam, że w pewnych sytuacjach zdrowa psychicznie
osoba, chcąca w tym zdrowiu pozostać, zwyczajnie nie ma innego
wyboru, niż - owszem, z potwornym bólem serca - przestać na siłę
sztukować zrywającą się czy już przeciętą więź. Uczucia
uczuciami, ale przychodzi taka chwila, gdy za pomocą rozumu
trzeba dokonać na nich gwałtu i jakoś się bronić. Przy czym
pewnie ma tu znaczenie fakt, że ja tak naprawdę nie wierzę w
miłość raz na zawsze i za nic, i za wszelką cenę; wierzę
natomiast, że czyjąś miłość można zniszczyć. Dawanie siebie i
nieotrzymywanie w zamian nic (albo otrzymywanie kolejnych
ciosów) ma sens tylko do pewnego momentu. Ten wybór bywa
oczywisty i jednoznaczny, ale dopiero od tego właśnie momentu. A
układ wcale nie jest prosty.

Naturalnie, _nawet_ ja ;) starałabym się ratować, walczyć,
pokazywać drugą stronę, pertraktować i negocjować. Ale w
momencie, kiedy dorosły, świadomie myślący człowiek uparcie
_nie_ _chce_ zobaczyć, że robi krzywdę osobie, na której mu
ponoć zależy, widzę tylko jedno wyjście: uciekać. A przedtem,
owszem, zabezpieczyć siebie i dziecko.

Pozdrawiam
Hanka, obrzydliwa realistka, materialistka i co tam jeszcze
obrzydliwego komu przyjdzie do głowy :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

48. Data: 2002-10-30 13:52:07

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

> Hanka, obrzydliwa realistka, materialistka i co tam jeszcze
> obrzydliwego komu przyjdzie do głowy :)
> --
Obrzydliwa??? - "nie chwal się bo to brzydko"
;-)))

Qwax

49. Data: 2002-10-30 13:52:28

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> sobie z TŻ
>

> Można - despotyzmem i brutalnością - a potem w TV mówią o pastwieniu
> się nad staruszkami!!!!

Niestety , nie wszyscy teściowie są staruszkami ;)
a tak często zycie byłoby łatwiejsze, ehh...

pozdr.Joanna

50. Data: 2002-10-30 13:53:44

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pytanie było proste i konkretne i tak tez odpowiedziałam,
ty to z dećka
> przekręciłeś i sens się zmienił

Być może. Tak to odebrałem, a że głowa w chmurach........ W
każdym razie absurdem jest dla mnie założenie, że partner
woli być ze swoimi rodzicami a nie z żoną, nie po to się
przeca żenił, no chyba, żeby sobie pociupciać. On po prostu
jest z nimi zbyt związany i jeśli żona tego nie akceptuje,
to wg mnie nie stawia go przed takim jednoznacznym wyborem,
ponieważ w grę wchodzą jej własne uczucia wobec niego. Twój
post odebrałem w ten sposób, że łatwo się odkochać, gdy
staniemy przed takim problemem z naszym TZ-em. To kwestia
indywidualna.
Sokrates

basen
cześć wszystkim