Jak przyrządzić karpia nietradycyjnie?

1. Data: 2003-08-02 11:20:48

Temat: Jak przyrządzić karpia nietradycyjnie?
Od: "earthworm" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Smażony-było, w galarecie-było. Może na grillu, ale jak go przygotować. Czy
tylko przyprawą do ryb Kamisa potraktowac?
earthworm

1. Data: 2003-08-02 14:02:51

Temat: Re: Jak przyrządzić karpia nietradycyjnie?
Od: "Agata Chabierska" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Mój ukochany karp smakuje po prostu karpiem i nie jadłam nigdy lepszego. W
naczyniu żaroodpornym wysmarowanym tłuszczem wykładam kawałki karpia
wyfiletowane. Solę, pieprzę i obkładam solidnie cebulką w plasterkach.
Przykrywam i piekę 20 min w temp 200 st. Naprawdę przebojowy - wilgotny,
delikatny...
pozdrawiam
koneserka

1. Data: 2003-08-02 14:07:08

Od: "earthworm" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Chabierska" <a...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
> wyfiletowane. Solę, pieprzę i obkładam solidnie cebulką w plasterkach.
> Przykrywam i piekę 20 min w temp 200 st. Naprawdę przebojowy - wilgotny,
Wow! Cebulka rozumiem żywa, czy przełamana solą? A tłuszcz jakiego rodzaju?
dżudżu

1. Data: 2003-08-02 14:39:21

Od: Halina <"halinab"@ sympatico.ca> szukaj wiadomości tego autora

earthworm wrote:

> Smażony-było, w galarecie-było. Może na grillu, ale jak go przygotować. Czy
> tylko przyprawą do ryb Kamisa potraktowac?
> earthworm

A moze zapieczony w smietanie? Dawno nie robiłam ale to chyba tylko
przyprawić i zalac dobrą(!), najlepiej wiejską;-) smietaną i wstawic do
piekarnika. Po wyjęciu posypac czyms zielonym dla urody.
H.

1. Data: 2003-08-02 14:48:26

Temat: Re: Jak przyrządzić OT
Od: Halina <"halinab"@ sympatico.ca> szukaj wiadomości tego autora

Agata Chabierska wrote:

> [...]
> wyfiletowane. Solę, pieprzę i obkładam solidnie cebulką w plasterkach.
> Przykrywam i piekę 20 min w temp 200 st. Naprawdę przebojowy - wilgotny,

Slinka mi poleciała...a u nas nie ma karpi;-( Tylko na Boze Narodzenie.
Kupie chyba w tym roku wiecej i pozamrazam.
H.

1. Data: 2003-08-02 14:53:28

Od: "earthworm" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina" <"halinab"@ sympatico.ca> napisał w wiadomości
> A moze zapieczony w smietanie? Dawno nie robiłam ale to chyba tylko
> przyprawić
A czym przyprawiasz?
earthworm

1. Data: 2003-08-02 18:01:35

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Czy
> tylko przyprawą do ryb Kamisa potraktowac?
Karp ma dużo ości i mało smaku. Po co się z nim męczyć?
Poziomka

1. Data: 2003-08-02 18:41:40

Od: Halina <"halinab"@ sympatico.ca> szukaj wiadomości tego autora

earthworm wrote:

> Użytkownik "Halina" <"halinab"@ sympatico.ca> napisał w wiadomości

> A czym przyprawiasz?

Jak piszę , ze dawno nie robiłam, to mi trudno zalecić jakies
wypróbowane z tym przyprawy. A poza tym zalezy , czy ktos hołduje
gotowym przyprawom mo i jakie smaki preferuje.
Na pewno karp wymaga posolenia + np.jakies ulubione zioła.
Ja , jeżeli nie chcę zmieniać smaku czegos, z zasady stosuje tylko
troche soli i ew. pieprzu.
Przyprawy zwykle zmieniaja odczucia smakowe, więc to trzeba
indywidualnie wypróbować.
Pozdrawiam H.

1. Data: 2003-08-02 19:23:59

Od: "Martyna" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

earthworm napisał:

> Smażony-było, w galarecie-było. Może na grillu, ale jak go przygotować. Czy
> tylko przyprawą do ryb Kamisa potraktowac?

A może tak:
1kg karpia
5 dag bułki czerstwej
15 dag cebuli
tłuszcz
2 żółtka
10 dag migdałów
25 dag włoszczyzny bez kapusty
natka pietruszki
15 dag majonezu
30 ml białego wytrawnego wina
sól
pieprz
cukier
sok z cytryny
jajko ugotowane na twardo
pomidor
ogórki świeże do dekoracji

Karpia oczyścić, zdjąć skórę. Mięso oddzilić od ości. Bułkę namoczyć, odcisnąć.
Cebulę obrać, opłukać, drobno pokrajać, usażyć, zemleć razem z rybą i bułką ,
wymieszać z żółtkami, posiekaną natką pietruszki oraz sparzonymi, obranymi ze
skórki i startymi migdałami, doprawić do smaku, zawinąć w skórę, następnie w
płócienną serwetkę wysmarowaną tłuszczem, zawiązać szpagatem, włożyć do wywaru
z warzyw, posolić i ugotować, wystudzić w wywarze. Rybę wyjąć z wywaru,
rozwinąć z serwetki, pokrajać ukośnie na porcje, ułożyć na półmisku.
Majonez wymieszać z winem, sokiem z cytryny, doprawić do smaku, polać rybę i
udekorować.

Dostałam przepis od koleżanki, u której to smakowałam - pycha. Sama nie robiłam
niestety.
Martyna

1. Data: 2003-08-02 20:20:38

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Poziomka <p...@e...com> wrote:

> Użytkownik "earthworm" <d...@a...pl> napisa" w wiadomości
> Czy
> Karp ma dużo ości i ma"o smaku. Po co się z nim męczyć?
> Poziomka

Nie mecz sie. Twoja strata.

Wladyslaw

jeszce raz ja - o co chodzu na tej grupie ?
Galaretkowiec [P]
A może ktoś ma lepszy przepis?
co zrobic z aronii
Kto bruździ na pl.rec.kuchnia? - plan poprawy kondycji grupy