smazenie na oleju z pestek winogron?

1. Data: 2003-04-10 14:10:22

Temat: smazenie na oleju z pestek winogron?
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

byla tu dyskusja nt. na czym smazyc. wyszlo pytanie: smazyc na oleju z
pestek winogron czy nie?
udalo mi sie dogrzebac, ze izz (inst.zywienia i zywnosci) uruchomil cos
takiego jak "punkt informacyjny", gdzie mozna zadawac pytania do eksperta.
wiec skorzystalam :)

ponizej moje pytanie i odpowiedz. jesli macie pytania dodatkowe to je
szybko zadawajcie, bo mam zamiar napisac do nich jeszcze raz. interssuje
mnie m.in. jakie temp. nalezy juz uznac za niebezpieczne dla tluszczy
wielonienasyconych.
powiedzmy ze na pytania czekam do wtorku rano, wtedy wysle kolejne pytanie.
jesli chcecie, sami tez do nich piszcie :)

Pani Patrycjo!
Dr K. Bal z Samodzielnej Pracowni Technologii Żywności w IŻŻ odpowiedział
na to pytanie w sposób następujšcy:
" Oba oleje (zarówno z pestek winogron jak i z orzeszków arachidowych)
charakteryzujš się duża zawartościš wielonienasyconych kwasów
tłuszczowych, które w procesie smażenia (temp. ca.180 stopni C) mogš łatwo
ulegać procesom utleniania podwójnych wišzań z wytworzeniem szkodliwych
dla zdrowia produktów (np, wodoronadtlenki). Z tego względu nie mogš one
być stosowane jako tłuszcze smażalnicze. "
Pozdrowienia, kpi

pozdr, pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-04-11 08:15:04

Temat: Re: smazenie na oleju z pestek winogron?
Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla zdrowia produktów (np, wodoronadtlenki). Z tego względu nie mogš one
> być stosowane jako tłuszcze smażalnicze. "

ha, "a nie mowilam" ;))))))
to w takim razie na czym najlepiej smazyc?

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2003-04-11 09:02:17

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-04-11 10:04:01

Od: "smeno" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anna" <a...@r...fm> napisał w wiadomości

ciach...

> ha, "a nie mowilam" ;))))))
> to w takim razie na czym najlepiej smazyc?

na smalczyku wytopionym i doprawionym przez siebie....

mniam :-)

pozdrawiam

PRzemek
_+_
smeno@tlen..pl pobaw sie kropkiem

1. Data: 2003-04-11 10:09:43

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

"smeno" <smeno@tlen..pl> wrote in news:b763vk$phm$1@nemesis.news.tpi.pl:

> na smalczyku wytopionym i doprawionym przez siebie....

daj spokoj. jakby pania z izz zapytac o smazenie na smalcu, to by uciekla
z krzykiem :-/

--
p.e.y.t.o.n

"Wolę Peya niż księdza Jankowskiego..." -- Siwa

1. Data: 2003-04-11 10:43:58

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> [...]

<CIACH WIELE>

nie o tym tu mowa. smazyc mozemy na wielu tluszczach i wybor jest, wiec
skoro mozemy wybrac opcje najzdrowsza, to dlaczego nie?? nie widze tutaj
objawow "zwariowania".

nawiedzony jest? a to nie wiedzialam, a po czym to sie poznaje?
wlasnie z glowa chce, dlatego pytam. wiem, ze sa madrzejsi ode mnie, co
moze to wiedza. w dodatku chca sie tym ze mna podzielic. mili sa, po
prostu. prawda, rena?

to po pierwsze.

po drugie smaŻymy, uŻywamy, mowimy też DLATEGO

1. Data: 2003-04-11 11:35:50

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

anna wrote:
> ha, "a nie mowilam" ;))))))
> to w takim razie na czym najlepiej smazyc?

wczesniej napisalam juz o tym sporo, nie bede sie - pozwolisz - powtarzac.
troche opisalam m.in. wyniki testu "swiata konsumenta", jak chcesz to
odszukaj.
grunt ze smazyc najlepiej na oleju rzepakowym, a najwyzsza ocene we
wspomnianym tescie uzyskal kujawski.

pozdr, pat

1. Data: 2003-04-11 20:20:55

Od: "elffaran" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" .

> [...]
> odszukaj.
> grunt ze smazyc najlepiej na oleju rzepakowym, a najwyzsza ocene we

A jaki olej najlepiej uzywac do pieczenia ciast? Tu tez jest wysoka
temperatura?

--
elffaran
***w sieci nikt nie uslyszy krzyku***

1. Data: 2003-04-12 11:02:56

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

elffaran wrote:
> A jaki olej najlepiej uzywac do pieczenia ciast? Tu tez jest wysoka
> temperatura?

mam kuchenke elektryczna, stad wiem w jakiej temp. pieke ciasta. i nie
przekraczaja one 180 stopni. dlatego wlasnie mam zamiar do ich napisac
jeszcze raz i - tak jak mowilam - zapytac sie "jakie temp. nalezy juz uznac
za niebezpieczne dla tluszczy wielonienasyconych". dam znac jak juz odpisza
(to troche trwa...).
w kazdym badz razie ze wzgledu na wysokie temp. na pewno rzepakowy jest ok.
a czy inne tez sie nadaja to sie dowiem. i chyba zostane guru od olejow ;)

pozdr, pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl