Jak się robi owsiankę?

1. Data: 2003-04-10 18:27:36

Temat: Jak się robi owsiankę?
Od: "MRT" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak się robi owsiankę? Na mleku?

1. Data: 2003-04-10 21:09:18

Temat: Re: Jak się robi owsiankę?
Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

"MRT" <m...@p...com> wrote in
news:b74d8n$ceu$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Jak się robi owsiankę? Na mleku?

alez skad! :-)

szklanke platkow, najlepiej nie "blyskawicznych", wrzucasz do pustego
garnka i lekko prazysz. po chwili zalewasz je wrzatkiem w taki sposob, aby
zakryc platki na centymetr. dodajesz owoce suszone (rodzynki, daktyle,
morele) i swieze (jablka pokrojone w kostke, czy inne). trzymasz garnek na
malym ogniu i nie mieszasz! kiedy platki "zassa" cala wode mozna podawac
owsianke na talerze. pycha!

--
p.e.y.t.o.n - owsiankozerny

"Wolę Peya niż księdza Jankowskiego..." -- Siwa

1. Data: 2003-04-10 21:22:16

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
trzymasz garnek na
> malym ogniu i nie mieszasz! kiedy platki "zassa" cala wode

Nie wiem czy twój przepis to przepis na owsiankę czy na musli
ale za moich dziecięcych lat to było to mleko zasypane
płatkami lub płatki zalane mlekiem (nie pamiętam czy było
gotowane Chyba nie. Czasem solone czasem słodzone (ja wolałem
słodzone) - mogło być na gęsto lub rzadko (w zależności od
stosunku mleka do płatków)

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-04-10 21:35:58

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in news:b74n9a$ml9$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Nie wiem czy twój przepis to przepis na owsiankę czy na musli

na owsianke, sprawdz w temacie :-)

> ale za moich dziecięcych lat to było to mleko zasypane
> płatkami lub płatki zalane mlekiem

pamietam takie kombinacje z podstawowki. proponuje jednak sprobowac
wersje, ktora opisalem. jest duzo smaczniejsza.

--
p.e.y.t.o.n

"Wolę Peya niż księdza Jankowskiego..." -- Siwa

1. Data: 2003-04-10 21:38:22

Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MRT" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> Jak się robi owsiankę? Na mleku?

Około 3/4 szkl szklanki płatków owsianych zalewam wrzacą woda, dodaje troche
masła i gotuję, az zrobia sie miękkie.
Dodaje mleko (ok 1 szklanki) sol i cukier do samku i jeszcze gotuje,
mieszając. Powstaje dosc gesta papka, ale moja Rodzinka taka własnie lubi.
Często całosc jeszcze miksuje (jak jest ciepłe) wtedy na wierzchu powstaje
pyszna pianka.
Znam tez przepis, w ktorym dodaje sie tarte jabłko i orzechy włoskie, ale
jak na lekkostrawna zupe sniadaniową jakos te orzechy mi nie pasują.

Pozdrawiam Agata

1. Data: 2003-04-11 07:05:07

Od: "kanguro" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MRT" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> Jak się robi owsiankę? Na mleku?

nie cierpie owsianki zrobionej na wodzie!!
te wode potem sie czuje bue

ja z dziecinstwa pamietam ze haberfloki sie gotowalo na mleku a potem lekko
posolone slodzilo z dodatkiem masla
i musialy byc geste
ale jak moja babcia dodala do tego wody to mysmy z bratem tym pluli nawet
jak to zrobila w tajemnicy
:)

pozdrowienia

1. Data: 2003-04-11 07:13:56

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

"kanguro" <k...@p...fm> wrote in

> nie cierpie owsianki zrobionej na wodzie!!
> te wode potem sie czuje

gdzie???

--
p.e.y.t.o.n znad miska z owsianka

"Wolę Peya niż księdza Jankowskiego..." -- Siwa

1. Data: 2003-04-11 09:54:26

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <a...@w...pl> wrote in news:17950-
1...@m...hanslik.com.pl:

> chociaz nie prazylam płatków - sprobuje

to najbardziej newralgiczny moment, bo latwo je spalic :-)

--
p.e.y.t.o.n

"Wolę Peya niż księdza Jankowskiego..." -- Siwa

1. Data: 2003-04-11 09:55:11

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peyton"
19.98.04> napisał w
wiadomości news:Xns9359F0009CDFBpeyton@193.110.122.80...
> pamietam takie kombinacje z podstawowki. proponuje jednak sprobowac
> wersje, ktora opisalem. jest duzo smaczniejsza.

popieram :) tez tak robie (chociaz nie prazylam płatków - sprobuje), jest
pyszszszna - o wiele lepsza niz na mleku

Asia

1. Data: 2003-04-11 11:46:08

Od: "Joanna K" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam swoja owsianke
z wieczora wrzucam płatki do jogurtu naturalnego (moze byc owocowy- kwestia
gustu. Zostawiam na noc w lodowce
Rano doprawiam miod lub cukier , ale niekoniecznie, jakis owocek- np pol
banana pokrojonego w kostke, starte jabłuszko, ewentualnie bakalie: pestki
slonecznika, dyni orzeszki, co mam pod reka- wszystko kwestia gustu.
Jesli mamy gesty jogurt lub nie lubimy gestych papek mozna jogurt dodac po
wczesniejszym sparzeniu i platkow wrzatkiem i przestygnieciu oczywiscie

pozdrawiam
JK

czym prostym zablysnac na snadaniu wielkanocnym?
Pojemnik na chleb
polskie jedzenie cd
Rozwałkować marcepan...
smazenie na oleju z pestek winogron?